Usb naar midi en audio interface (advies)

aanilles

Stamgast
Wil graag een USB MIDI interface (Usb 2.0)
voor MIDI in/uit connectie met de laptop. Het gaat dan om een simpele en het liefste goedkope oplossing.

Specificaties:
- MIDI in- en uitgang,
- Audio 1x of 2x out (of meerdere)

Wie heeft hier ervaring mee?

en welke zou mij aan te bevelen zijn?

Je hebt de M audio Fast Track, die heeft Midi en is een prima interface. trapje hoger heb je de Fast Track Pro. Heb ik hie nu. Kost rond de 200 euro. Maar dan heb je al wel een behoorlijke interface voor de beginner. HIj heeft ook nog 2x jack en XLR in.

ik adviseer een Tascam US144.
- midi in en uit
- 2x line in
- 2x mic in + phantoomvoeding
- 1x guitar in
- digitaal in en uit
- line uit
- koptelefoon uit
- stereo/mono knop
- usb 2.0/1.1

http://www.feedback.nl/?id=55&b=US144
Steengoed, heb hem zelf nu bijna 2 jaar voor aan de laptop.

Zijn kleinere broertje is 20 euro goedkoper en kan de basisdingen hetzelfde: http://www.feedback.nl/?b=US122L&a=178
In jouw geval zou ik eerder dus voor de Tascam US122L gaan.
Dat opnemen in mobiele situaties is ook maar een extra verkooppraatje, geschreven omdat er zelf al knoppen op de interface zitten (wel erg handig als je geen mixer gebruikt in de studio).

Laatst gewijzigd:
idd een leuk ding, maar je mist wel het e en a. Voor zover ik weet (een vriend van mij heeft die) kan je niet koptelfoon en boxen tegelijk uitsturen. Een vrij groot gemis in mijn ogen.

de alesis io|14 is wel een leuke oplossing (1 stereopaar out en 2 headphones die alle 3 onafhankelijk van elkaar uit te sturen zijn)
Verder heeft ie nog een hele zooi inputs en effects routing + 4 phantom mic inputs. (Fire wire though)
rond de 250 euro moet ie te halen zijn.

idd een leuk ding, maar je mist wel het e en a. Voor zover ik weet (een vriend van mij heeft die) kan je niet koptelfoon en boxen tegelijk uitsturen. Een vrij groot gemis in mijn ogen.

Er zitten geen speakeruitgangen op, dat hebben geluidskaarten sowieso bijna niet. Dat wat je zegt klopt niet voor de US144. Ik heb het net geprobeerd. M'n US144 kan alles tegelijkertijd uitsturen en daarbij heb je voor de line en phones twee losse knoppen om de level mee te regelen. Misschien dat de US122 dat euvel wel heeft omdat er geen losse phone knop op zit maar daar is omheen te werken. Je kan bv je line uit via de phones doen en dan, als het nodig is, even overpluggen met een koptelefoon. Zo werk ik ook terwijl er hier zelfs line outs opzitten (ik ben soms lui ;)).
De US144 kan het iig wel allemaal tegelijk en dat voor maar ongeveer 160 euro. Toch 90 euro goedkoper dan die alesis.

Back