Liquidmix laat z'n snapshots niet meer

Der_Mantie

Vintage lit
Ik heb sinds kort (gisteren) een 2e-hands liquidmix die goed bevalt tot nu toe.
Nu heb ik in de tussentijd wat snapshots opgeslagen in de liquidmix zelf (ik weet dat deze in een map staan op mijn computeren) en kon ze gewoon weer loaden. Maar nu dus niet meer, vreemd zou ik zo zeggen.

Iemand enig idee?

bij voorbaat dank. :o:

Nog even aanvullend.
druk op load, zie de presets staan, gebruik het juiste kanaal... maar er gebeurd niets. snapshots die ik van het internet heb (v 1.5) en ergens in een map staan laad hij dan weer wel, ook de logic presets gaan prima.

even terzijde, heb je de laatste versie van de liquidsoftware draaien?

meen me te kunnen herinneren dat er in het verleden nog wel eens problemen waren met snapshots inladen.

check : http://mail.focusrite.com/beta/liquid_mix/

Ik heb gisteren versie 2.3.4 er opgezet, daarvoor werkte het helemaal niet.. ivm osx leopard. pas later kwam dit probleem aanwaaien.
wel heb ik tijdens een logic sessie perongeluk de firewire (dus ook de z'n power) er uitgetrokken.... is het enige wat ik kan bedenken al deed het probleem zich weer later voor. Zou hij te resetten zijn ?

jammer van die snapshots want ik vind de LM echt fantastisch klinken en werken.

bedankt voor je reactie

even terzijde, heb je de laatste versie van de liquidsoftware draaien?

meen me te kunnen herinneren dat er in het verleden nog wel eens problemen waren met snapshots inladen.

check : http://mail.focusrite.com/beta/liquid_mix/

Ik heb nu de snapshots direct in de bib./app. suport/LM.. gezet en dat werkt wel. maar als ik nu een snapshot save dan laad hij deze dan weer niet.. vreemd :frons:

icoontje is ook anders van de gene die ik niet kan oproepen...

vreemd.jpg

Xtryshot is de gene die niet werkt....

de gene die het niet doet zijt = soort: document
de gene die het wel doen zijn = soort: uitvoerbaar Unix-bestand

misschien ff kijken hoe ik van die ander ook een unix bestand kan fixen en voila...:kroon:

Niemand m et ditzelfde probleem,of zitten hier alleen xp LM users :confused:

oeps een rebus...

wacht,,

je gebruikt XP / spijtig voor mij (je kan me daardoor niet helpen)/ maar het loopt werkt prima qua xp LM dus dat maakt jouw een gelukkige LM user ... toch? :)

Hey Gerrie, Ik heb een LM en werk met Mac .. alleen gebruik ik die snapshots nooit .
Nu weet ik van een maat van mij die ook met Logic werkt,(ikmetCubase) dat hij hetzelfde probleem heeft met die snapshots .
Nu weet ik niet meer of het aan Logic 8.02 lag en dat als je terug gaat 8.01 het probleem verholpen is . Ik geloof dat die 8.02 update meer problemen veroorzaakt dan verhelpt .

Dank je wel;... bekent probleem dus.. ik kan er nu wel mee leven.. ga niet terug naar een vorige logic versie.. komt dan wel een X oplossing voor...

wel jammer, sla toch graag mun eigen presets op.
even kijken of ik van die document bestanden unix bestanden kan maken..

zijn ze via cubase wel gewoon op te slaan en weer op te roepen, dextah?

Ik zal eens kijken .. ik heb alleen nu dat Cubase crashed als de LM in gebruik is .
Ik had de beta versie geprobeerd maar die ziet de hardware niet .

Vraagje ... waar gebruik je die snapshots eigenlijk voor ?
Heb daar nooit naar gekeken .

Dank je wel;... bekent probleem dus.. ik kan er nu wel mee leven.. ga niet terug naar een vorige logic versie.. komt dan wel een X oplossing voor...

wel jammer, sla toch graag mun eigen presets op.
even kijken of ik van die document bestanden unix bestanden kan maken..

zijn ze via cubase wel gewoon op te slaan en weer op te roepen, dextah?

Ik heb zon verzameling snapshots met de "echte" namen ergens vandaan, beetje posh maar ook best handig. Kan je steeds een "echte" bak als uitgangspunt gebruiken en soms een beetje googlen voor specs en tips wat wanneer te gebruiken.

De LM is een beetje een wirwar van mogelijkheden, veel opties en combinaties.
pfff... nu nog een extreem groot bos 8o)
als ik bijvoorbeeld een hele fijne instelling heb voor een bepaalde bass partij dan vind ik het handig dat ik deze later nog een keer kan gebruiken al is het maar als uitgangspunt.

de te downloaden snapshots vind ik ook wel handig want dan kan ik kijken waarom ze nou net die compressor hebben gebruikt voor lk bijvoorbeeld een vocal of een ander instrument. Het zijn er zoveel en ben ook druk bezig wat op te steken zo hier en daar waar al deze vintage compressors en eq app. voor werd gebruikt.. leuk maar veel "werk"

Ik heb zon verzameling snapshots met de "echte" namen ergens vandaan, beetje posh maar ook best handig. Kan je steeds een "echte" bak als uitgangspunt gebruiken en soms een beetje googlen voor specs en tips wat wanneer te gebruiken.

interresant..pb-tje

geen 8.0.2? heb je bewust niet ge update of werk je niet met leopard?
welke software versie staat er op je LM?

bvd

edit: ik lees nu dat je versie 8.0.1 gebruikt zie ik. :)

Dex und Mantie, hier de link, allemaal aan de gearslutz!

:D

De snaps zijn goud in studio 154, let wel op dat je de 2.2 versie pakt want die andere laden sowieso nie

Dank aan Peeder, volgens mij wast geen beste klus deze snaps te maken...

En voor degene die de andere handige LM-link nog niet hebben, hier de beta-driver-zone van Focusrite(en Novation)

Het kan niet op!

Back