Arp Odyssey MK2 of MK3

Ik ben effe de draad kwijt.

Ik heb een 'gouden' 2810 met volgens mij een arp 'filter'

Maar welke versie is dat nou? Dank!

MK1 heeft witte frontplaat met zwarte print.
MK2 heeft zwarte frontplaat met gouden print.
MK3 heeft zwarte frontplaat met oranje print.

Dank! Ik was effe in verwarring door die post van mono.

Binnenkort me ody door me mk1 axxe jagen. En me 202/303 cv doorlussen van axxe naar ody. :{

Dank! Ik was effe in verwarring door die post van mono.

Binnenkort me ody door me mk1 axxe jagen. En me 202/303 cv doorlussen van axxe naar ody. :{

Axxe is een hele dikke "big brother" voor de Ody...Net als de Little Brother zeg maar...

Wat is dat toch met die faders? Las het al bij anderen en mijn Axxe mk2 heeft er ook last van. Stroef lopende faders. Wat kun je daar het beste tegen doen. Beetje olie?

Wat is dat toch met die faders? Las het al bij anderen en mijn Axxe mk2 heeft er ook last van. Stroef lopende faders. Wat kun je daar het beste tegen doen. Beetje olie?

Omdat Arp de faders horizontaal heeft geplaatst zijn ze veel gevoeliger voor het opnemen van stof en rommel dan gesloten verticaal geplaatste pots.
Er zit ook geen vilt tussen de sliders en de case zoals bij Roland.
Verder schijnt het zo te zijn dat het smeermiddel in deze sliders na verloop van jaren uithard en is de kwaliteit van de sliders om te beginnen al niet geweldig.
Je kan je brakke Arp naar Saint Eric in Dordrecht brengen voor een behandeling.
Een waarschwing, gebruik vastzittende pots niet tot je ze schoon hebt laten maken omdat je dan kans hebt dat je het koolstofbaantje aan flarden trekt en dan ben je nog verder van huis.
Deoxit schijnt de beste "zelf smeer" oplossing te zijn maar dat is horen zeggen.

MK1 heeft witte frontplaat met zwarte print.
MK2 heeft zwarte frontplaat met gouden print.
MK3 heeft zwarte frontplaat met oranje print.

volgens vintagesynth zijn er ook MK1's in zwart met goud alleen hebben die de ronde bend knop en niet de PPC nog.

Ik heb idd ook zo'n zwarte met pitchbend pot.
Serie nr:
Foto004.jpg

Mijne is alleen niet meer zo mooi van uiterlijk als die op ebay.
Gelukkig kan het me weinig schelen.

groetje,
Maarten

Ik heb idd ook zo'n zwarte met pitchbend pot.
Serie nr:
Bekijk bijlage 55474

Mijne is alleen niet meer zo mooi van uiterlijk als die op ebay.
Gelukkig kan het me weinig schelen.

groetje,
Maarten

Hehe, ik heb precies het dubbele serienummer....:D

Attachments

• IMG_0115.jpg
    IMG_0115.jpg
    216,1 KB · Bekeken: 87
Back