Hoemaakjedezekick??

Ok ff terugnemen dan dat iedereen speculeert...

er zijn ook mensen die weten waarover ze spreken....
:engel:

Origineel geplaatst door CoolRunning
Tja, als ik zeg dat ik het heb geprobeerd, dan kan ik dat met moeite
speculatief noemen...

Anyway, je kan praktisch met alles een kick maken, ik heb laatst
een kick gemaakt door met m'n mond plop geluiden te maken. Een
leuke uitdaging, was wel een hoop werk voordat het een acceptabel
geluid was :)

Mvg.

CoolRunning
Kijk, ik koop liever een 909 en heb dan meteen mijn kick die ik wil, in plaats van ploppen met monden, hem reverten met de mega super softsampler van Akai, shit ff mijn windows opstarten omdat op mijn mac AkSys niet draait, maar goed, het is mijn mond die nu net zo vet klinkt als een 909 met de mid eq helemaal open. :) Origineel toch?

Waarom kan Xamaha geen geplopte mond in een drumbak stoppen, of uberhaupt een drumbak maken...
p.s. De naam Xamaha is puur fictief en elke overeenkomst met de werkelijkheid is puur nonsens. ;)

Boeien, ik ben flauw, maar ik gebruik overdrijving even om iets duidelijk te willen maken. Op een bepaald moment wil je niet moeilijk hoeven doen voor iets en wil je gewoon het pad tussen idee en eind resultaat zo kort mogelijk maken. Met de mond kicks maken hoort daar voor mij niet bij.

Ik gebruik x0x voor beats (ik ben immers drummer) en modular voor het geneuzel om niets.

Kortom, contradictie ten top, maar wel geil en voor mij boeiend.
Ik leg me ook neer bij meningen van anderen, maar kan niet tegen meningen opdringen.

Verrek, misschien is D66 dan toch iets voor mij.

ff nog een dingetje, als je oldskool wilt maken, is het handig oldskool spul te gebruiken. Hoeft niet, is alleen handig.

het filter is idd 1 van de ingredienten samen met de pitch env...

laat een square wave over een pitch env lopen, het filter laag zetten met een heel klein beetje reso en vergeet geen ruis toe te voegen (deze zal o.a. zorgen voor een 'tik' aan het begin en wordt daarna weggefilter door de vcf op de env... dit geeft een wat meer accoustisch geheel)
een kick is relatief simpel in tegenstelling tot een goede snare om al helemaal niet te spreken van bijv. een cymbal...

meest belangrijkste bij het maken van je eigen sounds is

1. je moet geluiden goed kunnen analyseren
2. je synth 100% begrijpen qua (geluids) opbouw
3. precies weten welke parameters met elkaar (kunnen) interacten om zodoende van een gedachte/visie van een sound snel tot een hoorbaar resultaat te komen...

als je deze 3 goed beheerst zul je versteld staan hoeveel je uit een relatief 'simpel' synthje kunt halen...

succes 8)

Laatst gewijzigd:
ik hoor een flauwe hihatje ala 707 ofzo op de kick die de kick een wat snappie sound geeft, verder zit er een basline onder die 1 keer per maat verder rekt dan de bas lang is, verder is de kick ook een paar tonen omhoog geplaatst lijkt het, en ik denk ook dat er aardig wat compressie op zit en idd wat al eerder is gezecht ook wat eq

dus dit is een voorbeeld van typical homemade knutselwerk die hem zo vet maakt

klinkt wel lekker die kick hehehe

denk ook dat de sub enery van de bassline komt omdat die kort maar heftig overkomt net zo lnag als de basline is steeds volgens mij

OFTEWEL GA LEKKER FREAKEN EN KNUTSELEN :engel: 8D

dat was een gewone goedkope kick vanuit een zeer oude sampler (wel EQ derop), waardoor je telkens die klick hoort.
=)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Op een bepaald moment wil je niet moeilijk hoeven doen voor iets en wil je gewoon het pad tussen idee en eind resultaat zo kort mogelijk maken. Met de mond kicks maken hoort daar voor mij niet bij.

En gelijk heb je... gisterenavond een mix gemaakt voor iemand,
toen ik hem aangeleverd kreeg gebruikte ie de 909 kick van Attack...
Klinkt aardig in Solo, maar niet in een mix.
Dan grijp ik inderdaad ook snel naar m'n XBase09, en is het binnen
de minuut gefixed!

Het verhaal met de mondplop (:D) was gewoon een voorbeeld van
het feit dat het soms wel leuk is een bepaald geluid te maken van
een ander niet gerelateerd geluid...

Mvg.

CoolRunning

Back