Kruidvat OXI Vlekweg

Kraan

Ouwe rot
Laatst voor iets van 2 euro een pot met dit poeder gekocht. En omdat ik niet goed wist hoe ik makkelijk 61 toetsen en een lading knoppen schoon kon maken (zonder synth eraan overigens :eureka:), heb ik een oplossing gemaakt en hier als test wat kapotte smerige toetsen in gedaan.

Volgens mij is dit de makkelijkste manier om je toetsen en knoppen schoon te maken. Je hoeft er niet naar om te kijken, je hoeft niet te schrobben, je hoeft niet bang te zijn voor beschadigingen en wil je het echt mooi hebben droog je ze alleen even met een doek af.

Ik had ter vergelijking een smerige toets en knop naast een schone gelegd en een foto gemaakt, maar het verschil is niet goed op een foto te zien.

Een goedkope aanrader dus!

waar is die foto dan?

Ja, die was de moeite dus niet...

Maar okee, voor de argwanende en/of visueel ingestelde leden ;);
attachment.php

Zoals gezegd is het resultaat van de foto niet conform het werkelijke resultaat. En voor de mensen die het verschil echt niet zien; links is vuil, rechts is schoon.

Attachments

• IMG_4027.jpg
    IMG_4027.jpg
    91,1 KB · Bekeken: 109
samenstelling

samenstelling

Naam merknaamhouder Kruidvat
Naam detergent Oxi Vlekweg
EAN code 8717333196035

Samenstelling in afnemende volgorde
Cas nr Omschrijving (IUPAC) INCI naam
497-19-8 sodium carbonate sodium carbonate
15630-89-4 sodium percarbonate sodium carbonate peroxide
22042-96-2 diethylenetriaminepenta(methylenephosphonic acid), sodium salt sodium diethylenetriamine pentamethylene phosphonate
68131-39-5 alcohols C12-C15, ethoxylated C12-15 pareth-6
9001-62-1 lipase lipase
9014-01-1 subtilisin subtilisin

???

robbie
:okdan:

>15630-89-4 sodium percarbonate sodium carbonate peroxide

deze ingredient uit het goedje oxideert de vetten & kleurstoffen van je toetsen af

De rest zijn emulgatoren/hulpstoffen

Gaat dit ook goed met gekleurde (geverfde) en bedrukte onderdelen?
Of dan toch liever gewoon een beetje groene zeep of afwasmiddel?

Zou namelijk jammer zijn als je er een berg zwarte knoppen inlegt en ze er grijzig weer uitkomen..

ik doe altijd een afwasbakje met afwasmiddel en dan een uurtje laten staan. Werkt ook prima :) of groene zeep.

[asynchroon overdreven reclamespraakmodus]Maaaarrrr zeg nu Niel, what is afwashmiddelll of ghroenuh seejp as jij oowk diethylenetriaminepenta(methylenephosphonic acid), sodium salt sodium diethylenetriamine pentamethylene phosphonate kaaan gebrouwken?

Ik heb ook wel eens afwasmiddel gebruikt, maar vond het resultaat hier verbluffender. Vooral in de hoekjes (hoewel je die van de toetsen normaal gesproken niet ziet) is ook alles helemaal schoon.

@Vliegende panter;
Kleur blijft prima in orde. Daar testte ik ook vooral voor.

http://www.solvation.nl/

En van dat 99,99% Gammabutyrolactone gehalte ( GBL),
kun je dus met wat zout een pannetje en gedestilleerd water ook nog eens
GHB maken :P

Misschien werktie beter met wat toetsenaanslag erbij ;)

Subtilisin eet de eiwitresten van je hamburger weg, lipase het vet van je chipsvingers.

Je hebt helemaal gelijk !
foutje van mij ...

[asynchroon overdreven reclamespraakmodus]Maaaarrrr zeg nu Niel, what is afwashmiddelll of ghroenuh seejp as jij oowk diethylenetriaminepenta(methylenephosphonic acid), sodium salt sodium diethylenetriamine pentamethylene phosphonate kaaan gebrouwken?

Ik heb ook wel eens afwasmiddel gebruikt, maar vond het resultaat hier verbluffender. Vooral in de hoekjes (hoewel je die van de toetsen normaal gesproken niet ziet) is ook alles helemaal schoon.

@Vliegende panter;
Kleur blijft prima in orde. Daar testte ik ook vooral voor.

Je hebt helemaal gelijk john! Dit is DE nieuwe manier van schoonmaken in de 21e eeuw :mega: Waar kan het het bestellen ?

Je hebt helemaal gelijk john! Dit is DE nieuwe manier van schoonmaken in de 21e eeuw :mega: Waar kan het het bestellen ?
ik weet wel een adresje ;)

68131-39-5 alcohols C12-C15, ethoxylated C12-15
oftewel ZEEP :D

Back