ableton, cubase?

yannisvds

Nieuwkomer
Hej gaste,
ik heb een vraag die waarschijnlijk al vaak gesteld is maar ik vind toch moeilijk een antwoord. Ik ga de MK-425c en de UC33-e kopen (evolution). Deze controllers moet je natuurlijk gebruiken in combinatie met een software, maar welke? Cubase of ableton, of nog iets anders? Wie kan me metr deze keuze helpen?

Party on :dj:

Tja, eenvoudige vraag, lastiger antwoord.

Het staat of valt wat je zelf het prettigst vindt werken. Ik zou zeggen, probeer als je de hardware hebt, de demo's van Cubase, Sonar, Live e.d. uit. Pas dan kun je voor jezelf uitmaken welke software het beste bij jou past en jou de workflow biedt waar je intuïtief mee kunt werken.

Succes!

Volgens mij ben je niet echt in de logische volgorde bezig. Het lijkt me verstandiger als je eerst bedenkt wat je precies met de software wilt doen, dan een programma kiest wat daar bij aansluit. Cubase is namelijk heel andere koek als Ableton.
Als je dit eenmaal weet kan je gaan nadenken over wat je precies wilt controlen en daar een geschikte controler voor uitkiezen.

Ik weet dat al die toffe techno gasten zon evolution gebruiken maar dat wil niet zeggen dat dat de controler is die het beste bij jouw past. Hangt er maar net van af wat je er mee wilt doen....

Die MK425 is echt antiek en voelt cheap aan naar mijn nooit zo bescheiden mening. Pak iets met betere toetsen.

Cubase of Ableton: download de demo van Ableton eens. Als je na 2 weken nog geen track of een stuk er van uitkrijgt, dumpen en bij een winkel langsgaan om Cubase te proberen. Lukt het daar ook niet mee, dan FL Studio. Volgorde mag je zelf weten, maar het is inderdaad echt een kwestie van wat je zelf lekker vindt werken. Ze draaien allemaal VST-plugins, ze hebben allemaal audiosporen, en gemiep over summing algoritmes of "dit is niet professioneeeeeeel genoeg" is maar gemiep; het gaat om het resultaat, of het goed klinkt bepaalt je publiek wel ;).

Back