Mpc 500 Vragen

Beatbakker

Stamgast
Ik had even een vraag ik heb net een mpc 500 binnen..
en weet er nog maar een klein beetje van..
zijn er ook dvd's ofzo met mpc 500 tutorials?
en kan ik ook ergens de fabriek instellingen terugzetten?

Je gaat versteld staan van wat er allemaal over de MPC500 op Youtube is geplaatst, DVDs heb je echt niet nodig.

Fabrieksinstellingen heb je niet echt, wel de standaardsamples die vanuit de fabriek worden meegeleverd. Daar staat echter ook een kopie van op de bijgeleverde compactflash-kaart.

Heb er 1tje al meer dan een maand aanstaan en hij leeft nog steeds.
Lekker handig om ff wat beatjes te bouwen.

Hey, Fuse aan de MPC?

Ik lees regelmatig dat bij opslaan en laden er nog wel eens onbetrouwbaar wordt gehandeld vanuit die 500...
Anders kan ik je argumentatie alleen maar bevestigen.

hmm op youtube staat tog echt bar weinig voor de 500
alleen van 1 gast die heeft een paar filmpjes maar dat is echt kut kwaliteit

Al lang hoor.
Opslaan gaat bij mij altijd goed hoor. Maar je moet oppassen dat je alles goed opslaat voordat je hem via USB aan gaat sluiten aan een computer want dan kan je niets meer opslaan omdat USB dan de baas is. Maar da's een kwestie van even opletten.

mpc 500

mpc 500

oi oi oi

ik heb laatst ook een mpc 500 aangeschaft
ik ben zwaar tevreden
ik heb hem gekocht voor 518 euro met de 128mb geheugen erbij.
ik had die aanbieding gezien op thoman en ben naar de locale muziekwinkel gegaan en heb gevraagd of dat ik hem bij hun ook zo kon kopen.
dat deden ze meteen geen problemen.
ik kan je dus zeggen probeer ff te kijken als iemand erover nadenkt om er een te kopen ze dat ook te vragen.
het scheelt 110 euro.
is niet niks toch.
verder zijn de pads zachter dan die van de korg padkontrol ,maar je moet ze wel harder aanslaan met je vingers.
je kunt natuurlijk ook kiezen voor full level of een van de levels.
verder heeft ie ook de note repeat functie,
altijd leuk.
wat ffcten.
hij is stevig en voelt aan alsof die makkelijk een eeuw mee kan gaan.
hij is makkelijk, je kunt meteen aan de slag het is bijna logica hoe hij werkt,
ik heb zelf de q link nog niet gebruikt ,ook nog niet echt nodig gehad , al weet ik nu dus ook niet wat hij doet.
lol
ik zelf heb voor de mpc 500 gekozen omdat hij op batterijen gaat.
ik dacht is leuk als je naar buiten gaat of moet reizen.
heb meteen een goeju lader gekocht en 12 batterijen ,ik had ook nog een xiosynth ,ik dacht die laat ik leker meeratelen.
lol
dat ging dus niet ,geen midi in.
dus maar een microkorg erbij gekocht.
ook om te sequencen midi is ie lekker.
ik gebruik hem ook om mn nord modular en alesis fusion aan te sturen ,naast de korg.
werkt goed .
dus wat mij betreft is de mpc zn geld dubbel en dwars waard.
een dikke :okdan:

oi oi oi donfifis

Dat is ook zo, maar is genoeg om te doen wattie moet doen.
En als je hem een beetje gaat leren kennen dan hoef je vaak niet eens meer op het schermpie te kijken waar je mee bezig bent.

Dat iedere keer opnieuw inladen van je samples als je wat wilt doen is dat bij die grotere MPC's ook zo? Daarom heb ik mijn MPC500 weggedaan, want dat vond ik niet zo praktisch...

Dat iedere keer opnieuw inladen van je samples als je wat wilt doen is dat bij die grotere MPC's ook zo? Daarom heb ik mijn MPC500 weggedaan, want dat vond ik niet zo praktisch...

Wil je ook nog dat die MPC500 je muziek gaat maken?
Begrijp dit nooit zo, dan snap je het MPC concept niet en dan snap ik ook de aankoop niet.

Er zijn hier zoveel mensen die concepten niet snappen maar geld genoeg hebben om beestachtige setups te kopen. Niet dat dit erg hoeft te zijn hoor, als je er maar lol mee hebt.

ach, tegenwoordig zijn er zelfs kids die alleen apparatuur kopen om er gewoon mee te showen ;) verder doen ze er niks mee. Maar goed, als je dat tof vind; niemand houd je tegen.. maar een donatie aan mij staat open :D

Het MPC-concept? Ik dacht dat het een sampler was, maar blijkbaar bestaan binnen samplers dan weer verschillende concepten. Dat wordt inlezen.:geslaagd:

Oei! no offence maar als je met die gedachte een mpc hebt gekocht (WRONG) ! hehe!

Een mpc is vooral bekend om zijn kracht als ultra strakke sequencer. Qua samplen en knippen werkt hij erg fijn. Resamplen en het aanpassen van de frequency's lukt ook aardig, maar voor alle andere effecten gebruik ik cubase en vst plugins.

Back