Computer koppelen met Akg 4500 bc

Syntelfreaky

Nieuwkomer
Heb pas geleden een "Akg 4500 BC" tegen een prikje overgekocht van een studiemaat. Nu wil ik mijn geluid opnemen naar de computer toe. Ik heb rondgekeken voor een mixer tussen computer en microfoon te zetten, maar kom niet echt raadt uit welke ik moet kiezen. Ik wil er rond de 300 euro aan uitgeven.

Mijn doel is: het opnemen van stem om deze te verwerken in audio/video. Meer als voice over voor bijvoorbeeld een documentaire (mijn richting is meer video).

Ik wil natuurlijk op hoogst mogelijke kwaliteit opnemen, tenminste wat de microfoon aan kan. Nu aan jullie de vraag, welk apparaat kan ik het beste tussen beide zetten? Alvast bedankt voor jullie support.

Achtergrondinformatie AKG 4500 BC:
AKG c 4500 b-bc grootmembraan. Heeft 48volt phantom voeding nodig. Ingebouwde verzwakker van -20db en een schakelbaar filter om de bass uit de microfoon te filteren vanaf 120Hz.

Inderdaad een mooie microfoon! Nu een goede interface. Je kan voor een simpele USB met fantoomvoeding gaan (genre TASCAM US122 of 144) die laat je de microfoon goed opnemen. Je krijgt er gelijk Cubase LE4 bij dus kan je aan de slag om je muziek en stem te combineren.

Back