Downloaden is tóch illegaal

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Welke DJ's betalen er trouwens nog netjes voor hun tracks?
Die downloaden en misbruiken toch ook alles gewoon nu?

Je moet ook niet alleen maar verbieden...aan de andere kant moet ook het aanbod van legale downloads veel groter worden...en dat is ook een verschrikkelijk grote fout van de muziek-industrie,dat ze daar niet eerder serieuzer op ingesprongen zijn...

On-topic :
Deze verandering in de wet maakt het juist makkelijker om op te treden tegen de aanbieders,de download sites...ze gaan heus niet iedere downloader oppakken en/of beboeten,maar ze hebben nu wat extra wettelijke mogelijkheden om sneller op te treden bij misbruik...zoals verschillende mensen van de NVPI en Brein ook al aangeven in interviews in diverse media....

klopt maar ze maken ook geen verschil tussen iemand die regelmatig
download of een criminele organisatie die alles 1 op 1 namaakt en
dit op de markt verkoopt , er liggen zelfs nep cd's in winkels.
in plaats om grote vissen te vangen kunnen ze alleen kleintjes aan :gaap:

Welke DJ's betalen er trouwens nog netjes voor hun tracks?
Die downloaden en misbruiken toch ook alles gewoon nu?

zelfs omroepen vergeten regelmatig tracks te noteren in hun logboeken ,
maar daar hoor je ze niet over.

Juist de kleine producers hebben weinig last van downloaden.

Onzin, JUIST de kleine producers hebben er last van, het is mij nu al 2x overkomen dat een EP van me gecancelled word omdat het label ermee stopt.

Ik zou ervoor kunnen kiezen om dan een andere, commerciëlere Dance style te kiezen, maar dan ga ik iets maken waar ik wellicht niet achter sta.

En Mono-Poly om dan nog maar even op jou opmerking terug te komen kerel, vraag mijn collega's maar eens hoeveel concessies ik aan een track van mij doe ;) Als ik ergens niet achtersta wordt het dus niet uitgebracht.

Je ziet, je opmerking raakt dus kant-nog-wal.

Onzin, JUIST de kleine producers hebben er last van, het is mij nu al 2x overkomen dat een EP van me gecancelled word omdat het label ermee stopt.

Ik zou ervoor kunnen kiezen om dan een andere, commerciëlere Dance style te kiezen, maar dan ga ik iets maken waar ik wellicht niet achter sta.

En Mono-Poly om dan nog maar even op jou opmerking terug te komen kerel, vraag mijn collega's maar eens hoeveel concessies ik aan een track van mij doe ;) Als ik ergens niet achtersta wordt het dus niet uitgebracht.

Je ziet, je opmerking raakt dus kant-nog-wal.

Je een beetje flexibel opstellen in het overvolle aanbod aan
muziek kan geen kwaad ,je mag best een beetje afwijken van je principes.

Je een beetje flexibel opstellen in het overvolle aanbod aan
muziek kan geen kwaad ,je mag best een beetje afwijken van je principes.
Vind ik niet, als er rigoreus in mijn arrangement gesneden moet gaan worden, of ik moet er dingen instoppen die me niet aanspreken zodat er in mijn ogen een heel andere track uitkomt dan wat IK in gedachte had toen ik het nummer maakte.... Dat gaat er bij mij niet in, daar doe ik ook niet aan mee. Ik denk dat zoiets identiteit heet, anderen noemen het koppig. :W Dat is nou eenmaal het leuke aan underground muziek.

En flexibel ben ik genoeg in de andere stijlen die ik maak; Industrial maak ik volgens mijn eigen standaard. Mechanisch, monotoon en vooral weinig melodie; dat is voor mijn eigen gevoel industrial en dat dit niet altijd meer tot releases leidt heb ik voor lief genomen.

klopt maar ze maken ook geen verschil tussen iemand die regelmatig
download of een criminele organisatie die alles 1 op 1 namaakt en
dit op de markt verkoopt , er liggen zelfs nep cd's in winkels.
in plaats om grote vissen te vangen kunnen ze alleen kleintjes aan :gaap:

Onzin, even een recent voorbeeld: http://www.nu.nl/news/1626614/50/rss/Inval_bij_cd-piraat_in_Spijkenisse.html

Sinds er meer breedbandverbindingen zijn, zijn de inkomsten ook harder gaan dalen. Dit terwijl illegale cd branders al minstens 10 jaar bezig zijn.
Toen ik nog als uitzendkracht werkte (2001) was er zo'n mannetje op de zaak die iedereen afging met lijsten van software en muziek die men bij hem kon bestellen voor 5 gulden per cd.
Ook cd's waar ik toen zelf al opstond. Dit heeft toen wel eens tot verhitte discussies geleid maar aangifte heb ik toen niet gedaan omdat ik dacht dat er voor de rest nog wel genoeg binnen zou komen ter compensatie. Dat soort types waren toen al flink actief.
Met de opkomst van breedband internet zie je gelijktijdig een overeenkomst in verder dalende inkomsten. Ook het makkelijke gebruik van bv rapidshare en megaupload zorgde ervoor dat iedereen nu in staat was om iets binnen te halen, wat voorheen alleen voor de meer pc technisch onderlegde mensen was.

Daarom is het belangrijk dat al die individuele up- en downloaders aangepakt worden. Zij zijn tegenwoordig de grootste bron van inkomstenverlies.

Ik denk dat de grootste verliezen worden getriggered door de 'impulsdownloaders'. Ik rij in de auto naar huis, heb de radio aanstaan en hoor een single van artiest X. Dan denk je 'goh, leuk plaatje' en thuisgekomen typ je het in op een van de torrentsites. Het nummer blijkt onderdeel te zijn van de torrent 'super chart hits june 2008' met alle top 40 nummers van de afgelopen maand en meteen vink je de andere tracks aan die je wel aardig vond en laat maar binnenkomen. 10 minuten later speel je de track. Of misschien wel 1 minuut later als je een goede connectie hebt.

Vroeger zou je misschien de volgende dag of de volgende week naar de platenzaak gaan om de CD van die artiest te luisteren of te kopen, maar die noodzaak verdwijnt.

Spreek gerust voor jezelf, je hebt totaal geen idee waar en wat voor werk ik doe.

Je ben toch best een zielig figuur hoor met je opmerking.
Ik ben al 13 jaar procesoperator dus ik heb eenaardig idee wat het inhoud.
Volgens mij ben je een beetje gefrusteerd.
En niemand verplicht je om bij je baas te blijven hoor.

Juist de kleine producers hebben weinig last van downloaden.
Juist de grotere schijnen er weinig last van te hebben, de metallica's, shakira's, madonna's etc. gaat het toch nog steeds behoorlijk voor de wind...

Daarom is het belangrijk dat al die individuele up- en downloaders aangepakt worden. Zij zijn tegenwoordig de grootste bron van inkomstenverlies.

Het gaat hier om maatschappijen die miljarden verdienen in de muziekindustrie en
nu nog steeds miljarden verdienen al is dit minder dan toe de LP nog
op de markt was en internet nog in de kinderschoenen stond.
mensen die voor de lol muziek maken en er geld mee willen verdienen
hebben hier niet zoveel last van en zo ja dan is dit nihil.
inkomstenverlies is meer te danken aan hoe zakelijk je bent en hoe
de markt is waarvoor je muziek maakt, net of mensen meer muziek gaan
kopen als ze niet meer mogen downloaden ,ja zo zit het helaas
niet in elkaar.
en ja stichting Brein,:gaap: die kunnen kleine visjes vangen meer ook niet.

-----------------------------------------------------

Stichting Brein ontdekte de grootschalige illegale productie
doordat de man films en muziek te koop aanbod op Marktplaats.
Tientallen bestellingen lagen klaar voor verzending.

kijk hier ben ik ook tegen maar dat is wat anders dan af en toe iets
downloaden.

Brein is vooral goed in het verzieken van DVD's en bioscoopbezoekjes met belerende spotjes en ellenlange tekstschermen met de mededeling dat ik geen illegale kopieen mag maken.

IK ZIT IN DE BIOSCOOP/HEB DEZE DVD GEKOCHT STELLETJE EIKELS, ALS IK EEN FILM DOWNLOAD HOEF IK TENMINSTE NIET DOOR DIE SHIT HEEN TE WORSTELEN EN BEGINT 'IE GEWOON METEEN.

Dank u.

goede kant? ik weet het nog niet :smeris:

uitvoerbaarheid:
audio, video, beeldmateriaal, tekstbestanden, pdf, ?
van welke auteurs of welke rechthebbenden?
hoe onderscheid je legale en illegale downloads?
bijlagen op synthforum ?
youtube filmpjes?
demo's op sites van artiesten?
demo's van synths?
komen er sites die je wel / niet mag bezoeken?
hoe kenmerk je dit alles?

bij het laden van deze pagina zo'n 5 avatars gedownload.
waar begint en waar eindigt de afbakening?

Ja precies. Nu kunnen ze iedereen wel gaan oppakken. Gewoon effe bij willekeurigen naarbinnen gaan en geheid dat ze een paar bonnen kunnen uitschrijven. Ook voor de staatskas.

Trouwens, die platenbonzen zijn ook boeven. Ze kopen hun eigen platen op zodat vermeende artiesten hoog in de hitlijsten komen te staan. Je kunt me moeilijk wijsmaken dat een souljah-boy meer cd-albums verkocht heeft in een mp3-tijdperk natabene dan dr. dre en snoop dogg zamen toen ze nog met dre day/g-thang uitkwamen

Trouwens, die platenbonzen zijn ook boeven. Ze kopen hun eigen platen op zodat vermeende artiesten hoog in de hitlijsten komen te staan. Je kunt me moeilijk wijsmaken dat een souljah-boy meer cd-albums verkocht heeft in een mp3-tijdperk natabene dan dr. dre en snoop dogg zamen toen ze nog met dre day/g-thang uitkwamen

Doen ze al jaren , oneerlijke concurrentie noem ik dit, maargoed met
geld kun je alles kopen :) en pluggers van alles en nog wat aanbieden
helpt ook mee met deze oneerlijke concurrentie , daarom staan meestal
de zelfde in de top 10, maar ondertussen de consument op de vingers
tikken van dit en dat mag niet :gaap:

Laatst gewijzigd:
Slappe excuses zeg. De platenmijs de schuld proberen te geven.
Als een nederlandse rechter zegt dat dat het strafbaar is dan mag het niet. En dan maakt het geen ene moer uit wat je er van vind of niet.
En dat geeft de muziekbizz dan ook het volste recht om tegen al dat gejat the protesteren. Niet dat het wat uit maakt want de mensen zijn toch hebberige klootzakken.

kan best , doe je de zaak over met een andere invalshoek dan mag
je wel downloaden :) dus het is echt heel dun deze uitspraak van de rechter :Z

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back