live : zitten of staan als toetsenist?

Enig nadeel van zitten is het visuele. Net zoals dat je de drummer niet meer kunt zien, zittend achter de gitaristen. Wat dat betreft vind ik het altijd een goede oplossing als drummer en toetsenist symmetrisch op de twee rij staan op het podium, en allebei op een verhoging. :)

Ik vind het wel apart dat er gasten zijn die staan, maar alles op een laag tafeltje hebben staan en dus de hele tijd voorover gebukt staan. Dat lijkt me niet echt fijn voor je rug (bij mij niet iig).

Staan of barkruk heeft toch wel de voorkeur voor live.

ik sta altijd achter m'n apex. Het bedienen van m'n 2 volume/exp-pedaaltjes (die van mij uit gezien net achter de rechtervoet van de stand staan) en m'n stamppedaaltjes links lijkt dan soms misschien wel op rallyrijden (heel-to-toe technieken enz), maar ik val in slaap als ik de hele avond zittend moet spelen.

Wel heb ik altijd een barkruk dicht bij me in de buurt staan om even neer te kunnen ploffen tijdens een pauze ofzo.

hehe Leuke reacties allemaal, lijkt tot nu toe beetje 50/50 wie er staat/zit.

@Monotron, dat zie ik ook steeds vaker bij bands (zoals bij bijv. Jamie Cullum / Keane) dat de toetsenist half staat half zit.. beetje voorovergebogen rammen op de toetsen, dat lijkt me echt slecht voor je rug. Ik heb Joe Zawinul als grote voorbeeld, en die man zit gewoon lekker.. en terecht met 6 synths en 12 pedalen (12 is niet overdreven bij hem) ; helaas leeft de man niet meer.

die foto van die dame zou idd een super-poster zijn :)

Enig nadeel van zitten is het visuele. Net zoals dat je de drummer niet meer kunt zien, zittend achter de gitaristen. Wat dat betreft vind ik het altijd een goede oplossing als drummer en toetsenist symmetrisch op de twee rij staan op het podium, en allebei op een verhoging. :)
een staande drummer, dat lijkt me wel wat. deden vroeger ook wel eens de drummer helemaal vooraan zetten en de rest van de band op de 2de rij. misschien niet superpraktisch , maar wel leuk.

een staande drummer, dat lijkt me wel wat.
stray_cats.jpg

Zelf ben ik een staander (geen pedalen).

Die is voor mijn set up iig ideaal. Als ik 3 planken gebruik heb ik meestal een dubbele X er voor te staan. En inderdaad, bij mijn metalbands sta ik, bij gospelkoren etc zit ik.
Bij mijn coverband wissel ik het af. Spelen we een rustige set.

------------------------------
Datum Lol

Ik ga me nog eens staant live laten beschilderen door een kunstenaar(tijdens een concert). Moet alleen nog een plek vinden waar we dat kunnen doen. Na afloop worden er 2 gouden eikels het publiek in gegooid, en degene die ze teug brengt is dan eigenaar van een onrust schilderij die je kan aantrekken. Staande drummen doe ik ook als ik met de DTXpress op't podium sta.

Back