drumcomputer o breakers revenge - Arthur Baker

Arthur Beuker. Geen 808 of 909?

zeker geen tr in dit geval eerder een amerikaanse drumbak i.d.

Ik zeg ook Oberheim DMX.

Gerrie, wat een zieke avatar. Dacht ff echt dat er een beest over m'n beeldscherm kroop. Ach ja, net wakker :)

Het is OF een Linndrum
OF een Sequential Drumtraks

Ik weet ook niet wat het is maar tering zo een EMU Drumulator klinkt wel gaaf op die youtube filmpjes :D Die dingen zijn toch nog superbetaalbaar of niet?

Je had ook verschillende types Linn toch, de LM9000 en de LM1, volgens mij was de LM1 de voorloper van de normale Linndrum ofzoiets

Zekers, ik heb zelf al een paar een Drumtraks gehad, raak altijd weer verveeld na een paar keer gebruikt te hebben maar mis hem dan toch weer....

maar das volgens mij niet die drumcomputer in dat nummer, die klinkt wat meer sophisticated (Die drumtraks is wat platter qua dynamiek imo...en de sounds zijn ook anders)

Samples. De snare is te dik voor een drumbak. Veel laag.

Het moet een drumsample zijn, want drumcomputers met drumsamples kunnen niet zo klinken?

Voor zover ik weet niet. De meeste hebben geen laag in hun snares dat was niet hot bij die bakken. Alleen de 909 heeft redelijk wat laag zover ik weet.

Me sp1200 heeft ook niks standaards aanbord wat hier op lijkt maar misschien was het een andere sample kit of met een sampler.

Maar natuurlijk kan ik me keihard vergissen. Heb hier alleen laptop geluid.

Ik vind Prince snares altijd wel aardig beuken. Bijna kick achtig.

En een 808 dat is dan weer helemaal niet zo dik.

Ik vind Prince snares altijd wel aardig beuken. Bijna kick achtig.

En een 808 dat is dan weer helemaal niet zo dik.
Oude funk is nog erger. Idd als een kick maar met zoveel power.

Voor zover ik weet niet. De meeste hebben geen laag in hun snares dat was niet hot bij die bakken. Alleen de 909 heeft redelijk wat laag zover ik weet.

Maar we praten wel over 1983. De Fairlight was toen nog 8 bit en kostte net zoveel als een gemiddeld huis. Dus helemaal vanzelfsprekend is het gebruik van een sampler hier niet.

Back