Wie heeft er ooit artiestenfoto's laten maken?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag allen,

Ik krijg steeds vaker de vraag of ik artiestenfoto's wil mailen. Nu heb ik er 2 zelf gemaakt en die volstaan, maar het kan beter (denk ik 😁). Daarom een paar vragen:

- Heb je ooit artiestenfoto's laten maken?
- Door wie en hoe kwam je daar terecht?
- Hoe beviel dat?

En misschien wel de belangrijkste: waar staan ze online? 😄

Ik ben benieuwd.

P.S. Zoiets wordt de foto voor mijn debuutalbum. Die heb ik met een online fototooltje bewerkt.

1628791659708.png

Heb ik. Door diverse mensen in de loop der jaren, zowel professioneel als (goedwillende) amateurs. Het verschil is in ieder geval altijd zichtbaar tussen die twee, het prijskaartje helaas (vaak) ook. Maar als je je werk een beetje serieus neemt dan denk ik wel dat het een goede investering is. Misschien niet de allereerste investering die je doet maar als je al wat uit hebt en het begint te rollen dan is het een wel goed om te laten doen. Een goeie presentatie hoort er ook bij, tenzij je uiteraard liever niet met je gezicht in beeld komt. Met een goeie fotograaf/fotografe kun je in ieder geval eens sparren over hoe je over wil komen, wat voor setting, etc. Mocht je een goeie, betaalbare fotografe zoeken (doet ook popfotografie) dan stuur maar even een PB.

Een maat van mij is fotograaf en heeft ooit eens wat mooie fotos geschoten en ik voor hem weer een website gemaakt. Hier kan je ze zien op een pagina van een projectje dat ik toentertijd met een maat van me had. Soms gebruik ik een foto daarvan nog wel eens her of der, maar eigenlijk is mijn kop daar inmiddels wat te oud voor geworden hehe. Wat het toffe was aan deze sessie, was dat hij de beschikking had over een theater podium en behoorlijk wat toffe oude vintage audio apparatuur. Daarnaast had ik wat synths mee genomen. Door rookmachines, belichting en nabewerking kwamen hier foto's uit die ik zelf nooit had kunnen maken. Dat levert foto's op die op zichzelf kunnen staan en die je dus ook op veel verschillende plekken kunt gebruiken (flyers, websites, socials, drukwerk). Een pro let daar ook op, bijvoorbeeld met portrait en landscape formaten, zodat je altijd iets hebt dat past.

Let er wel op dat je goede afspraken maakt waar je het mag gebruiken, niet elke fotograaf vind het leuk om fotos terug te zien op plekken waar die fotos niet voor gemaakt zijn in eerste instantie. En al helemaal niet als de foto dan ook nog eens bewerkt of uitgesneden is.

Ik had hier een mazzeltje mee door het i scratch your back, you scratch mine. Uiteindelijk is het zoals met zo veel creatieve dingen: wil je het goed dan betaal je goed of moet je geluk hebben dat je iemand kent :)

165913_373504996115567_2105835048_n.jpg

Goede tips! Ik ken een professionele fotograaf en misschien kunnen we wel wat barteren. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik op de foto wil staan. Misschien moet ik maar eens beginnen met een eenvoudig moodboard.

Waarom ik het vraag is omdat ik sterk geloof in presentatie. Op Instagram heb ik eindelijk mijn vorm gevonden en dat werkt meteen. Dat trek ik graag door, om me te onderscheiden. Login • Instagram

Ik speel nu met Photolab.me. Daar kun je echt mooie dingen mee maken! Meestal gebruik ik deze: All effects - PhotoFunia

Bekijk bijlage 3813424

Bekijk bijlage 3813425
Niet om lomp te doen, ik ben aangeschoten in Italië. Maar betaal een goede fotograaf voor mooie recht-toe-recht-aan-foto's waar je echt als persoon op staat en ik denk dat dat een stuk beter aankomt. Ik weet van je releases, dus get out there, als je dat wil. Dit is ook cool, maar je snapt me.

Ik zou je iemand kunnen aanraden, maar die zit nu op een eiland ergens.

Overbelichte foto's , een flash die de helft van je gelaat weghaalt,dat zijn geen Pro's maar prutsers lol

(je kan ze ook amateurs noemen,maar als zij zichzelf als 'pro' proberen te verkopen,tja dan zijn ze toch echt wel prutsers haha.)

Niet om lomp te doen, ik ben aangeschoten in Italië. Maar betaal een goede fotograaf voor mooie recht-toe-recht-aan-foto's waar je echt als persoon op staat en ik denk dat dat een stuk beter aankomt. Ik weet van je releases, dus get out there, als je dat wil. Dit is ook cool, maar je snapt me.
Dit zijn low-res social media plaatjes, lol. Die zijn ook niet bedoeld voor een press kit. Dat moeten echt goede foto's in hoge resolutie zijn. Ik ga eerst bedenken wat ik wil.

Dit zijn low-res social media plaatjes, lol. Die zijn ook niet bedoeld voor een press kit. Dat moeten echt goede foto's in hoge resolutie zijn. Ik ga eerst bedenken wat ik wil.
Aah fair enough! Lijkt me wel lastig om te bedenken hoe je er op wil staan voor het echie!

Edit: Zie nu dat je dit liet zien als vb van het fotoprogrammaatje. I'm out, nvm me!

Back