Nieuwe interface ipv fasttrack

Ryder

Nieuwkomer
Hey,
ik werk nu al een tijdje met mijn fasttrack (git. & mic.) maar ik begin er mij toch wel wat aan te ergeren. Misschien ligt het daar niet aan?
Momenteel gebruik ik cubase, daar maak ik wat vanalles in. Meestal een paar gitaar & mic sporen, met wat vsts erbij. Naarmate ik meer tracks toevoeg begint het te kraken en wat te 'verspringen'. Mijn pc is nog niet zo oud dus daar zou het niet direct aan liggen denk ik. Ook kan ik niet echt veel instelle aan het geluid dat de fasttrack verstuurt. Nu is mijn vraag, kan ik hier een (waardige) update uitvoeren? Een hoger model van m-audio? Een ander merk?
'k zou het graag weten!
Bedankt.

Je kan natuurlijk ook een mbox 2 kopen en in pro tools gaan werken.
Dat ben ik in ieder geval van plan.

Het kan heel goed ontzetten weinig met de fasttrack te maken hebben en heel veel met de configuratie die je hebt gemaakt.

Kun je de volgende dingen eens aangeven:

- Welke buffersize draai je?
- Na hoeveel tracks begint het kraken
- Specs van je pc (Ram, CPU met hoeveel cores, clockspeed??)

Ik vermoed namelijk dat je op een lage ASIO buffersize zit (of zelfs helemaal geen ASIO gebruikt) waardoor je cpu overhead groter is dan je zou willen.

Houd er rekening mee dat een Buffersize van 32 samples 8 x zoveel cpu power vraagt dan een buffersize van 256. Dat krijgt zelfs mijn 3.6GHz Quadcore op zijn knieen bij gebruik van veel tracks.

een mbox geeft je geen betere geluidskwaliteit, eigenlijk zijn de mbox produkten waardeloos qua ad/da.

koop een tc elecronic, metric halo, rme,motu........ tip ;)

Kost zon kaart voor pro tools niet zeer veel?
'k heb de m-audio versie eens geprobeerd van pro tools en ik vond die echt onlogisch in elkaar zitten.. kreeg mijn axiom 61 zelfs niet aan de praat. Moest vsts omzetten etc.

Pc specs:
E6600 @ 2.40 ghz
2GB ram
8800 GTS 320mb
Draai het op vista.

Nu ik heb een latency van 5ms, (mijn fasttrack staat op het snelste, 128). Ik vind niet echt waar ik die buffersize kan zien?
Hmm na hoeveel tracks.
Mijn vorig projectje was denk ik zo'n 10 tracks? Weet het niet vanbuiten.

ps: weet iemand een goede onlineshop?

Van motu zie ik er wel een paar staan, maar de rest die opgesomd waren?
Kan iemand anders wat voorbeelden geven van modellen? Zijn er echt veel hé, niet altijd nodig voor mij.

Ik heb nu 't een en 't ander opgezocht en kom bij een paar mogelijkheden uit, waaronder ook firewire interfaces.
Wat denken jullie over deze AI's?
Of zijn er misschien andere dat ik eens moet naar kijken?

Presonus Firebox
Edirol FA-101
M-audio Fasttrack Ultra
M-audio Firewire 410
Tascam US-144

merci!

Kost zon kaart voor pro tools niet zeer veel?
'k heb de m-audio versie eens geprobeerd van pro tools en ik vond die echt onlogisch in elkaar zitten.. kreeg mijn axiom 61 zelfs niet aan de praat. Moest vsts omzetten etc.

Pc specs:
E6600 @ 2.40 ghz
2GB ram
8800 GTS 320mb
Draai het op vista.

Nu ik heb een latency van 5ms, (mijn fasttrack staat op het snelste, 128). Ik vind niet echt waar ik die buffersize kan zien?
Hmm na hoeveel tracks.
Mijn vorig projectje was denk ik zo'n 10 tracks? Weet het niet vanbuiten.

ps: weet iemand een goede onlineshop?

ik zie niet direct waarom de fast-track het probleem zou moeten zijn... dan zou het eerdre bij elk spoor standaard al zijn, lijkt mij eerder een hardware probleem in de PC zelf...

best een leuke PC, maar in combi met Vista en een lading aan openstaande tracks... totaal niet boeiend meer...
je kan proberen om tracks te locken als ze opgenomen zijn, op die manier worden ze weggeschreven naar je schijf en hebben ze minder invloed op je RAM en je CPU, wil je ze editten... dan unlock je ze gewoon...

scheelt een hoop nutteloze ruimte naar mijn mening...

Back