Filter probleem met Electribe MX

sanderdnb

Ingeburgerd
Sample in bericht nr. 5

Een maand of twee geleden heb ik hier op het forum een Korg Electribe EMX gekocht van iemand. Nu heb ik er vorige week een Kaoss Pad bij gekocht, en stuitte op een raar probleem.

Als er een beetje een hoge sound uit mijn EMX komt (hihats ofzo), en ik zet daar een filter overheen dan gaat alles, vooral links, een krakend geluid maken. Het begint ongeveer als resonance op 70/80% begint te komen. Het gebeurt bij zowel Low-pass als High-pass filters. Het gebeurt als ik een filter van de KP3 gebruik, en als ik een filter in de EMX gebruik. Ik heb het ook al op meerdere mixers/monitors getest, en overal hetzelfde resultaat. Ook verschillende kabels al geprobeerd. Ook als ik de output zo laag mogelijk zet (en hem dus extern voorversterk) komt het nog voor. Het komt er dus op neer dat ik 99% zeker weet dat het aan de EMX ligt.

Nu heb ik her en der al verhalen gelezen over mensen die de buizen hebben vervangen in hun EMX, en zo vooruit gingen in audio kwaliteit. Zou het dus misschien een oplossing zijn om de buizen te vervangen? Die kunnen inmiddels versleten zijn.

Ik sta natuurlijk ook open voor andere oplossingen/ideeen. Barst vooral los want ik vind het echt super shit dat dit gebeurt.

Laatst gewijzigd:
Ja, zelfs als ik hem direct aan de mixer hang kraakt hij nog. Ook de directe koptelefoon input van de EMX gebruiken help niet.

Nu heb ik her en der al verhalen gelezen over mensen die de buizen hebben vervangen in hun EMX, en zo vooruit gingen in audio kwaliteit. Zou het dus misschien een oplossing zijn om de buizen te vervangen? Die kunnen inmiddels versleten zijn.

dat zal het niet zijn. buizen slijten niet zo snel, en al helemaal niet op lage voltages zoals in de electribe.

heb je het ook geprobeerd met uitgang 3 en 4 ?

bump...

Ik zoek nog steeds hulp.

Ook al denk je dat je comment iets doms is, laat het toch even horen :okdan:

Volgens mij overstuur je gewoon de hele boel. Ik krijg ook soms ongewenste kraken en scheurende geluiden (niet positief bedoeld dan) uit mn Ion, vaak bij hoge resonantie, en dat is dan gewoon omdat ik de audio uitgang overstuur, of iets anders dan de uitgand, alleszins ligt het dan ook echt aan mijn Ion, en niet aan het verdere signaalpad (masterlevel naar beneden halen helpt dan ook niet, ik moet dan echt het volume op het punt waar de filters terug in het signaal gemixt worden gaan stiller zetten, anders blijft het kraken)...

Ik vond dat altijd heel logisch, maar wel vreemd de eerste keer. Je bent zo gewoon dat intern in een digitale bak niks kan oversturen, tenzij het de bedoeling is, maar blijkbaar is dat toch anders.

Geen idee hoe het komt dat het bij jou enkel links is...

Mss heb je iets aan mn verhaal.

Groeten vanuit het zuiderse belgiƫ.

ARD

Back