[DIY] Hilltree filter met schakelbare smerigheid

Ik zie een vreemde vierpolige voedingsconnector, is dit het schema van een Mutron III?

het is een Shin-ei Mutebox (zie bericht 226 van dit topic). en blijkbaar een imitatie (kopie?) van een mutron III:

http://www.effectsdatabase.com/model/shinei/mutebox

de voeding gaat via 2 9 volt batterijen....er is geen speciale connector verder.

is het allereerste electronische muziekding wat ik na mijn elec.gitaar heb gekocht. 30 jaar geleden. gelukkig nooit verkocht voor een stuiver..

De filter is alweer even klaar. Was weer een leuk project!

Wat foto's voor de liefhebber:

Attachments

• filter1.jpg
    filter1.jpg
    87,5 KB · Bekeken: 140
  • filter2.jpg
    filter2.jpg
    65,7 KB · Bekeken: 142
  • filter3.jpg
    filter3.jpg
    61,5 KB · Bekeken: 137
erg mooi (vind ik)

hoe krijgen jullie toch al die profesionele opdrukken op kastjes? is dit een plastic kastje?

Bedankt.

Met decal papier. Het zijn aluminium kastjes, gespoten en geboord, hierna met decal papier de print erop geplakt, hierna weer afgelakt met blanke lak. Bij Newtone verkopen ze decal papier. Ook vind je hier de aluminium kastjes in verschillende maten.

Bedankt.

Met decal papier. Het zijn aluminium kastjes, gespoten en geboord, hierna met decal papier de print erop geplakt, hierna weer afgelakt met blanke lak. Bij Newtone verkopen ze decal papier. Ook vind je hier de aluminium kastjes in verschillende maten.

dat klinkt helemaal niet omslachtig en ingewikkeld. ik ga me er verder in verdiepen!

Leuk zo iets.
Maar bedenk wel dat mijn filter niet zo'n steile flank heeft als een standaard synthesizer filter.[24db/12db]
Je kunt dus niet het hele signaal dus wegfilteren in de lage standen , het originele geluid hoor je soms er toch weer doorheen.
Natuurlijk is die als "extra erbij" erg leuk.

Ik verwacht natuurlijk wel picts en mp3 ;)

ok, het is al wel even geleden, maar hier heb ik een filmpje staan van mijn synth:

op 2.25 begin ik met de hilltree filter te spelen.

Het is weer een heel experimentele bak, dus qua klank past die filter er perfect in :okdan:

bijna afgewerkt, ik zit alleen weer vast bij de lettertjes...

Hier staat btw al een track die ik met oa de pulsemachine heb gemaakt, op 0.52 valt hij in, wel met wat effecten op natuurlijk (big muff, eq)
http://soundcloud.com/transistorcake/talk-about-your-mood

groetjes

Hehe...altijd leuk om te zien hoe iemand dit filter ergens bij gebruikt.
Met een eenvoudige LFO kun je dit filter ook grappig moduleren.
Staat wel ergens in dit draadje beschreven....anders zoek het in mijn ms20 filter thread ;)
[overigens ook een leuk diy project]

Sorry als dit domme vragen zijn, maar hoe weet je waar de onderdelen op een gewone print moeten komen, hoe weet je op welke plaatsen je de onderdelen moet solderen die niet op de print moeten en hoe moet je de onderdelen verbinden? Ik zie die lijntjes wel staan op de tekening, maar het lijkt me niet dat de plaat weet waar de stroom achter elkaar doorheen moet.

Alvast bedankt.

als je bedoelt op bv een gaatjes print, dan moet je zelf de componenten met elkaar verbinden via draadbruggetjes. Bij strip print kun je de componenten die aan elkaar moeten op dezelfde strip solderen.

Maar dit is basis electronica, dus als je dit filter zou willen maken, zul dat toch iig moeten beheersen.

Of je gebruikt het printje uit deze post

En als je zelf geen printje wilt maken, heb ik er nog wel eentje voor je, moet je maar ff een pb sturen, moet je wel even in acht houden dat het nog een V1 printje betreft met een klein foutje er in,
wat op zich makkelijk te verhelpen is door deze post in acht te houden.

Eigenlijk wil ik het liefst werken met gewone printjes uit de winkel zodat ik kan leren hoe alles werkt voor als ik in de toekomst nog een apparaatje ga maken.

Back