Ensoniq ASR88 system disk

G

Guest

Guest
hallo
ik heb een ASR88 van ensoniq gekocht die maar blijft vragen: 'insert disk please'. het mooist zou zijn als de diskette kapot was. heeft iemenad zo'n diskette (of een kopie) voor me? of weet iemand of je zo'n diskette zelf kan maken (download of zo?)
bedankt en groeten.

Beste Leo,
Dat is dat ding van Marktplaats, niet?
Hoeveel heeft hij nou moeten opbrengen?

Die heb je zeker gekocht van Dave, is het niet??

Kun je vergeten, hebben wij ook al geprobeerd, de floppydrive is goed, maar de interface waar hij naar toe gaat is niet meer..

nergens meer te krijgen...

alleen voor onderdelen nog goed..

Jeetje, dan zit ik er lelijk in voor 350 euro ;-)
Maar eh, Kenny, met alle respect. Bij jullie kon mijn Nordlead ook niet voor minder dan 800 gulden gemaakt worden en Electrocare deed het voor 9 tientjes. Ik heb 2 mooie kinderen gemaakt terwijl ik geen idee had waar ik mee bezig was.
Eerst nog maar 's kijken, vind je niet?

Nou, dat viel niet tegen. Het probleem was dat-ie steeds om de system-disk bleef vragen. En dat had ik al na 5 minuten opgelost: nou vraagt-ie helemaal nergens meer naar!

Maar eh Kenny, wat zou zo'n ASR88 waard zijn, voor de onderdelen. Want als het inderdaad niet te maken is door een stuk onduidelijke elektronica ergens binnenin, is dat wel heel erg wrang: het toetsenbord alleen al is prachtig.
Is zoiets ook niet over te zetten of zo, of direct aan te sturen (dus een soort masterklavier, voeding in, midi uit, zoiets).

hé, dat is clever!
je bedoelt via scsci het o.s. laden en dan maar hopen dat gebeurt langs een route waar die kapotte interface niks mee te maken heeft. bij het aanzetten kwam er inderdaad in de display eerst te staan: scsci installed, looking for scsci media en toen pas ging de floppy aan de gang.
helaas heb ik geen scsci in de pc en dat voert me ook te ver, maar het is wel een optie, dus misschien durf ik 'm wel weer te koop te zetten, zonder het gevoel iemand op te zadelen met een hopeloos probleem

nogmaals Kenny: wat is een redelijke prijs voor onderdelen-bak, enig idee?

Scsi is inderdaad een mogelijkheid, harde schijf met OS erop en proberen...:peukie:
Heb er een thuis met OS erop, moet ik wel ff zoeken, je bent welkom :-)

Mijn asr10r boot van scsi disc, zou dus wel kunnen.
Computer heeft weinig zin, ensonic heeft voor eps/asr een eigen filesystem dat niet pc/mac compatible is :(

ok ralph, jij bent duidelijk meer wakker dan ik, je bedoelt dus externe scsci cd-rom of harddisk met operating system erop.
bedankt.
jij ook vl1, bedankt, waar woon je ongeveer?

eerlijk is eerlijk: ik had het apparaat gekocht met het idee: als ik pech heb, of eigenlijk: als alles volgens verwachting gaat, is er al van alles geprobeerd en koop ik een synth/sampler die niet meer te maken is, maar als ik mazzel heb is de verkoper malle jodokus van de tempelberg en hoef ik alleen een nieuwe disk of nieuw disk-station te installeren.... om een asr88 te hebben. kennen jullie dat? 5-card stud en dan gewoon blijven meegaan en hopen op die ene Aas?
helaas.

In de buurt van Alkmaar, maar misschien woont Ralph dichterbij?
Tis alleen een kwestie van er aan hangen en je weet het :peukie:

Alle goede gasten komen uit Amsterdam of daarboven!
Helaas woon ik bijna in Zeeland. Ik hou het wel in gedachten.

Sorry Leo, maar de asr serie leest het OS alleen maar vanaf floppy.
Ik dacht dat jij wel zou weten wat je moet kopen of niet moet kopen.

maar hebben we het wel over dezelfde asr88?
Zoja, dan heb je echt pech, want dan was het de mijne, die ik weggegeven heb....

Zoniet, dan hoop ik dat er nog wat aan te doen valt..

het is dan de jouwe Kenny, van Dave, maar Ralph zegt dat zijn ASR van scsci boot ?!
hoezo zou ik dat moeten weten trouwens, wat wel of niet te kopen? laat het nou nog 's een keer duidelijk zijn: ik ben geen handelaar, heb geen verstand van elektronica, hou van een gokje, gun iedereen het zijne en ben gek op synthesizers, en lief voor vrouw en kinderen.
ben je morgen op je werk Kenny? dan ga ik je bellen, of in ieder geval Hans, die ik tot nu toe met afstand de beste Feedbacker aller tijden vind.

bel me gerust..

Tja ik kan er ook niks aan doen natuurlijk.
Hans doe geen reparaties meer, dan moet je dus bij (Magic)Dave zijn...

Ik hoor het wel dan..

Zo lang ik Hans ken deed ie geen reparaties, maar was ie wel een gouden kerel, ouwe stempel, service tot en met, niet zoals die Bas en zo, die lekker met zichzelf en hun mobieltje bezig waren.
en die ASR? soms zit het mee, soms zit het tegen. en wie weet...

Den Haag...

Alle goede gasten komen uit Amsterdam of daarboven!

Jij weet wel hoe je vrienden moet maken :D - je was ook al zo aardig met die nord kaart(yep that's me)

Maar als je wilt kun je altijd bij mij het OS op een harddisk komen zetten hoor...(iig dichterbij dan die gasten in A*dam)
Moet je er wel eentje vinden die werkt met de asr. Mischien heb ik er wel 1 te ruil voor een nord kaartje :P

ik wist al meteen dat jij het was Ralph, van die nord kaart. is nou eenmaal zo: ben snel op mijn tenen getrapt als ik denk dat mensen menen slimmer te zijn dan ik; ik vind mezelf namelijk heel slim. iedereen heeft zijn gebrek en dit is het mijne, of 1 van de mijne. maar goed, ik zeg het wel, geen gelul, en gewoon weer verder gaan.
die asr wordt een te lastig project voor mij (nog zo'n slechte eigenschap, geen doorzettingsvermogen, snel interesse kwijt), denk dat ik hem probeer door te schuiven aan iemand met meer verstand van zaken, of voor onderdelen of zo.

Ok, no problem, dat mag ik wel Leo. Beter staight forward. Daarom had ik je ook gemailed.
Ik ben vast niet slimmer dan jij. Ieder zijn ding.

Maar als ik em kan testen ben ik mischien wel geinteresseerd... Of anders Achelousje wel.
Laat maar weten wat je ermee doet.

Back