Beste Geluid recorden

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey iedereen ,
een vriend van me wou weten hoe je het best geluid kan opnemen van een eenvoudig keyboardje naar de computer.

Hij werkt met Audacity
Laptop van HP
Stereo Kabel
keyboard : galaxy gmc 80

Ik persoonlijk heb hem aangeraden om een audio interface te kopen...
Maar voor ik mensen probeer te overtuigen wil ik zeker zijn van wat ik zeg.

Dus is een interface hier geschikt voor ? Zo niet, wat dan wel ?

Groetjes
Tommeken en een Blije vriend :okdan:

Laatst gewijzigd:
Dat is maar net wat je wilt. Ik heb zelf ook een HP-laptop en vind het geluid echt gruwelijk ruk. Voor de laptop heb ik dan ook zo'n goedkoop Behringer USB-geval gekocht. Kost geen drol, heeft Asio drivers en is in ieder geval beter dan die onboardrommel.

Aan de andere kant is, met alle respect!, lijkt het keyboard nou ook weer niet van zo'n kwaliteit dat je er een interface van dik honderd euro aan gaat hangen.

Stel dat je vriend van plan is binnenkort geluidsbronnen aan te schaffen die van wat hoger niveau zijn, dan kan hij nu beter alvast in een goede Interface investeren. In de meeste gevallen heb je dan ook meteen een ingebouwde midi-interface.

• Is het alleen maar een beetje amateuristisch opnemen voor bij wijze van spreke de familie, houdt het dan bij het onboard geluid.
  • Wil je voor een minimale investering een redelijk geluid, koop dan voor een paar tientjes zo'n Behringergeval (let op! dan heb je nog geen midi).
  • Heb je wat meer uit te geven en wil je een goede kwaliteit, kijk dan rond naar een interface van rond de honderd euro. Daar bestaan de wereld aan topics over. Maar mijns inziens is dit vooral van toepassing als je op een gegeven moment betere apparatuur wil gaan opnemen. Als het keyboard mager klinkt, veranderd een dure interface hier niets aan.

Back