mini techno bullshit

softsynths op zich, daar mankeerd niets aan, ook prima bruikbaar.
maar gebruik een moog als je een moog wilt horen, net zoals als je een gitaar wilt horen, dan gebruik je een gitaar, als je blazers wilt horen, dan nodig je de lokale fanfare uit,.....
als je alleen softsynths gebruikt, dan wordt zonder maatregelen alles meestal erg plat, en daar zit um de krux (crux?) , een hoop mensen hebben wel de spullen, maar,... en vul dat zelf in en kleur de plaatjes.
groeten,
jeroen

ik raak nu in de war

wat moet ik nu gebruiken als ik een softe moog achtige sound wil?
of als ik geen moog heb, gewoon wat aan knoppen draai en op een moogachtige sound uitkom? wat moet ik dan doen?

en dan nog eens soft synths. normaal hoor je dat niet als je een beetje softsynths gemend hebt met analoog. Als je alleen softsynths hoort word het je al snel duidelijk wat ik bedoel. sorrie voor die producers, maar dan heb ik echt liever een paar foutjes en echte 80 hardware synts. het is zo vlak dat er niet meer naar te luisteren valt. ten minste vindt ik.
ik ben echt niet tegen soft synths hoor, er zijn echt leuke. ik heb ook reaktor en dat is leuk. als je software gaat compressen met multiband compressors. da ben je gewoon verkeerd bezig. ik heb het DUS over de producers. en niet de software. De muziek zelf is best naar te luisteren al zou ik het zelf anders doen. het zijn niet mijn producties :D . het totale plaatje opzich is gewoon niet meer goed hollistische gezien. ik hoor eigelijk dat iedereen het hier wel mee eens is dus

het klinkt gewoon niet ! en die dj's op de radio maar zeggen hoe vet het klinkt.

Waar ik een hekel aan heb is al die mensen die constant lopen te janken over "vroeger" "mijn 909" en "hardware is beter"
Zet die radio dan lekker uit en ga het zelf beter doen :P

Idd ja. Net wat je zegt.
En er wordt nog zat goede muziek gemaakt. Alleen is het wat moeilijker te vinden met zoveel rotzooi tegenwoordig.

goede muziek....mja ik vind ook heel veel kut maar ik denk wel dat er mensen zijn die oprecht van die meuk houden hoor....

Idd ja. Net wat je zegt.
En er wordt nog zat goede muziek gemaakt. Alleen is het wat moeilijker te vinden met zoveel rotzooi tegenwoordig.

Ik wil wel wat oude house draaien die jij (gelukkig) vergeten bent? Of de bakken vol met derderangs gabberhouse uit de tweede helft der jaren '90?

Zoals?

Nou ja met name natuurlijk vooraleerst de DJ Niel dingen ;)

Maar illustere labels als Aussie Records en andere formulehardcore eenheidsworst die toen uitgescheten werd. Laat staan al die CD'tjes met meuk die niet eens op plaat uit kwam maar voor een tientje ergens bij het Kruidvat lagen.

Laatst gewijzigd:
Ik wil wel wat oude house draaien die jij (gelukkig) vergeten bent? Of de bakken vol met derderangs gabberhouse uit de tweede helft der jaren '90?

Die feel die de holbewoners hadden met het bonken op boomstammen is gewoon tijdloos goed. Het slap aftreksel wat ze er nu van gemaakt hebben heet dan toevallig techno.
En wat is nou die minimoog? Pak dan gewoon een basgitaar gemaakt van buffeldarm. Dan ga je weer terug naar de roots.

Waar ik een hekel aan heb is al die mensen die constant lopen te janken over "vroeger" "mijn 909" en "hardware is beter"
Zet die radio dan lekker uit en ga het zelf beter doen :P
eigelijk wilde ik hier iets zeggen maar ik slik nogmaar eens een keer. :r

Ik denk dat we gewoon niet moeten vergeten dat de bereikbaarheid van het muziek produceren gewoon vele male groter is dan vroeger (toen een degelijke sampler je nog 10.000 euro kostte).

Dit kan ik alleen maar onderstrepen. Hoeveel bedroom dj's en producers zijn er tegenwoordig niet en hoeveel zouden dat er in 1990 geweest zijn? Ik weet het natuurlijk niet, maar soms lijkt het wel alsof het er tig keer zoveel zijn dan vroeger.

Doet me denken aan wat Kees Heus ooit zei:
Nu, met zo'n Roland W30 kan iedereen een househitje scoren...

En toch vind ik die shit van Sebastian en Oizo enzo heerlijk klinken, ook als is het zo opgeblazen. Ze gebruiken het IMO meer als 'karakteristiek', zoals het oversturen van de 909 ook als 'karakteristiek' werd (wordt) gebruikt.

Back