Ik zou graag mijn Microkorg op mijn pc aansluiten om te proberen met Reason. Ik heb vrij weinig verstand van midi etc, maar ik vroeg me af: heb ik een speciale geluidskaart nodig met midi ingang?
Ik geloof dat er op moment een Midisport boxje in het aanbod forum staat. Dat is volgens mij (iemand moet het even bevestigen) precies wat je nodig hebt. De verkoper wil er 25 euro voor hebben.
Ik weet het 99% zeker dat dat de oplossing is, maar wil iemand het toch nog even bevestigen?
Er komt wel bij, dat je met alleen zo'n boxje een gigantische vertraging op je keys hebt. Als je dat eruit wil halen heb je geloof ik wel een hele geluidskaart nodig. (Ook hier even bevestiging iemand).
Die midisport is de oplossing voor het aansluitgen van de MIDI. Als je vertraging wilt voorkomen is het aan te raden een goede geluidskaart te kopen. Maar je kunt ook eerst proberen om ASIO4all te installeren zodat je de onboard geluidskaart van je PC kunt gebruiken zonder vertraging (latency).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.