midi gitaar

Ik kan een casio dg20 kopen.

Voor 125 euro mag ik 'm hebben, lijkt me wel te veel.
Zelf denk ik aan zo'n 50-75 euro

Wat is een acceptabele prijs?

Vins.

Anders dan de naam Casio doet vermoeden, bouwen ze heel redelijke gitaren voor een hele goede prijs. Die midi gitaar, heb er diverse bespeeld, bezit er helaas geen, is een prima instrument. Goede tracking. Prima gitaar dus.

Voor die prijs mag je hem, mits ie goed is natuurlijk, niet laten lopen.

Hoi Bert,

Bedankt voor de info.:okdan:

Ik zal wel zien of het iets voor mij is, het lijkt me een leuke aanvulling op mijn kleine setup.

LOL, blokfluit spelen op de gitaar :)

hoi vinsound

Ik heb die dg 20 ook, een hilarisch apparaat, ik heb hem nu een maand ofzo en het bespelen went wel na een tijdje,
120 euro is inderdaad een redelijke prijs,als die in orde is dan.Ik zou hem zeker effe proberen als ik jou was ,ik heb er in ieder geval al vele avonden lol van gehad:D

groet van vin

(tlijktwelofikimmezelfzittelullen)

Origineel geplaatst door Sander02
Zou Daft Punk met het nummer 'Digital Love', die solo aan het eind ook met een midi-gitaar hebben gedaan?
Zo klinkt het een beetje..

Ik denk 't niet; die (masterlijke :{) solo is makkelijker te spelen op toetsen (mono wel te verstaan) dan op gitaar.

ivm de oude thread omhoogschopdag:)

Iemand enig idee hoe daft punk die solo nou heeft gemaakt?? (welke effecten )

Origineel geplaatst door synthiaks
ivm de oude thread omhoogschopdag:)

Iemand enig idee hoe daft punk die solo nou heeft gemaakt?? (welke effecten )

Ik heb eens een interview gelezen met daft punk over die specifieke gitaarsolo. En het is dus gewoon een electrische gitaar. Ze wilden wel niet verklappen wie het gespeeld had :D.

Ik heb onlangs een oud rocknummer gehoord met exact dezelfde sound en stijl, dus het is zeker mogelijk.

Mijn gok is dat ze er gewoon een mooie distortion op gezet hebben en een leuke EQ erachter.

Je moet het nummer "who's that lady" van Curtis mayfield eens luisteren. Daar zitten zulke gave stukken solo in en ik weet nog steeds niet of dat een synth of gitaar is. Is ongeveer de zelfde sounds als daft punk alleen minder gefreakt wat effecten betreft. Echt zo'n heerlijk zuigend distorted geluid:{

Ik heb al een redelijk lange tijd een Casio DG20.
Het is een mooi instrument. Natuurlijk valt gelijk op de er een ingebouwde speaker en ritmebox in zit. Daarnaast werkt hij o.a. op batterijen. Dat doet allemaal niet echt denken aan een "professioneel" instrument.

Maar vergis je niet:
Het grote voordeel van een Casio t.o.v. vele anderen midigitaar is dat je super weinig vertraging hebt. Heel veel midigitaren hebben te veel vertraging om lekker mee te kunnen spelen.

Een nadeel is dat de toonhoogte registratie op de frets gebeurt. Je kan dus geen snaren "opdrukken" (omhoog pitchbenden e,d.). De gitaar registreert deze handeling niet.
Verder zijn alle snaren even dik, wat ook onwennig is.

Ik ben nog altijd erg tevreden over dit appraat. En ik vind hem er gewoon retecool uitzien.
Een optreden afwisselen met een Casio DG20 en een Roland SH101 steelt gewoon de show...basta :D:D

N.a.v. van een discussie in de chat zijn we i.v.m. de daft punk solo tot het volgende besluit gekomen (beware: samenraapsels uit de chat):

...da's een synth met gitaar fx...

...dat is niet te spelen op gitaar....zelf stave vai krijgt dat niet voor elkaar....da's gewoon midi...

... het klinkt een beetje als een electrische gitaar met een overdrive/distortion en dan een talkbox...

Tegen al die harde bewijzen kon ik niet op :D

Back