Arp Odyssey MK2 of MK3

Ik ben nu weer het meest te spreken over de MK1 :) al de MK1 Ody's zijn BTW niet perse een whiteface, ARP keek wat dat betreft blijkbaar niet zo heel erg nauw tijdens de assemblage, wat ze hadden liggen maakten ze op.

Dat zou het een en ander verklaren ja. Ik heb zelf een MK II (zwart/goud) maar toen deze een keer bij Saint Eric was zat er volgens hem een whiteface board in en (ik meen) het Moog filter. Op zich wel logisch dat ze dat oudere spul niet gingen weggooien, maar of dat in de huidige tijd ook nog zou kunnen....je koopt misschien toch iets anders dan je denkt te kopen, op zo'n moment :D

Voor mij geen probleem natuurlijk want dat ding klinkt gewoon erg lekker. Ik vind de resonantie wel erg aan de stevige kant (fluit het glazuur van je kiezen), maar dat is een kwestie van voorzichtig instellen natuurlijk :)

Ik zou de MK-3 houden omdat ie naar mijn smaak helder, HIFI, strak en hoekig "Arp" klinkt..De MK2 met Moog filter is veel wolliger...

De MK-3 is nadat ik ongeveer 15 modellen Ody in mijn bezit heb gehad (MK1-MK2-MK3) het meest betrouwbaar gebleken.

De MK-1 is echt een oude onbetrouwbare oma, vaak rotte sliders en slecht gebouwd..

De MK2 heeft een beetje dezelfde kwalen alhoewel hij vaak in betere staat is.

De MK-3 heeft een volledig metalen chassis en zit (mijn ervaring) gewoon beter in elkaar. Ik vind hem ook het mooiste met dat klassieke Arp Oranje.

Ik zou de MK-2 verkopen en voor je geld een MK-1+MK-2 Arp Axxe kopen (die vind ik echt super) en die aan elkaar hooken om een dikke 2 osc synth te maken met zeer strakke VCA.

En als je mazzel hebt hou je nog geld over voor een Rogue...

Dan heb je 4 dikke synthi's bij elkaar..

Dat zou het een en ander verklaren ja. Ik heb zelf een MK II (zwart/goud) maar toen deze een keer bij Saint Eric was zat er volgens hem een whiteface board in en (ik meen) het Moog filter. Op zich wel logisch dat ze dat oudere spul niet gingen weggooien, maar of dat in de huidige tijd ook nog zou kunnen....je koopt misschien toch iets anders dan je denkt te kopen, op zo'n moment :D

Voor mij geen probleem natuurlijk want dat ding klinkt gewoon erg lekker. Ik vind de resonantie wel erg aan de stevige kant (fluit het glazuur van je kiezen), maar dat is een kwestie van voorzichtig instellen natuurlijk :)

Ja die resonantie van die oude witte en zoms zwarte is wel heavy..
Ik vind het filter van de MK-3 veel fijner..Klinkt erg lekker electronisch.
Ik zeg maar zo "als je een Moog filter wilt dan koop een Moog".. :-)

Ik zou de MK-2 verkopen en voor je geld een MK-1+MK-2 Arp Axxe kopen (die vind ik echt super) en die aan elkaar hooken om een dikke 2 osc synth te maken met zeer strakke VCA.

Zit er veel verschil tussen de Axxe MK1 en MK2 (filter?)
De Mk2 is zeker de oranje-zwarte

arp

arp

mk3 is oranje zwart

maar in mijn mk2 zit een moog filter

wat leverd een mk2 met moog filter op deze dagen hoofdprijs want deze is helemaal gerestaureerd door saint eric en perfecte staat op een servaas sticker na want als die eraf gaat kan de lak mee gaan?

die is ook oranje zwart

een axxe mk2 bestaat niet volgens my

ik heb een oddyssey mk2 zwart goud en een mk3 zwart oranje

die is ook oranje zwart

een axxe mk2 bestaat niet volgens my

ik heb een oddyssey mk2 zwart goud en een mk3 zwart oranje

axxe mk1 en axxe mk2

Attachments

• axxe4.jpg
    axxe4.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 89
  • images-3.jpeg
    images-3.jpeg
    3,8 KB · Bekeken: 79
mk3 is oranje zwart

maar in mijn mk2 zit een moog filter

wat leverd een mk2 met moog filter op deze dagen hoofdprijs want deze is helemaal gerestaureerd door saint eric en perfecte staat op een servaas sticker na want als die eraf gaat kan de lak mee gaan?

Laten zitten die sticker..vernield idd lak bij verwijdering...

Redelijk gemiddelde prijs op ebay prijs 1500eu

Zit er veel verschil tussen de Axxe MK1 en MK2 (filter?)
De Mk2 is zeker de oranje-zwarte

Vind ik wel...mk1 heeft meen ik Moog like filter...Mk2 heeft dat hoekige mk3 Odyssey filter volgens mij...imho allebei topfilters..

weet iemand wat een oddy mk2 perfecte staat opleverd fixed by saint eric

sticker heb je er zo af, zonder de lak te beschadigen. wat wel zou kunnen, is dat er een heel vage contour achterblijft, door verkleuring.
15-1600 voor en echt perfecte lijkt me reëel hoor, zelfs nu het crisis is.

sticker heb je er zo af, zonder de lak te beschadigen. wat wel zou kunnen, is dat er een heel vage contour achterblijft, door verkleuring.
15-1600 voor en echt perfecte lijkt me reëel hoor, zelfs nu het crisis is.

dan zie ik liever een sticker..dealersticker that is..

Ik zou liever een karakteristiek Arp-geluid hebben dan een Moog-achtig filter. Er zijn al zoveel bakken die als een Moog (willen) klinken.

Ik zou liever een karakteristiek Arp-geluid hebben dan een Moog-achtig filter. Er zijn al zoveel bakken die als een Moog (willen) klinken.

Mee eens...ik vind de MK3 de beste.

Wil je een Moog?...koop een Moog!!

ik vind dit toch vooral een theoretisch verhaal. ik ben natuurlijk geen echte kenner, maar ik heb diverse odyssey's gehad, van whiteface totaan make 3, allerlei mogelijke filters. pas nog een mk1 met al zeer ver door st eric doorgemodificeerd filter, moog filter, 12db, etc en een odyssey is niet ineens een moog en klinkt ook niet als een moog, als er een filter inzit gebouwd volgens dat principe.
een kreet als: wil je een moog, koop een moog kan ik niet zo veel mee.
je kan een arp met dát filter toevallig wel het fijnst vinden. zonder voor de naam te vallen. of juist niet. interessanter had indertijd de opmerking aan het adres van arp geweest: wil je een arp, bouw dan een arp.

zonder de andere odyssey's tekort te willen doen, want ook een odyssey met lekker veel laag en lekker rond en strak klinkt fijn, doe mij maar een whiteface. vind ik gierend de leukste. als het mag.
ow, en de sticker zou ik ook laten zitten hoor, beetje afhankelijk van de plek dan nog wel. maar lak haal je er naar mijn bescheiden idee niet snel af, als je de sticker slim verwijdert.

ik vind dit toch vooral een theoretisch verhaal. ik ben natuurlijk geen echte kenner, maar ik heb diverse odyssey's gehad, van whiteface totaan make 3, allerlei mogelijke filters. pas nog een mk1 met al zeer ver door st eric doorgemodificeerd filter, moog filter, 12db, etc en een odyssey is niet ineens een moog en klinkt ook niet als een moog, als er een filter inzit gebouwd volgens dat principe.
een kreet als: wil je een moog, koop een moog kan ik niet zo veel mee.
je kan een arp met dát filter toevallig wel het fijnst vinden. zonder voor de naam te vallen. of juist niet. interessanter had indertijd de opmerking aan het adres van arp geweest: wil je een arp, bouw dan een arp.

zonder de andere odyssey's tekort te willen doen, want ook een odyssey met lekker veel laag en lekker rond en strak klinkt fijn, doe mij maar een whiteface. vind ik gierend de leukste. als het mag.
ow, en de sticker zou ik ook laten zitten hoor, beetje afhankelijk van de plek dan nog wel. maar lak haal je er naar mijn bescheiden idee niet snel af, als je de sticker slim verwijdert.

De whiteface is meestal erg brak...das jammer..

Ben het wel met Leo eens; dat Moog-filter in een Odyssey levert nou niet bepaalt een karakteristieke Moog-sound op. Hoe dit kan zou ik niet weten, maar de bakken van beide merken vullen elkaar gewoon goed aan qua geluid.

Ben het wel met Leo eens; dat Moog-filter in een Odyssey levert nou niet bepaalt een karakteristieke Moog-sound op. Hoe dit kan zou ik niet weten, maar de bakken van beide merken vullen elkaar gewoon goed aan qua geluid.

Is ook wel zo...Arp klinkt idd nooit zoals Moog...ik blijf de MK3 de fijnste vinden...solide, klinkt retestrak, sound staat als een huis.

Back