Yamaha S90 es in de aanbieding?

Scippy

Stamgast
Ik zie dat in het nieuwe Feedback krantje, de Yamaha S90es in de aanbieding is voor 1899:erm: Kunnen we dit misschien zien als vooraankondiging voor de S90xs? Of andere opvolger voor de Yamaha S90es

Ik vraag me inderdaad ook af of de S90XS er aan staat te komen...als je de opeenvolging van S80>S90>S90ES volgt, dan zou het inderdaad mogelijk kunnen zijn..

Maar het zou ook goed kunnen dat Yamaha helemaal geen S90XS maakt. Het kan namelijk ook zo zijn dat Feedback gewoon een leuke aanbieding kan doen, doordat ze voor een goede prijs heeft kunnen inkopen (ook al zie ik dat de S90ES er overal vrij goedkoop uitgaat)

Geen idee of iemand hier op het forum is die daar meer over weet?

ik ben benieuwd wat die s90xs dan gaat onderscheiden van de motif XS8 (inclusief s700 piano samples uitbreiding).

enige wat ik me kan voorstellen is dat er een nog betere piano inkomt dan de s90es (s700 samples), of dat die een stuk lichter wordt dan de xs8 wat handig is als je veel met je band tourt. Maar anders lijkt het me dat je eerder voor een motif xs8 gaat nu.

ik ben benieuwd wat die s90xs dan gaat onderscheiden van de motif XS8 (inclusief s700 piano samples uitbreiding).

enige wat ik me kan voorstellen is dat er een nog betere piano inkomt dan de s90es (s700 samples), of dat die een stuk lichter wordt dan de xs8 wat handig is als je veel met je band tourt. Maar anders lijkt het me dat je eerder voor een motif xs8 gaat nu.

Ik heb destijds bewust een S90ES gekocht en geen Motif ES8...en heb er ook geen spijt van. Gewicht is inderdaad een issue als je live speelt want een Motif weegt bijna 10 kg meer. Verder: de specifieke Motif toeters en bellen zou ik live niet veel gebruiken dus waarom meer betalen en je rug naar de kl* helpen?

Wel jammer dat de S90XS geen PLG boards meer ondersteunt. Ik gebruik nu de DX en VL, die klinken waanzinnig goed. Maar goed, een XS zal over het algemeen weer net ff beter klinken dan een ES, misschien mis je ze niet echt.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de S90XS, dat hij er komt denk ik wel eigenlijk..

Voor mij zou een reden zijn om voor de S90XS te gaan het prijskaartje. De S90XS zal toch sowieso goedkoper zijn dan een Motif XS8 en dat vind ik een groot voordeel...Als scholier moet ik namelijk een flinke tijd sparen voor zulk soort aankopen.

Sampling doe ik niet echt aan en voor sequencen kan een simpele midi-sequencer op de PC ook door...

Back