Roland JP 8080, waar is hij nog te koop??

Perloy Mark

Nieuwkomer
Ik kreeg zojuist naar mn mail dat de JP 8080 niet meer wordt gemaakt. Is dat waar. en weet iemand nog een plek/site waar deze eventueel te bestellen is?

In NL zeker weten niet meer nieuw tekoop te krijgen al een behoorlijke tijd niet nieuw leverbaar een jaar geleden nog wel in de us maar daar deden ze niet directe levering naar NL dus ik denk dat je op zoek moet gaan naar een 2 dehands :)

Tweedehands wordt hij nog wel redelijk vaak aangeboden. Maar is in vergelijking met andere synths (nordrack e.d.) relatief duur. Dit volgens mij omdat er nooit met de prijs gestunt is, hij is alleen maar duurder geworden sinds zijn introduktie en ook na het hoogtepunt van de markt is gehaald (erg jammer).

Ben zelf ook op zoek (nouja, kijk er naar en denk erover) naar n jp8080... Maar je ziet ze regelmatig op Interface voorbijkomen. (www.interface.nl --> Gear Xchange) ;)

offtopic: heeft er iemand een mooi geluidsvoorbeeld van wat de jp8080 echt kan?? Heb dat nog namelijk niet echt kunnen vinden.

Ken je superstring van Cygnus X ?
Dat geluid is typisch JP8080. Maar hij kan wel iets meer hoor.

Jammer alleen dat die bak al zo uitgemolken is. Te veel mensen die bijv. trance maken willen perse die superstrings enzo. Kijk, als je nou zelf lekker creatief gaat programmeren is zo'n JP een ideale synth qua interface enzo.
Niet te ingewikkeld, maar genoeg mogelijkheden.

Tracks als airwave van rank 1 hebben ook die typische JP sound. Maar je moet gewoon eens zo'n bak gaan beluisteren in een winkel ofzo. 2-de hands zie je er echt veel voorbij komen.

bij infinty 4 krijgen ze hem nog wel eens binnen voor de 2ehandse verkoop gemmidled gaat die voor 800€

verder in hardcore word ide ook erg erg veel gebruikt, zoek maar eens naar tracks van evil activities en dj promo (en dan de melodieuze tracks van hem niet het industrieele geweld) dat zijn allemaal jp geluiden

Re: Roland JP 8080, waar is hij nog te koop??

Origineel geplaatst door Perloy, Mark
Ik kreeg zojuist naar mn mail dat de JP 8080 niet meer wordt gemaakt. Is dat waar. en weet iemand nog een plek/site waar deze eventueel te bestellen is?

al ruim een jaar niet meer.
Maar das geen ramp, er zijn betere op de markt die nog wel te koop zijn.

Welke vraag je? gebruik de zoekfunctie maar ff :)

Back