Reparatie Haperende BCF2000

Flamehead

Ingeburgerd
Ik heb nu al een aantal jaar een BCF 2000 van Behringer in gebruik, maar zo langzamerhand begint 'ie steeds vreemdere kuren te vertonen.
Een paar jaar geleden vielen de ledkransen om de draaiknoppen al uit, maar dat vond ik nog niet zo'n heel erg groot probleem; verder functioneerde hij nog prima.

Maar de de laatste maanden viel hij af en toe spontaan uit, waarna hij vanzelf weer opnieuw connnectie zocht met de software. Dit werd al wel wat vervelender aangezien mijn laptop hierdoor ook haperde wat afspelen betreft.
Nu komt het inmiddels zo vaak voor dat gebruik voor live toepassingen niet echt verstandig is.

Nu dacht ik, misschien is hij nog te repareren (garantie is al lang en breed verlopenb) en vroeg mij af of iemand ervaring heeft met waar het probleem zou kunnen zitten?
Denk zelf als eerste aan de voedingsprint (PSU) maar weet niet welke spanningen er uit zouden moeten komen.
Iemand enig idee waar deze info te vinden is?

gr.

Flamehead

neem eens contact op met de servicedesk van Behringer? Ik ben daar met problemen best aardig en snel geholpen. Ik weet niet hoe het zit met garantie etc. maar wellicht kunnen ze je helpen.

Idd Phony, heb gisteren ook direct een mailtje gestuurd naar Behringer, beetje afwachten of hier iets uitkomt.
E.e.a. hangt ook wellicht een beetje af of ze die PSU prints (mocht dit het probleem zijn) wel apart leveren aan particulieren....

Voortgang reparatie

Voortgang reparatie

We zijn inmiddels een aantal dagen verder maar nog geen response van Behringer, maarrrrr... hij werkt weer!

Wat ik heb gedaan, is eigenlijk niet zo heel erg veel.
Zoals eerder vermeld had ik de controller al voor een deel uit elkaar gehaald om spanningen te meten. Na het posten van de topic heb ik besloten dat ik beter de controller weer in elkaar kon zetten en het antwoord van behringer of andere bronnen af te wachten.

Voor de zekerheid heb ik alle connectoren een "special treatment" met contactspray gegeven en het hele zaakje weer in elkaar geschroefd.
Omdat ik erg eigenwijs ben heb ik toch nog een aantal keer een "panic reset" (zie manual) uitgevoerd en gekeken of 'ie het wellicht nog ff zou doen, en wat denk je?

alles functioneerde weer perfect; zelfs de ledkransjes deden het weer. Ik weet nu nog steeds niet wat het probleem was, maar heb het vermoeden dat bepaalde connecties van bandkabel naar de prints niet helemaal lekker of slecht contact maakten, wat in de loop der tijd wat is gaan oxideren. doordat ik de stekkers eruit heb gehaald en de pinnetjes en connectoren heb behandeld met contactspray heb ik de haperende verbindingen wellicht hersteld?

Geen idee of meerdere mensen dit probleem hebben, maar de "behandeling" heeft kennelijk toch iets goeds gebracht.

Back