MFB Synth III / Kraftzwerg

Was het je nog niet opgevallen dat hier een aantal snobs zitten die denken dat je met goedkope troep ook niet gewoon lekker muziek kan maken.

.

haha jah en iedereen weet dat een TR909 klinkt als een paar kartonnen dozen maar daar wordt ook veel muziek nog mee gemaakt

eehm heeft iemand nou al zon ding of ermee gespeeld???

FF omhoog trappen....heeft iemand deze bak nou al gekocht en hoe bevalt(ie uitelkaar:D ) :dubbel:

ben ook wel benieuwd eigenlijk.

Heb de MFB II en al bij al valt die wel goed mee. Lekker crappy, maar daarom vind ik hem net zo leuk.

denk er nu aan om misschien de kraftzwer ipv de synthII te gaan gebruiken, gezien ik me ook wat wil gaan verdiepen in modulaire dingetjes.

zo te lezen in deze thread, gaan ze als warme broodjes over de toonbank...NOT

mja vreemd, ik heb die Synth II en die bevalt goed hoor...

aangezien die Kraftzwerg half modular is vroeg ik me af af of je er noodles mee zou kunnen maken

hier staat wel een leuk filmpje van op youtube :

Ben van plan m'n Korg MonoPoly de deur uit te doen en daarvoor in de plaats een Kraftzwerg aan te schaffen.

heb zelf ook een synth ii , heb meer liefde haat verhouding ermee, vindt dat hem voor live gebruik nogal schel klinkt (helpt wel met what delays of reverd waarschijnlijk), zeker als je de osc mixed.
het is zeker leuk speelgoed, zeker dat je het voor de helft van de prijs gekocht hebt, laatste tijd enkel via de seq gespeeld, zal wel wat de keys terug spelen binnenkort
kwarftzwerg lijk wel leuk, maar voor de volle prijs zijn er nog wel andere leuke dingen. voor niet teveel geld zal ik het zeker niet links laten liggen.

voor de prijs van de modules valt er ni echt over te klagen zolang ze werken
want qua bouw en functioneren toch echt geen problemen gehad met synth ii, veel geruchten, maar het valt echt ni uitelkaar als je niet gaat mee smijten, plastik is chique

hallo allen, nou ik heb hem eindelijk net binnen, hij is net uit de doos en ben meteen beetje gaan experimenteren...
heb dat patchen nog niet helemaal door maar ik denk ik neem alvast wat 1e keer klooien op :)

bij deze dan een paar minuutjes kale MFB Kraftzwerg terwijl ik gewoon knoppen draai en aan t patchen ben, ik gebruik verder geen sequencer voor dit stukje... :

Attachments

• kraftzwergklooi.mp3
    4,1 MB · Bekeken: 129
haha nou hij was gewoon 580 nieuw
nou ja bouwkwaliteit, het is geen Moog Voyager en je moet er geen volle fles bier op laten vallen en niet aan de knoppen rukken... de patchkabeltjes zijn 3,5 mm jackjes dus ook daar niet aan rukken, maar ik ga sowieso voorzichtig met mn gear om natuurlijk..
de behuizing en knoppen zijn exact hetzelfde als de Synth II verder... alleen is hij zwart en zit er geen sequencer in maar 37 patchpuntjes.

hallo allen, nou ik heb hem eindelijk net binnen, hij is net uit de doos en ben meteen beetje gaan experimenteren...
heb dat patchen nog niet helemaal door maar ik denk ik neem alvast wat 1e keer klooien op :)

bij deze dan een paar minuutjes kale MFB Kraftzwerg terwijl ik gewoon knoppen draai en aan t patchen ben, ik gebruik verder geen sequencer voor dit stukje... :

Sorry hoor, dit lukt met iedere willekeurige synthedit VST......

Dat YT filmpje is al niet veel beter

He misschien een hele domme vraag maar dit is dus niet een synthje waar je gewoon een midi of cv keyboard in kan stoppen?
Ik hoor alleen maar van die... hoe zeg je dat netjes, 'artistiek verantwoorde' demo's van dit apparaat. Kan je er ook gewoon kortjakje op spelen met aftertouch, velo. sensitive en dergelijke? Want dan is het toch wel heel leuk allemaal.

Back