Waar vind ik een duidelijke atbeelding van het controlpanel van een Jupiter 4?

platform

fishfinger
Ik ben van plan een Jupiter 4 te kopen, kan iemand mij helpen aan een duidelijk plaatje van zijn controlpanel en evt. aansluitingen achter?

BVD;)

En als het ff kan nog wat geluidsvoorbeelden (die ik misschien over het hoofd heb gezien).

nogmaals BVD*D

mensen, zeer bedankt voor de moeite, maar op de e-bay-foto's na heb ik ze allemaal al gezien.
Het gaat me om een evt close-up foto of schematische tekening van het paneel.

Iig onwijs bedankt en mochten jullie nog iets interessants tegenkomen voor donderdag a.s. (dan ga ik 'm halen *D ) graag..

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Gaat het je lukken om 'm aan te sturen zonder MIDI?

Ik denk het wel, ga donderdag meteen een bezoekje aan Music House brengen, die hebben neem ik aan wel een Doepfer of Kenton midi/cv-converter. Ik moet nog een beetje wegwijs worgen in het cv/gate verhaal, bijv. om de arp. te kunnen laten syncen, maar dat zal geen grote problemen opleveren denk ik.

Mocht iemand nog tips hebben, wat het algemene cv/gate-verhaal betreft, of een goed boek of site weten over dit onderwerp en het met me willen delen... graag!:)

Een Jupiter-4 heeft standaard geen aansluitingen voor CV en Gate in/uit, maar dit schijnt wel vrij eenvoudig als 4 aparte CV en Gate ingangen er op gezet te kunnen worden. Daarna heb je een polyfone MIDI/CV converter nodig om alle stemmen van de Jupiter te kunnen benutten. Dit kan met de duurdere Kentons en met de Encore Expressionist.

Een andere optie is om een interne Kenton MIDI kit aan te schaffen. Geen idee of ze nog verkocht worden (Kenton heeft laatst een aantal slecht verkopende kits uit de catalogus geschrapt), maar daar zullen ze bij Music House wel meer over weten.

De Jupiter-4 is standaard wel voorzien van een clock-ingang voor de Arpeggiator. Met een Doepfer MSY-2 kun je de Arpeggiator syncen aan MIDI.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Een Jupiter-4 heeft standaard geen aansluitingen voor CV en Gate in/uit, maar dit schijnt wel vrij eenvoudig als 4 aparte CV en Gate ingangen er op gezet te kunnen worden. Daarna heb je een polyfone MIDI/CV converter nodig om alle stemmen van de Jupiter te kunnen benutten. Dit kan met de duurdere Kentons en met de Encore Expressionist.

Een andere optie is om een interne Kenton MIDI kit aan te schaffen. Geen idee of ze nog verkocht worden (Kenton heeft laatst een aantal slecht verkopende kits uit de catalogus geschrapt), maar daar zullen ze bij Music House wel meer over weten.

De Jupiter-4 is standaard wel voorzien van een clock-ingang voor de Arpeggiator. Met een Doepfer MSY-2 kun je de Arpeggiator syncen aan MIDI.

Dank je! Ging er van uit dat de cv/gate-ingangen er dus wel op zaten.. dit werpt een ander licht op de zaak (en op mijn portemonnee). Er zit wel cv/gate-uit op, heb me daarin vergist. :confused:

Heb net met music house gebeld, ze gaan me terugbellen wat het gaat kosten, ik heb 'de JP4 gelukkig nog niet gekocht.
Ik hoop wel dat het niet te duur gaat worden, want ik had mijn zinnen er al op gezet en vind'm echt geweldig klinken.

iig weer iets geleerd, en gelukkig net op tijd ;)

Origineel geplaatst door platform
Dank je! Ging er van uit dat de cv/gate-ingangen er dus wel op zaten.. dit werpt een ander licht op de zaak (en op mijn portemonnee). Er zit wel cv/gate-uit op, heb me daarin vergist. :confused:

Als er een CV/Gate uitgang op zit, dan is dit er later door iemand opgezet, standaard zit dat er namelijk niet op. Er zitten standaard alleen maar twee ingangen op voor Arpeggiator clock en VCF modulatie.

Dat neemt niet weg dat een standaard JP-4 een hele leuke bak is met een lekker vet geluid (met analoge chorus) en een heerlijke random arpeggiator. :{

Maar het schijnt dus niet zo moeilijk te zijn om een Jupiter-4 te voorzien van CV/Gate ingangen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er zelfs al op de printplaat stond aangegeven waar je de CV/Gate ingangen kon aansluiten.

Het schijnt dat de JP4 (die overigens van sander02 is) aan word gestuurd door een Doepfer MCV24. Hij zal dan wel voorzien zijn van cv/gate inputs.. zo'n Doepfer is overigens wel prijzig zeg! is net zo duur als de JP4 zelf!

Boemtsjak, iig onwijs bedankt voor de beginnerslessen JP en CV ;)
Ik ga morgen toch ff-tjes een kijkje nemen bij Sander

Origineel geplaatst door platform
Het schijnt dat de JP4 (die overigens van sander02 is) aan word gestuurd door een Doepfer MCV24. Hij zal dan wel voorzien zijn van cv/gate inputs.. zo'n Doepfer is overigens wel prijzig zeg! is net zo duur als de JP4 zelf!

Ohhhhhhh, dan is ie dus al gemod. Je kunt 'm dan 1-stemmig aansturen met elke simpele goedkope MIDI/CV converter, maar als je er akkoorden op wilt spelen, heb je een duurdere converter nodig die dat aan kan. Een doepfer MCV24, MCV8, Kenton Pro-2000, Pro-4 of Encore Expressionist kunnen dat, maar zijn inderdaad pittig geprijst.

1-stemmig is voor mij genoeg, kom maar op met die 4 VCO's :D
Heb morgenochtend afgesproken, ik laat jullie wel weten of het bezoek succesvol was.

tot dusver thanx voor tips en advies en tot morgen ;)

Back