Zelfbouwproject

Mikevin

Nieuwkomer
Hallo beste synth-fans,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ook in de wereld van de electronica, ik kan solderen maar daar is alles wel mee gezegd. Nu zit mijn vader al jaren in de electronica en ik ben er inmiddels ook wel in geintresseerd geraakt. Zo kwam ik op het plan om samen met hem te beginnen aan een synthesizerprojectje.

Nu heb ik de schema's gevonden van de Vox Continental(gebruikt door Ray Manzarek van The Doors, waar ik toevallig erg groot fan van ben), lijkt mij leuk om die te maken. Nu zit het electronische gedeelte wel goed, dat regel ik wel met m'n vader alleen nu vroeg ik mij af hoe andere mensen zo'n synthesizer nabouwen.

Ik zat namelijk een beetje op internet te zoeken naar bijvoorbeeld een los gedeelte voor toetsen maar ik kan niks vinden tussen toetsen die per 1 gaan voor vaak +-10 euro. Dit lijkt me niet echt de bedoeling dus ik vroeg me af hoe jullie dat doen, is er een website waar ik dit kan kopen of dat ik beter een kapot oud keyboard kan kopen van marktplaats.

Alvast bedankt,
Mikevin

Welkom op het Synthforum.

Je kan een nieuw los keyboard kopen bij http://www.fatar.com/. Daar hebben ze volgens mij ook geinverteerde keyboards.

Dankjewel, ik zal eens kijken of ik er wat mee kan. Wel jammer dat ik er geen prijzen kan vinden maar ik zal me erin verdiepen.

Mocht dit niks worden is het dan makkelijk om een bestaand keyboard te gebruiken?(alleen de toetsen dus)

Dankjewel, ik zal eens kijken of ik er wat mee kan. Wel jammer dat ik er geen prijzen kan vinden maar ik zal me erin verdiepen.

Mocht dit niks worden is het dan makkelijk om een bestaand keyboard te gebruiken?(alleen de toetsen dus)

Yep, via midi of CV... Lijkt me sowieso de makkelijkste manier.

Gewoon ergens een orgel voor €5 opkopen, soms zie je er ook gratis...
Je zit natuurlijk wel met een berg rommel achteraf, maar van de electronica kun je nog een orgel module maken, van het hout een nachtkastje enz.

Back