Reverse geluid past niet

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik hoor in heel veel platen vlak voor de clap of b een reverse geluidje, soms lukt het me dit na te maken, maar heel vaak ook niet. Loop ik eindeloos te schuiven met de grid op off en dan klinkt het nog niet lekker. Heeft iemand een - al dan niet gouden - tip om het makkelijker te doen?

dit lijkt me toch een kwestie van op gevoel schuiven tot ie lekker pakt.

ligt een beetje aan het originele geluidje hoe je hem moeten positioneren. Soms scheelt het als je de reverse sample op het eind een beetje laat overlappen en op dat punt heel snel en kort laat uitfaden, als ware het een crossfade met de rest van de track. Het volume van de sample is ook belangrijk, als deze te hard staat zal hij nooit mooi overlappen.

Kan eigenlijk nie meer tips geven. Je zult het echt op gehoor moeten doen, met je waveform als indicatie.

Ik gebruik dat effect zelfs eigenlijk bijna niet, maar wel in net wat andere vorm en het scheelt dan veel of je het volume van die reverb meer lineair laat opkomen of exponentieël, dat laatste geeft een wat krachtiger effect.

Het kan ook leuk zijn om op het einde ervan een halve beat te muten.
Probeer ook eens flink wat te pannen met die reverb, ook leuk :)..

Dag forummers,

Ik hoor in heel veel platen vlak voor de clap of b een reverse geluidje, soms lukt het me dit na te maken, maar heel vaak ook niet. Loop ik eindeloos te schuiven met de grid op off en dan klinkt het nog niet lekker. Heeft iemand een - al dan niet gouden - tip om het makkelijker te doen?

Klinkt het niet natuurlijker als je eerst het geluid sampled, omdraait, dan de reverb doet, dan weer terug draait? Dan kun je je kick heel makkelijk alignen, die heeft een duidelijk begin.

Dag forummers,

waarmee wil je het maken???

Je kunt de tijd van de verb n aantal maten lang maken.
Desnoods dat je ff met een calculememator het ff uitrekent.

Gewoon het geluid eerst normaal neerzetten (niet omgedraaid) en je release zo instellen dat het geluid precies uitfade in de lengte die je wilt hebben (bijv 2, 4 of 16 tellen, naar gelang je het geluid wilt laten infaden). Dan reversen en voila je lengte is helemaal naar wens.

Back