bas bron / de jeugd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

rawbrt

Ingeburgerd
heyyy,

Even een vraag. Weet niet goed of 'ie in deze categorie past maar .....

heeft iemand enigggggggg idee welke apparatuur er door Bas Bron / de jeugd van tegenwoordig gebruikt wordt in bv "hollereer" " of watskeburt" . Ik kan er niet achter komen. Dacht zelf aan een roland mc-505 / 909 maar weet t dus niet zeker. Kan iemand me verlossen? Wil nl. ook zulke sounds en weet niet waar ik ze uit kan toveren.

Thanx,
Robbert

een 808? met standaard geluiden offff????....

Kvind 't een erg relaxte sound.

Zijn er nog andere synths te bedenken die dit soort sounds zouden kunnen voortbrengen zonder al teveel tweaken,editten,plugins etc....

Volgens mij zijn dit namelijk redelijk standaard presets als ik 't zo hoor..

grtz

de jeugd...

de jeugd...

Ik zag in de clip van "hohoho" van de jeugd deze scene voorbij komen. Enig idee welke machine dit dan is?

grt,rbbrt

Attachments

• hohoho.jpg
    hohoho.jpg
    142,9 KB · Bekeken: 155
ik geloof dat alles met alleen een Korg EMX1 is gemaakt...

Machinedrum, en die heb ik een maand of wat gelee van Bas weer overgenomen. Het is dus wachten op de nieuwe sound van de jeugd ;)

dus?

dus?

tot nu toe heb ik de volgende gear voorbij horen komen:

-machinedrum
-emx1
-808-
-mv8800

nogal verschillend.....

zouden ze die allemaal nodig hebben? lijkt me niet toch? Is er niet één bij die overduidelijk gebruikt wordt?

grtz

Ik denk dat die gast nog wel meer in zijn studio heeft staan....aangezien hij al heel wat jaartjes aan de funky weg timmert...

ongetwijfeld, maar lijkt me stug dat ie voor de sound die ze nu hebben
zoveel gear nodig heeft. Zou me verbazen als dat echt zo is want het klinkt nogal minimaal allemaal.

Dat het minimaal klinkt wil toch niet zeggen dat het met een minimale hoeveelheid aan aparatuur wordt gemaakt? Ik bedoel ik hoor nu al een stuk of 5 synth parts in hollereer...die kunnen allemaal uit een andere synth komen?

Ik denk dat je deze sound met zon beetje elke synth wel kan bereiken, sommige lenen zich daar beter voor (lees ouwe analoge bakken). Ik denk dat je meer opzoek moet naar de funk...een erg belangrijk aspect van zijn muziek.

Je staat er van te kijken waar de betere minimale dingen mee gemaakt worden. Hoor je allen klik en plrrrrt tien minuten lang komt het uit een Prophet VS en een ARP 2600 door compressors en fx van boven de rug het stuk. En dan voor de stijl roepen dat een of ander gaar pedaaltje van drie tientjes het geheim van de sound is.

correct maar toch heb ik het gevoel dat ( op de beat na) er veel sounds uit 1 bak komen. Is nergens op gebaseerd, het is een gevoel zoals ik al zei maar ik had de hoop dat er een bak bestond waar e.e.a. qua sounds uit te halen was....

Kheb een aantal oude synths maar die klinken niet zo "tight" als dit. Lijkt me meer een groovebox achtig iets dacht ik zo..

Volgens mij stond zn hele studio hier laatst te koop, en dus zn gearlist. MD stond daar niet meer bij, die was al weg ;)

hmmm.... die theorie gaat er bij mij eigenlijk niet in. Om minimal te kunnen maken een maximaal aantal synths nodig hebben. Overproduceren, niet mijn ding. Maarre tja, de conclusie is dus eigenlijk dat er geen bak bestaat a 'la mc909,808, mv8800 o.i.d. die de doel i.i.g. engszins kan coveren qua sounds?

Zou me kapot lachen als blijkt dat de helft op (ik noem maar iets) een 505 zou zijn gemaakt.....

Heb je dezelfde hardware als die dude, en dan?

Als jij "de rest" bent zal dat dan wel ja. Niet iedereen deelt nl dezelfde mening. Erg vreemd maar t schijnt toch vaker voor te komen. En als ik dezelfde gear zou hebben? Dan was mijn vraag overbodig geweest...Wilde namelijk weten waar die sounds vandaan zouden kunnen komen...alsoalso

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back