Crumar Trilogy

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik kan eigenlijk weinig info vinden over de Crumar Trilogy. Weet iemand hier iets meer over.
Het lijkt me een interessante bak.

trilog1k.jpg

Ik mag er binnenkort eventjes mee spelen.

Geweldig apparaat om te zien (groot! hout! mooie afwerking!), leuke string-ensemble (leuk voor een smallstone phaser! :D) maar over het algemeen erg "dun". Het 'synth' gedeelte vond ik nou niet echt erg interessant, en als ik me niet vergis was er ook iets vreemds met de triggering van de envelopes wat een bepaalde manier van spelen vereiste die me nou niet erg aanstond. Het derde onderdeel kan ik me niet eens herinneren eigenlijk (synth, string-ensemble, ... ???).

Ik heb uren gespeeld met de string sound door een smallstone phaser (daar komt dat 'dunne' van de Trilogy juist heel goed tot z'n recht), maar dat is meer aan de phaser te danken dan aan de Trilogy; met goeie samples door een smallstone kom je ook een heel eind :)

Persoonlijk vind ik het optisch een heel mooi apparaat, maar op zich nou niet echt een aanrader. Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk :)

trilogy/stratus

trilogy/stratus

uit a-z van peter forrest
eigenlijk moet elke synthy-o-fiel deze almanak hebben
hij scoort weinig 28p,komt uit 81-83....
2 osc met dezelfde waveform, joyst.voor modulation
zes filters en env
het ziet er volgens mij mooier [big ] het klinkt
het is een organ/string/polyphonic synth
je hebt ook een " slimmed down version"van deze
heet ;stratus = string/brass/organ synthesizer
release ,sync,vcf pedal inputs
ze zijn allebei erg gedaald [volgens a-z]in prijs
misschien wel intressant
een analoge polyis nooit weg
ditis mn bijdrage & ciao

ik heb iig een plaat van vangelis met de trilogy erop en vliegende handjes erboven
spaaaaaaace

ik heb er een gehad, was niet echt byzonder, ziet er geweldig uit maar klinkt dun en alleen de strng versie is ok.
Synth gedeelte heeft heel veel beperkingen.
Mocht zo iets zoeken als machine (Synth, Orgel, Strings in een) kan je het beste naar een Korg Trident 1 of 2 kijken
Dat is denk ik de beste keus voor deze soort van Hybrids.

Alhoewel de Siel Cruise ook heel mooi is (vooral de stings)

Een vriend van mij had 'in zijn schuurtje een orgeltje liggen'.
Ikke gisteren op een feestje daar en flink veel gedronken, zegt ie, kom eens eventjes kijken naar dat orgeltje. Is het zo'n Trilogy met flightcase en al eromheen. Ik wist niet dat die bakken zo groot waren. Indrukwekkend.
Hij doet er helemaal niets mee, nu hoop ik hem mag lenen.

Hmmm..

Ik was wat aan het rond zoeken en toen kwam ik dit tegen:

Yes, I have looked at a very old PMI book, have Analog Device reissued some old SSM chips ?
For my Prophet 5 with a broken CEM3320 I have sacrificed a Crumar Trilogy voice. So I have to decide if sell some stuff ( 7 CEM3310 !!! 5 CEM3320 (at the start there are 6 ...) 6 CEM3330 and a very nice SSM2020 dual expo amp.) or buy the mmissing CEM3320.
The temptation of using this stuff in my DYI projects is great but i think is better to use these chips for repair old gear.
Dus als ik het goed begrijp bestaat een Trology uit gedeeltelijk uit CEMs. 6x CEM3320 filters, 6 dual VCA CEM3330 en 7 CEM3310 ADSRs. Weet iemand ook toevallig wat voor VCOs erin zitten? De 3340s? Waarschijnlijk niet.

Back