tweaken

orson welsh

Nieuwkomer
Hallo,

Ik hoor en lees veel over het zgn tweaken van een pc, zodat je ultiem gebruik kunt maken van de processor en het werkgeheugen.
Zoek me alleen rot naar tips en tricks..Let wel, misschien zoek ik verkeerd.

Hoop dat jullie me van wat tips en truken kunnen voorzien!

Alvast bedankt! :okdan:

orson

De beste truc is om je tijd te besteden aan meer geld verdienen - er zijn allemaal van die onzin-trucjes waarbij je bepaalde Windows-services gaat uitschakelen of de mythe waar je de Prefetch-folder van tijd tot tijd leeggooit. Je hebt echt veel meer aan een giegje extra geheugen erin of een snellere CPU.

Veel beter is het om je computer te gebruiken voor muziek - dus geen virusscanner, geen spywarescanner, geen Quicktime, geen Adobe Acrobat, geen Office en allemaal die brol erop.

Hey Orson!

Hier een paar basisdingen die echt wel werken, heb ze zelf ook gedaan:

Wat al helpt om je PC sneller op te starten: het hardeschijf type van FAT32 naar NTFS converteren, dat doe je zo:

- Ga naar start>uitvoeren
- Typ in: cmd.exe
- In het DOS-kadertje typ je dit in: convert hier typ je de stationsletter: /fs:ntfs

Dus Als je de C-schijf wil converteren typ je daar: convert c: /fs:ntfs

- De volgende keer als de PC opstart kun je een kwartiertje koffiepauze nemen tijdens het converteren.

- Dit doe je dan ook voor de D schijf

Er gaat hier uiteraard niets verloren ofzo.

-------------------------------------------------------------------------------

Ook doen: De Stijl niet op XP of Vista zetten, maar op klassiek (zeker doen bij vista):
Rechtermuisknop klikken op het bureaublad>selecteer windows-klassiek

Alle visuele effecten uitschakelen en processorgebruik optimaliseren:

start>instellingen>configuratiescherm>systeem>tabblad geavanceerd>klik op de eerste "instellingen" knop>selecteer het keuzerondje Beste prestaties>ga nu naar het tablad geavanceerd(*)>klik op het keuzerondje "Achtergronservices" bij processorgebruik> klik OK

Virtueel ramgeheugen instellen:

Ga terug naar (*)

Klik onderaan op wijzigen> selecteer station C en duid aan: geen wisselbestand
> selecteer station D en vul bij maximum en begingrote het aanbevolen cijfer (onderaan) in> klik op instelen> klik op OK

Verder ook (voor een studio PC) best niet aan het internet aansluiten, kwestie van je werk niet te verliezen door virussen, en al je bestanden opslaan op de D schijf, die is he makkelijkste te backuppen al er toch nog een virus op komt door het downloaden van een of andere free vst (door een andere PC natuurlijk).
Omdat er geen verbinding met het internet is, ook automatische updates uitschakelen.

Nu zou hij normaal al vlotter moeten werken, maar een PC zonder fatsoenlijk RAM geheugen (min 1 GB voor studio) is niets waard.

greetzzz

Laatst gewijzigd:
Gewoon een dikke processor, dikke schijf en sloot geheugen erin, zo weinig mogelijk bagger installeren en lekker muziek maken. Dat kleine beetje extra performance dat je uit je PC kan trekken door onder de motorkap te gaan kloten is naar mijn idee de tijd niet waard die je erin moet steken.

Back