bas bron / de jeugd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hey, da's al aardig in de richting! kende de Sidstation nog niet. Ook in Nl te koop?

Denk trouwens inderdaad dat er bij de jeugd toch ook wel met enige regelmaat gebruik wordt gemaakt van een mc808 of 909, dacht het in ieder geval te horen in enkele nummers.

Ik zal je proberen iets verder op weg te helpen, Bas(tian) heeft een aantal jaartjes terug nog een hit gehat met 'You've got my love' die tietenclip. Daar hoor je veel C64, dus met een Sidstation kun je hetzelfde.

Ik vind zijn sound bij De Jeugd lekker maar ook niet heel bijzonder qua synths en beats. Je hoort gewoon overal 808 achtige beats en daarover funky synthlijntjes die kunnen komen uit bakken als JX3P, juno 106 etc. Hij kan aardig spelen dus vandaar zullen veel wel poly bakken zijn. Op uitzending gemist kun je als het goed is nog een uitzending bekijken van Katja vs Bridget waar Bridget met Jan Smit een hit opneemt en Katja met De Jeugd. Daar zie je ze een nummer bouwen en daar kun je wat meer zien van de op dat moment gebruikte apparatuur. (Check vooral Jan's gear!)

Zoals eerder gezegd kan dit met van alles en nog wat gemaakt zijn en koopt en probeert hij ook gewoon bakken netzoals wij dat allemaal doen.

Succes!

kijk, now we're talking! Daar kan ik iets mee. Thanx! Kzal uitzending gemist 's gaan zoeken. Is jantje smit's gear zo verrassend dan? Komen we er nu eiiiiiiiiiindelijk achter waar 'ie de รณ zo beruchte "palingsound" vandaan haalt?

Anywayz thanx again voor de info!!

ps: kga vanavond naar de jeugd in 013. wellicht dat ik daar meer te weten kom....

gearlist:

--Tascam m3500 console met grootste meterbrug en een hoop mods,
o.a. de balanced input mod.
--Tascam PE-40 EQ
--2 x Genelec 1030 Speakers
--2 x Dali Concept 2 Speakers
--2 x JBL Control JC Speakers
--Focusrite ISA 220 Session Pack
--dbx 163 compressor
--Joemeek SC2.2 compressor
--2xRoland S760 Sampler met vga kaart en muis
--ROLAND MKS-50 met PG-300
--Yamaha fs1r
--Oberheim Matrix 1000 (wit/geen brom)
--Korg Poly6 Met Midi interface ingebouwd
--korg poly 800
--Roland Juno60 Met Kenton midi interface
--Yamaha dx27S
--Roland MT32
--Roland JX3P Met deze
http://organix.inque.org/index.php?page=jx-3p-upgrade
hele mooie mod
--Roland SH101 Met Kenton midi interface
--Roland Juno-D
--Casio CZ 5000
--Casio AZ1
--Casio AX1
--Digitech GSP 2101 met hardware updates
--Lexicon LXP5
--Lexicon LXP1
--Yamaha SPX90
--Chase KW1000 zeer coole Delay unit
--Dynacord TAM 19 Flanger/phaser Voeding Kapot (heb de spanning regelaar die er in moet liggen)
--MTR Dual Gate
--Aphex Aural Exciter c2
--3xNeutrik Patch Bay
--19" Monitor met Arm
--RME Multiface II met PCI Kaart
--focusrite octopre le
--alesis AI3 DA/AD converter
--19" Rack 2meter hoog
--Primacoustic Acoustic Foam 2x9Z
--2xDIY Basstrap
--Thomann Acoustic Foam x 4
--Rode NT1 Mic
--Rode NTK mic
--SE 1A stereo mic set
--Gatt Groot Membraan Mic
--10 tal dyn.mics (o.a. 2xsm57/sm58/AKG D3600)
--Asus Barebone Pctje uit 2007
--Selmer terble&bass Mk3 Classic Buizen Amp
--Faylon 200 watt jaren70 buizen versterker mono
--Avora 30 watt 30-b1 jaren70 ampje
--Framus Gitaar Cabinet
--MFB Kult Drumcomputer
--Boss RX100 Spring reverb
--tapco MIX60
--IEM 1100T wireless in ear set
--10 tal mic en keyboard stands (o.a. 3xultimates)
--100+jack en XLR snoeren
--10 tal multicore kabels/snakes o.a. multikabels voor de hele console
--Emagic amt8 midi interface
--div Drum hardware (bassdrum stands snare etc.)
--30+ adaptors,omvormers etc
--scheindingsstrafo 1000 watt
--1000 watt pa versterker amcon psa-2
--10tal flighcases voor synths en 19" app.
--Powerplay 4voudig Hoofd telefoon versterker
--Presonus Compressortje
--30 stroom verdeel blokken
--100+ snoeren overig (midi, stroom, tulp etc etc)
--collectie gitaar pedaaltjes
--10tal Percussie Instr, cowbel woodblock etc etc
--3tal gitaren, basgitaar en een mooie banjo

Idd erg indrukwekkende studio die van jan smit zijn producers, hehe.
De gemiddelde hobbyproducer heeft een intressantere studio.

naja, het gaat om de muziek he? 8~8~

Om dat soort sid geluidje te krijgen uit hollereer, kan je ook in elke willekeurige VA VST een pulse waveform selecteren en daar een hoge pulsewidth waarde voor selecteren dat ie wat ieler gaat klinken, er nog een osc aan toevoegen met een hogere pitch en em moduleren met een blokgolf lfo.

oder so etwas...

Laatst gewijzigd:
Ik zal je proberen iets verder op weg te helpen, Bas(tian) heeft een aantal jaartjes terug nog een hit gehat met 'You've got my love' die tietenclip. Daar hoor je veel C64, dus met een Sidstation kun je hetzelfde.

Wouw wat een vet bakkie....kende m niet....en er staan zelfs audiovoorbeelden van de beste man zelf bij...

Yup.. heb destijds zijn cd gekocht op basis van de Game Over demo op de sidstation site. Wilde gewoon het origineel hebben. Echt supertrack :okdan: Rest van die CD is ook niet verkeerd trouwens.

nou,

Gisteravond vol goede hoop (op uitzicht op gear) naar de 013 gegaan waar de jeugd n gig had.
Helaashelaas voor mij stond er alleen maar een dj met 2 cd spelers. Had ik eigenlijk wel een beetje verwacht maar was toch een bummer. Extra zuur was dat ze na een klein uurtje al klaar waren en 't podium niet meer op kwamen.
Optreden was goed, daar niet van maar erggggggg magertjes....

Er was een tijd dat de eerste artiesten met alleen laptops op het podium kwamen. Iedereen pikte het toen. Nu is onze kans verkeken.

Volgens mij heeft 'ie hier op SF ook nog z'n HardSID PCI kaart te koop gezet - een SIDStation is voornamelijk cool omdat 't een enkel bakje is maar heeft meer ruis dan eigenlijk nodig is en is stukken lastiger te vinden.

Verder kun je met een Nord Modular en zelfs Massive heel aardig SIDsounds nabouwen. Juno-60 ook - ENV > PWM voor die klassieke Rob Hubbard leads.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back