Gezocht schema philicorda AG-7500

Slamdunk

Loverboy
Beste forum leden,

Wie kan mij helpen aan een kopie van een schema van de Philips Philicorda AG-7500/00 de buizen uitvoering met losse versterker.

Ik heb dit type waar ze de chord selector er uit gehaald hebben. Ik wil deze gaan vervangen.
Ik moet weten wat de waarde is van de potmeter en hoe de nu losse draadjes gezeten hebben.

Wie kan mij helpen. voor een kopie van het schema wil ik wel betalen.

Groet,
Piet

hoi maarten,
hier is tie,
,,... wachten, .. en hij is te groot.
(9Mb)
ik heb de pdf, zet hem vanavond even op de site ( www.electricdog.eu)
ik bericht wel als hij erop staat.
groeten.
jeroen

Hallo Slamdunk,

Heb je je Philicorda alweer aan de gang? Wellicht kan ik je over de Chord schakelaar een tip geven, dit is namelijk geen potmeter maar oorspronkelijk een driestanden schakelaar. Hiermee kun je het linkerdeel van het klavier in stand 1 en 3 als éénvingerakkoord-deel gebruiken en in stand 2 als "normale" toetsen. Er zou op de printplaat een schuifschakelaar moeten zijn achtergebleven met een schuifje erin; dit werd oorspronkelijk door de draaiknop heen- en weer geschoven. Een typische Philips vinding :)

Hoi ThomasMFB,

Nog bedankt voor de reactie!!

hoi Maarten,
geinig, ben heel benieuwd hoe die klinkt.
van de transistorversie wil ik ook wel een schema.

ik heb net van het weekend een eko tiger junior gekocht, werkelijk niet om aan te horen, dit is zelfs niet meer cheezie, maar het kastje was zo mooi.
deze ga ik binnenkort modden.
en als klap op de vuurpijl kwam ik een dag later een antonelli tegen, kon ik ook niet laten staan, is heel in de verte een klein beetje farfisa.
ga ik ook iets leuks mee doen.
garoeten,
jeroen

Ik heb het idee dat de transistor versie ook bij die schema´s van jouw zitten Jeroen.
Volgens mij is het versie Q.
Ik ga later vandaag nog wat beter naar de schema´s staren.

groet,
Maarten

(EDIT) Iemand een idee waar de trim pot achter de selector schakelaar voor dient??

Laatst gewijzigd:
Back