Vergeet niet dat de charme van old school hip hop 'm niet in de drumbakken ligt maar in de productie. Veel analoge chorus/flange/compressor/eq effecten om het enigzins te laten pompen. Ik heb vandaag op een verveelde bewolkte Williamsburgdag m'n DMX en Drumulator weer sinds, ja jaren, weer aan m'n mengtafel gehangen en ik kan zeggen, ja Breakers Revenge is een samenraapsel van DMX en Drumulator. Dus we hebben allemaal gelijk behalve die gozer die een 808/909 voorstelde. Mijn moeder kan een 808/909 herkennen (fantastische meid maar 0 kennis van electro-hiphop) with all due respect.
Maar droog zonder effecten blijven het wel een stel saaie bakken zeg. Marley Marl zei het al toen hij James Brown met een Emulator I samplede dat hij in één klap van die saaie DMX verlost was. Maar daarentegen "The Message" van Flash & Furious 5 is wel de shit met die gechorusde DMX.
Dus, verwacht niet al te veel van die eeprom-bakken als de DMX en Drumulator zonder een goede EQ en een tapijt aan modulatie-effecten. En de Drumulator heeft cinch-ingangen (euh, ff in een teiltje spugen) dus als je de kabels niet kunt vinden kun je zelf met de soldeerbout aan de slag. Dank je wel WOOLMARK voor de leuke thread. Old-school electro hip-hop leeft hier nog enigzins. Hier in NY is alle belangrijke electro (Afrika Bambaataa, Egyptian Lover, etc) in elke zichzelf respecterende zaak nog allemaal op nieuwe vinyl te krijgen, dus ook hier in de oorsprong leeft het.