Wie heeft er wel eens een gratis synth gekregen?

Otlen

Lid
Ik hoor wel eens van die sterke verhalen dat mensen een TB-303 gratis hebben gekregen. Het zal allemaal wel.
Morgen krijg ik iig van een collega een MS-10 voor niets, hij was zijn zolder aan het opruimen. Hij had ook nog een oude 8*8 midi interface liggen die krijg ik ook (anders gooit hij hem bij het oud vuil) en een amiga, die hoef ik niet... of kan ik daar nog wat mee?

Laatst gewijzigd:
Waarom zijn die eerste sterke verhalen en de jouwe niet?

Ach, ooit eens een MS-10 gehad voor een dagje helpen klussen, en een DX-7 voor 2 kratjes Krolsch.

Ik heb wel eens gratis extraatjes bij een synth gekregen, maar nooit de synth zelf..

mijn onverwachte extratjes bij aankopen waren :

Keyboard standaard bij Nordlead 3
Boss Distortion pedaaltje bij Teisco 110f
Setje van 8 jack/tulp kabels + midiman usb midi interface bij RME hammerfall
Flightcase bij EPS 16 sampler
Flightcase bij Oxford Oscar (werd me naderhand nagestuurd voor de leuk)
Flightcase bij Prophet 600
Originele hoes bij Space Echo RE201 + tapes en knipsetje
Hoes bij Acces Virus KC
Hoes bij JP8000

Extratjes zijn leuk..! :okdan:

en een amiga, die hoef ik niet... of kan ik daar nog wat mee?

Amiga's zijn altijd geinig, ProTracker erop en hoppa. Als het een 1200 is vind je hier zeker mensen die er interesse in hebben, een 500 is wat gangbaarder.

Ik heb een paar maanden geleden tijdens een optreden ergens in het oostblok van iemand uit het publiek een gare JunoSt 21 inclusief koffer en alles gekregen. Ding was loodzwaar en zou nooit mee hebben gemogen in het kleine vliegtuigje waarmee ik terug moest, dus ik heb hem er vriendelijk voor bedankt maar de synth niet aangenomen. Die gast weigerde om hem terug te nemen, dus ik heb 'm maar op 't podium laten staan.

unost21.gif

Ik heb een paar maanden geleden tijdens een optreden ergens in het oostblok van iemand uit het publiek een gare JunoSt 21 inclusief koffer en alles gekregen. Ding was loodzwaar en zou nooit mee hebben gemogen in het kleine vliegtuigje waarmee ik terug moest, dus ik heb hem er vriendelijk voor bedankt maar de synth niet aangenomen. Die gast weigerde om hem terug te nemen, dus ik heb 'm maar op 't podium laten staan.

unost21.gif

Dat is weer een sterk stuk, niet dat ik je niet geloof maar ik zou hem toch genomen hebben. Van mijn part opgestuurd voor een paar tientjes.

Ow.. vergeten.. paar jaar terug van de ex vrouw van mijn toenmalige baas, die was aan het verhuizen en had een eminent orgel staan. Mocht ik hebben. Later heb ik dat ding zelf wegens plaatsgebrek aan de plaatselijke kringloopwinkel gegeven.

Dat is weer een sterk stuk, niet dat ik je niet geloof maar ik zou hem toch genomen hebben. Van mijn part opgestuurd voor een paar tientjes.

Je gaat toch in het buitenland geen dingen van vreemden aannemen. Wie weet, misschien zat er wel een paar kilo dope in, en deed de synth het daarom niet goed ;)

Maar heus, ik betwijfel of jij het echt anders had gedaan...
Als ik dat ding eenvoudig met de auto of trein kon meenemen had ik het misschien wel aangenomen. Maar zo was het niet... Het was in Litouwen dus niet bepaald om de hoek. Het was een zwaar ding (13 kilo inclusief koffer). Bij sommige vliegtuig maatschappijen betaal je snel 15 euro per kilo voor extra bagage. Opsturen had weer andere kopzorgen gegeven, niet in de laatste plaats dat ik ook nog 'ns de volgende dag (zondag) naar huis vloog. Daar had ik allemaal geen zin in. En dan moest 'ie ook nog 'ns gerepareerd worden...

Goed, die kerel was stomdronken en zeer amicaal, je kunt het je wel ongeveer voorstellen hoe dat gaat. Maar als ik heel eerlijk ben vond ik het eigenlijk een beetje onbeschoft van die knakker dat 'ie zo koppig bleef doen, dronken of niet. Kadotjes zijn leuk, maar als het je een hoop knaken en zorgen kost kun je eigenlijk niet meer van een kado spreken. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik ben er absoluut niet rouwig om dat ik het wel heb gedaan.

Ja en chin heeft genoeg synths, die kijkt echt niet op eentje meer of minder...zeker zo een duffe russische vol met levensgevaarlijke chemicalieen.

Ik heb een paar maanden geleden zomaar een SC55 synth gratis gekregen van een sympathiek forum lid hier :)

't Is allemaal zo moeilijk te bewijzen of de verhalen echt zijn.. En al zijn ze waar: who cares? [voor Sander: 'wat maakt 't uit?']

On-topic: ik heb nooit een synth gekregen.

Ik betaal er liever voor: da's duurder, DUS beter :dubbel:

Back