Ableton vraagje

Menace

bliep
Hallo allemaal,
ik ben weer druk bezig met een nieuw live setje alleen wordt ik en beetje moe van al dat loopjes aan en uit zetten met de muis heel de tijd. Nou vroeg ik mij het volgende af:
is het mogelijk om, wanneer je een rij loops hebt lopen, de volgende rij loops te starten met midi? Een soort 'next row' of 'next loop/sample' button als het ware?

Als iemand het weet hoor ik het graag!:mega:

Alle loops die je triggert staan op dezelfde (horizontale) lijn? Dan gewoon de volgende scene aanklikken (zegmaar play knopjes aan de rechter kant in de master kolom), of via de midi map mode switch aan een midi event koppelen.

Als je clips niet op dezelfde lijn staan, en je wilt dan naar de volgende, ik weet niet of dat kan.

Alle loops die je triggert staan op dezelfde (horizontale) lijn? Dan gewoon de volgende scene aanklikken (zegmaar play knopjes aan de rechter kant in de master kolom), of via de midi map mode switch aan een midi event koppelen.

Als je clips niet op dezelfde lijn staan, en je wilt dan naar de volgende, ik weet niet of dat kan.

Kan niet ... maar daar heb je de functie capture and insert scene voor ... dan maakt ie van je verschillend geselecteerde tracks een scene !

Back