daft punk sound?

Origineel geplaatst door djsirjamez
laidback luke (die de techniek al heeft toegepast op zijn album) en ik maken muziek met fruity loops
daar zitten dus geen sidechains op, het is dan dus echt een bepaalde techniek die niet met hardware is op te lossen

waarom vraag je het luke niet, die ken je toch persoonlijk???

Olaf

Re: VST Compressor

Re: VST Compressor

Origineel geplaatst door ><i
Die hebben ook sidechains... succes ;)

psies, alle productie trucjes kunnen ook al met software. En idd wat Cyan zegt.

Ik heb nog nooit een plug-in gehoord die het op kan tegen een goede sappige hardware sampler.

Welke plugin is dat dan? Schilt me weer een hoop geld bij het aanchaffen van een hardware sampler.

ohgod..nou genoeg...is ook kwestie van budget natuurlijk..wat dacht je van de gratis fishfillets blockfish en van dezelfde maker endorphin..de waves renaissance compressor.....sonic timeworx compressor..... de UAD compressors? genoeg te noemen dus..

Olaf

Klopt, het is verboden om kots smiles en Daft Punk in één zin te gebruiken ;)

Origineel geplaatst door King of Snake
Klopt, het is verboden om kots smiles en Daft Punk in één zin te gebruiken ;)

:D LOL

bricolage schmicolage!

Origineel geplaatst door boestaman
Dus je wilt zeggen dat laidback luke het alleen met fruitloops doet? Hij heeft dus verder geen randapparatuur? Bullshit, hij heeft zeker wel een vette compressor , check die pompende sounds op zijn tracks.:kont:

nope ....... geen vette shit meer :) "de enige bullshit, zit in de luier van ze kid :)"
- alleen software (tegenwoordig) , vele van de tracks van z'n lp zijn met z'n oude setup gemaakt ( maar verklap niet waarmee).

en Jaimy : gewoon ff aan Luke vragen toch ....

Origineel geplaatst door #JK#
en Jaimy : gewoon ff aan Luke vragen toch ....

Jamaar, jamaar, dan weten wij niet dat ie Luke kent.. ;)

Origineel geplaatst door boestaman
Ik heb nog nooit een plug-in gehoord die het op kan tegen een goede sappige hardware sampler.

Welke plugin is dat dan? Schilt me weer een hoop geld bij het aanchaffen van een hardware sampler.

kwestie van goed zoeken, want die zijn er hoor :)

Origineel geplaatst door krz
Jamaar, jamaar, dan weten wij niet dat ie Luke kent.. ;)

hoeft ook niet, maar leuk dat je t ff vermeld :)

Ze gebruiken ook allerlei analoge apparatuur zoals de Roland MPC en andere samplers.

heb je de kick op de sidechain van de compressor gezet?
want dan beinvloedt ie de string zonder zelf door de compressor te gaan en valt de string weg zolang de compressor het volume dankzij de kick omlaag gooit.
je houdt dan gewoon 2 tracks, de kick en de string, maar de kick gooi je ook nog met een Aux naar de sidechain van de compressor.
zo wordt de string beinvloed, de kick niet. wat je verder met de kick doet zal mij een digitale worst wezen

Dit is het enige juiste antwoord. Dit trucje kan je met elke compressor wel doen denk ik.
Had ik 4 jaar geleden met een Alesis 3630 al geprobeerd :)

Zeg, voor we verder gaan willen Bikkel en ik eerst ff gelijk krijgen over die string die eigenlijk een brass is. Liefst van Luke (ik ken hem niet) zelf ;)

De jongens van Daft Punk mogen ook reageren.

Back