microKorg

Mikefoundahobby

Ingeburgerd
Ik wil vragen of microKorg gebruikers me ff kunnen vertellen over hun ervaringen.

Ik kan er eentje op de kop tikken voor 549 Euro.

Is ie de moeite of niet?

TNX

micro korg is ms2000 met minder knoppen en andere presets... en de ms2000 is een heerlijke synth dus volgenskan je niet ver misgrijpen met een microkorg...

vind het alleen een ramp om te editten lijkt net alsof je met een cs1x zit te programeren :(

maar de sound is dik ! heel dik!!

Origineel geplaatst door bikkel
De MicroKorg heeft wel meer waveforms dan de MS-2000.

dat is niet waar :)

pcies even veel als de KORG ms2000...

ik heb op mijn ms2000r ook 71 OSC waveforms...
die 64 DGWS waveforms zitten dus ook op de ms2000.

Hij heeft dus PCIES dezelfde soundengine alleen kleine mini keys en minder knoppen.

Denk dat ik m ook maar ga kopen,
lijkt me wel geinig omat je m overal naar toe kan nemen (batterijen)
Ga m nog even goed zelf beluisteren, maar wat ik zag en gehoord heb
vind ik zeker ok!

Al is het al om de vocoder!

Michael.

Re: microKorg

Origineel geplaatst door Mikefoundahobby
Ik wil vragen of microKorg gebruikers me ff kunnen vertellen over hun ervaringen.

Ik kan er eentje op de kop tikken voor 549 Euro.

Is ie de moeite of niet?

TNX

Bij wie is die prijs?

Ik heb er ook een paar weken geleden eentje aangeschaft na een uur freaken bij the music house :)
Dat ding is echt ongelofelijk phat!
Hij ziet er uit als een Bart Smit orgeltje maar 'don't judge a book by it's cover!'.

Yummie! Nu al bijna onmisbaar in mijn setup.

Trouwens, de vocoder is beter dan die in de MS2000 -> freeze functie!

R.

Origineel geplaatst door funxiun
Ik heb er ook een paar weken geleden eentje aangeschaft na een uur freaken bij the music house :)
Dat ding is echt ongelofelijk phat!
Hij ziet er uit als een Bart Smit orgeltje maar 'don't judge a book by it's cover!'.

Yummie! Nu al bijna onmisbaar in mijn setup.

Trouwens, de vocoder is beter dan die in de MS2000 -> freeze functie!

R.

Wat heb jij betaald als ik vragen mag?

Origineel geplaatst door mikemix
Wat heb jij betaald als ik vragen mag?

585 euro's.
Maar volgens mij kan het goedkoper.

R.
(Proleet)

Gaat hier nog iemand voor de lol batterijen in keilen en kijken hoe lang hij kan freaken alvorens hij weer in slaap sust?

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Gaat hier nog iemand voor de lol batterijen in keilen en kijken hoe lang hij kan freaken alvorens hij weer in slaap sust?

Je kan op batterijen zo'n 4 uur genieten !!

Das zeker niet verkeerd zeg! Die QY100 sequencer van Yamaha zou het een paar uur moeten uithouden. Toen ik hem had bleek hij in de praktijk nog geen 45 minuten te halen op 6 of 8 batterijen. Snel weggedaan die drinkebroer :)

heb hem vandaag nog onder me vingers gehad en dat ding heeft een geile filter joh!!!

en de echte verschil zit hem in dat die andere ad/da converters erin heeft zitten en daardoor dus WEL beter klinkt dan de ms2000! daar ben ik zeker van!

Das zeker niet verkeerd zeg! Die QY100 sequencer van Yamaha zou het een paar uur moeten uithouden. Toen ik hem had bleek hij in de praktijk nog geen 45 minuten te halen op 6 of 8 batterijen. Snel weggedaan die drinkebroer :)

Ik wil niet weten hou jij sequenced :D :D

Glenn, is heel simpel: Zet dat ding aan en Werk als een gek op je QY100 micromicromicro-workstation. Hoop gewoon dat je in een kleine 40 minuten je song af hebt anders wordt het een dure bezigheid ;)
Effe serieus, had hem gekocht voor op vakantie, maar als hij nog harder drinkt dan ik... Duracells kosten toch wat meer dan een biertje :biertje:
Verder kon hij ook niet even een paar Bars loopen zoals dat op de mpc kan. Die blijft desnoods een week dezelfde loopjes draaien.

Als die Korg echt zo'n 4 uur kan blijven draaien is het zeker niet verkeerd. Zit er nog een sequencertje in?

Glenn, is heel simpel: Zet dat ding aan en Werk als een gek op je QY100 micromicromicro-workstation. Hoop gewoon dat je in een kleine 40 minuten je song af hebt anders wordt het een dure bezigheid ;)
Effe serieus, had hem gekocht voor op vakantie, maar als hij nog harder drinkt dan ik... Duracells kosten toch wat meer dan een biertje :biertje:
Verder kon hij ook niet even een paar Bars loopen zoals dat op de mpc kan. Die blijft desnoods een week dezelfde loopjes draaien.

Als die Korg echt zo'n 4 uur kan blijven draaien is het zeker niet verkeerd. Zit er nog een sequencertje in?

hehehehehe inderdaad nog duurder dan jezelf !!

Nope er zit geen sequencertje in .... helaas. Ergens gelukkig want bijna elk apparaat wat ik thuis heb staan
zit al een seq, in.

Wat draai uren betreft van de micro korg moet ik wel zeggen dat ik het zelf niet getest heb.

GP

microkorg

microkorg

:okdan: Hallo Korgofielen,ik heb hem!!!:duivels:

Bedankt voor de tips.

Tip voor eigenaren: patch 88 (vocoder A side) controller 1 en 2 mee spelen,dan krijg je een :duivels: s geluidje!!!

Voor degenen die willen weten waar je hem voor 549 Euro krijgt FEEDBACK, moet je wel contacten hebben:koffie:

Ik koop daar veel spul en krijg afentoe een kortinkje,dus als je regelmatig daar inkopen doet neem hem voor 549 mee naar huis.

Ik kan het niet geloven dat je voor dit bedrag een goede synth EN vocoder kunt kopen.

De vocoder is "maar" 8 band,maar nog steeds 100 keer beter dan mijn Boss SE50.

Voor iedereen met een klein budget,vergeet GROEFBOKSEN en koop een micro of spaar door voor de MS2000.

Korg is de laatste tijd goed bezig met TRITON en zo voorts.

Een synth moet kunnen kotsen. BURP!

Back