samenwerken aan projecten

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Hoi Allemaal!

Ik ben met een vriend bezig met een muziekproject.
We wonen helaas niet echt dichtbij elkaar en willen meer online gaan uitwisselen. We gebruiken beide Cubase SX3 maar hebben niet dezelfde soft- en hardware synths.

Ons idee is om het cubase project (met gerenderde tracks) en/of midi's naar elkaar toe te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij zoeken een goede werkwijze.
Kun je bijvoorbeeld tijdens conceptfase met mp3-tracks in cubase werken?

Je kan zeker met mp3's werken. Ik doe dat vaak zat. Dan maak ik een mp3 mixdown van een Cubase project, die mail ik naar een zanger, en van hem krijg ik dan een kale .wav terug met alleen zang bvb. Die vocal kan ik dan zonder probleem in mijn Cubase project plakken, loopt perfect in sync, dus dat is het probleem niet.

Maar of zoiets voor jullie ook werkt hangt af van hoe en wat jullie samen precies doen.

Wat relaxed samenwerkt op afstand is; een eigen ftp of You sendit accountje aanmaken om je bestanden te versturen/ontvangen. Gmail account met gezamelijke inlog werkt ook en heeft behoorlijke opslag capaciteit. Een breedband abonnement is natuurlijk wel zo lekker.

Een 2de pc/laptop los in je studio erbij met i-net,msn en een webcam/mic; zo kan je heel leuk en innovatief "live" samenwerken op een afstand! Heb dit al een paar keer gedaan op deze manier en het werkt best grappig eigenlijk.

Lastiger wordt het als je met iemand werkt in een andere tijdzone. Dat vergt een iets strakkere planning.

Gewoon al je tracks bouncen en naar elkaar oversturen

Back