Behringer UCA 202

Bastardo

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb een vraag.

Ik gebruik al jaren deze set:
Mac (powermac G4), Emagic Audiowerk 2, Logic/Cubase/Ableton, Roland XP50, Midisport 1x1, Behringer BCR2000 en een Behringer EURORACK MX602A.

Omdat de Mac alweer ruim 7 jaar oud is en al vanaf het begin af aan heel vaak crasht, stap ik nu over op pc (met een amd quad core).

Ik wil dus m'n Audiwerk 2 geluidskaart overzetten naar de pc. Nu kwam ik er net achter dat de mac al die tijd crashte door die geluidskaart!
Geloof me, er hebben veel experts naar m'n mac gekeken, maar niemand
kwam erachter dat het crashen aan de geluidskaart lag :erm:

Nu is mijn vraag: is het wel zo verstandig om deze kaart te gebruiken in de pc? Misschien krijg ik dan ook wel problemen.

Misschien is de Behringer uca202 een goed alternatief?
Hebben mensen daar ervaring mee? Ik wil op de pc graag Cubase en Ableton gaan gebruiken.

Groeten,
Bastardo

Ik gebruik zelf ook de cheapo UCA202. Goed genoeg voor wat ik ermee doe. Mijn muziek beland op myspace, veel meer gebeurt er momenteel niet mee... live gebruik ik geen pc dus dan speelt dat ook geen rol. Ik gebruik dat ding eigenlijk puur om te luisteren, en natuurlijk ook om via mn behringer mixer dingen te recorden van mn synths, platen, ... Hier gebeurt het kwaliteitsverlies, maar ik merk er niets van eigenlijk.

Moest je nu een dure mixer kopen en dingen gaan opnemen naar pc, dan zou ik iets anders (beters en duurders) aanraden, met meer bits en wat nog meer. Als het eigenlijk gewoon is om te luisteren naar wat je doet, ben je voor 35 euro gesteld.

Het is geen superding, maar het doet wat het moet doen, en ik ben nog niet professioneel genoeg bezig om tegen beperkingen qua geluidskwaliteit aan te lopen.

Grtz,
ARD.

Bedankt voor de reacties!

Kan ik zo'n externe audio interface vergelijken met een geluidskaart die je normaal voor je computer zou gebruiken voor je thuisstudio?

Back