juno 60

jules x

Nieuwkomer
Hallo hier,

Heb zonet een juno 60 aangeschaft. Dit is mijn allereerste synth.

Nu was ik even door de manual aan het bladeren en ik zag dat je een taperecorder moet gebruiken om geluiden te saven met de juno 60.

Is dit echt de enige manier want ik heb geen taperecorder en ik zou graag de geluiden die ik maak willen saven.

Thanx in advance

Jules x

Even verder kijken in de manual Jules. Je hebt in de juno 60 redelijk wat geheugen plaatsen:

van www.vintagesynth.com

Cool Tips:
The Juno-60 can have 76 patches. By pressing down nr 5 and 1 or 2, at the same time, you get access to patch 57 to 76. Submitted by "Info".

To access patches 80 to 98, (dead-patch) plug a cord into the PATCH SHIFT connector. Now you can access the test-programs 80-98: Keep 5 down and press 3 for bank 8, 5 and press 4 for bank 9. Submitted by Tim Saxon

Tenzij je natuurlijk bedoelt dat je de zelfgemaakte geluiden buiten de juno wilt bewaren...

Kweenie hoor, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen op te nemen via je computer en dan eens testen of ie laadt met afspelen. Het is me gelukt met een poly800. Volgens mij heb je dan een male-to-male minijack kabeltje nodig.

Fancy eerst synth trouwens :D

My precious.

IMG_1077.jpg

Joh, maak je niet druk om die geheugens, zo moeilijk is een juno60 ook nu weer niet.....
Gewoon de grote lijnen onthouden en je reproduceerd zo een eerder gemaakte sound.

Mooie bak wel

Hallo hier,

Heb zonet een juno 60 aangeschaft. Dit is mijn allereerste synth.

Nu was ik even door de manual aan het bladeren en ik zag dat je een taperecorder moet gebruiken om geluiden te saven met de juno 60.

Is dit echt de enige manier want ik heb geen taperecorder en ik zou graag de geluiden die ik maak willen saven.

Thanx in advance

Jules x

Je kan ook een geluidskaart + pc gebruiken.

De juno-60 is echt een hele mooie goed klinkende en simpel te bedienen synth, met als enige nadeel dat je hem niet in je binnenzak kan steken.
Gefeliciteerd ermee.:okdan:

ik heb maar 1 patch op mn juno60

en dat is --

Patches zijn op zich wel leuk hoor.
Je kan bijvoorbeeld op de patchshift-input een TR606 trigger output aansluiten en zo de Juno60 door 8 patches laten dansen op de maat van de muziek.

Je kan je patches inderdaad zoals die zak friet zegt opslaan door de tape output op de input van je geluidskaart aan te sluiten en op te nemen. Klinkt een beetje als een fax :)

ja alleen klikt ie dan wel snel he, daar zet ie geen fades tussen:D
het is wel leuk om de arp te syncen en de patches mee te laten shiften in sync
zeker leuk allemaal heel leuk...
maar dat ding moet gewoon aan en rammen met die hap :D
ik hoorde ergens vanaf de zijlijn dat de juno60 misschien iets teveel gehypt werd.
dat is vreemd, want een juno60 is typisch zo'n bak die niet genoeg gehypt kan worden.
woorden schieten tekort om t goddelijke van dit apparaat te duiden

Ik vind ook niet dat de Juno60 teveel gehypt wordt.
Het ding kostte 10 jaar geleden 650,- gulden en nu 350 - 400 euro.
Dat vind ik maar een minimale prijsstijging als je vergelijkt met apparaten zoals bijvoorbeeld ARP Odyssey, MS20 enz enz enz.

Daarnaast vind ik de prijs ook nog eens laag voor een juno60. Een analoge polyfone bak met geheugens EN knoppen voor elke functie EN eenvoudig toe te voegen EN een vette sound. Daarvan bestaan er niet veel in die prijsklasse.

ja had ie maar 2 osc's per voice, dan was ie helemaal gru-we-lijk geweest...

Ik vind ook niet dat de Juno60 teveel gehypt wordt.
Het ding kostte 10 jaar geleden 650,- gulden en nu 350 - 400 euro.
Dat vind ik maar een minimale prijsstijging als je vergelijkt met apparaten zoals bijvoorbeeld ARP Odyssey, MS20 enz enz enz.

Daarnaast vind ik de prijs ook nog eens laag voor een juno60. Een analoge polyfone bak met geheugens EN knoppen voor elke functie EN eenvoudig toe te voegen EN een vette sound. Daarvan bestaan er niet veel in die prijsklasse.

Nou ja voor het zelfde geld of zelfs minder heb je een Juno 106, twee Alpha Juno 2's, twee Ensoniq ESQ-1's, anderhalve Six~Trak (al gaat die ook hard omhoog), en nog een shitload aan synthesizers met minstens zo interessante zo niet betere specs.

De Juno-60 is bovendien in grote hoeveelheden verkocht.

Maar het blijft gewoon een bijzonder aantrekkelijke synthesizer om te hebben natuurlijk en als ik wat meer ruimte in mijn portemonnee en studio had had ik er zeker wel een keer een gekocht.

Nou ja voor het zelfde geld of zelfs minder heb je een Juno 106, twee Alpha Juno 2's, twee Ensoniq ESQ-1's, anderhalve Six~Trak (al gaat die ook hard omhoog), en nog een shitload aan synthesizers met minstens zo interessante zo niet betere specs.

De Juno-60 is bovendien in grote hoeveelheden verkocht.

Maar het blijft gewoon een bijzonder aantrekkelijke synthesizer om te hebben natuurlijk en als ik wat meer ruimte in mijn portemonnee en studio had had ik er zeker wel een keer een gekocht.

Ik weet dat het nutteloos is, maar toch ff wat tegenargumenten spuwen hoor:

Juno106: is minder vet en betrouwbaar (OSC chips)
Enosniq ESQ-1: heeft geen schuiven of draaiknoppen.
Sixtrak: idem
Alpha Juno: idem

Ik denk dat een Korg - Poly6 een betere tegenhanger zou zijn geweest.
Maar goed...ik heb natuurlijk ook nergens geschreven dat de Juno60 de enige of de bete keuze is als je 350,- uit te geven hebt.

Beter nog, neem én een Juno60 én een Polysix.

Zo, ook weer opgelost! :W

Juno?!

Juno?!

Overhypte synth, vind ik. Het meest irritante vind ik polyfone synths die niet aanslaggevoelig zijn. Dan liever een monofone synth. En dan dat ie maar 1 VCO/DCO heeft.

Overhypte synth, vind ik. Het meest irritante vind ik polyfone synths die niet aanslaggevoelig zijn. Dan liever een monofone synth. En dan dat ie maar 1 VCO/DCO heeft.

Ach aanslaggevoeligheid das alleen voor top 40 coverband toetsenisten

Beter nog, neem én een Juno60 én een Polysix.

Zo, ook weer opgelost!

Beter nog, neem een Juno 6, 60, 106 én een Polysix

en ook nog een Jupiter 8

:D

Back