Mpc 500 Vragen

Dat zou ik even moeten proberen later, maar als je het filter automatiseerd op een track en je gooit dan een andere sample op diezelfde track, dan gaat die natuurlijk vrolijk mee doen.

Dus als ik voor sample 1 op track A1 een filter sweep doe en ik zet sample 2 op track A1 dan geldt die sweep ook voor sample 2. Denk ik, maar da's nog even pure speculatie. Ga het straks even proberen.

Bedoel je dat? Of via de slider?

Ik krijg geen program van Bluebox m'n MPC binnen. Unknown file format. Zou het niet toch alleen MPC 1000 zijn?

Die andere editor (MPC Editor) saved alleen als MPC2000, MPC2000XL en MPC3000 en daar krijg ik dezelfde melding bij.

+ dat bluebox ook constant met meldingen komt "This function is not valid for the current state of the object" en dat heeft te maken met de preview functie van samples. Fuxxing irritant en dit is weer precies de reden waarom ik ook eigenlijk niet meer met de PC wil doen dan mailen!!! ;)

Toch bedankt voor de suggestie, hehe :)

Voor wat die filtersweep betreft, de slider assign je per pad, dus als je dan wilt gaan filterweepen over 8 pads heen, dan ben je denk ik een beetje in de aap gelogeerd. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat 1 slider 8 pads kan bedienen. Soms wil je dat heel je kit reageert en soms niet en ik denk dat Akai voor het laatste heeft gekozen. Maar corrigeer me aub als ik verkeerd ben....

MPC 1000 is toch goed compatible met 500 als het gaat om simpele prgs ? Dat maak ik iig op uit de specs.
Jammer datdie blu box niet goed werkt :(
Maar er zal vastnog wel iets komen wat wel werkt, gezien de grote hoevelheid gebruikers. Liefst met een mpc500 aanpassing van 12 pads.

De slider
klinkt wel logisch, want je kan resamplen en er daardoor dus één lange sample aan één pad van maken.
Dat dan weer naar die ééne slider toewijzing kan zorgen dat je kan sweepen over het geheel.

Maar als je toch maar 1 slider kan gebruiken, kunnen ze het beter toepassen zoals fx. Dus dat je kan kiezen of bv 4 pads naar fx 1 gaan. Op dezelfde manier 4 pads met de slider sweepen.
Misschien een idee voor een upgrade.

Goed idee van dat resamplen en die verschillende pads naar 1 slider is ook een goed idee. Moet je posten op de MPC forums! ;)

Het vreemde met blu box was dat het me wel 1 keer gelukt is om een program in te laden en later kreeg ik iedere keer unknown file format. Ik heb een andere geheugenkaart gepakt om het e.a.a. uit de sluiten maar dat hielp niet.

Later bedacht ik dat vanaf het moment dat het fout ging ik meer dan 12 samples tegelijk ingeladen had die dus op volgorde aan de pads werden toegekend, dus ook pads A13~A16. Dat kent de MPC500 natuurlijk niet. Maar met nieuwe programs en niet meer dan 10 samples inladen kreeg ik de program later ook niet meer geladen -> unknown file format. Vreemd...

Blue box lijkt wel idaal verder.

Hmmm....Drive port.

Is zelfs 1.5 keer zo groot als een SCSI poort dus ik ben benieuwd wat voor drive ze bedoelen. Onder dat metaal zou een drive moeten kunnen geplaatst worden? Ik heb hem al een keer open moeten schroeven, maar volgens mij wordt dat een aardige knutsel sessie. :D

Los daarvan, we zien wel als het zover is / komt. Bedankt voor de info iig. :)

ik blijf het zeggen; spaar gewoon door voor een mpc 1000 en geef 30 euro uit aan jj os 1

choppen op een lcd schermpje van 2 lijnen. ik denk dat je je hele treinrit(of whatever) dan bezig bent met het choppen van je samples!

ik heb trouwens wel ergens een soort adapter gezien die je kan opladen waar je je mpc 1000 gewoon op kan aansluiten met de krachtkabel, kan je tot ongeveer 2 uur lang bezig zijn!

ik blijf het zeggen; spaar gewoon door voor een mpc 1000 en geef 30 euro uit aan jj os 1

choppen op een lcd schermpje van 2 lijnen. ik denk dat je je hele treinrit(of whatever) dan bezig bent met het choppen van je samples!

Sorry, maar chopppen kun je ook gewoon op gehoor doen. De interface is hierop zo afgesteld dat je heel makkelijk kleine en grote stukken kunt springen door samples heen. Ik mis het grafisch gedoe echt totaal niet.

Duurt dus ook geen hele treinrit (of whatever). Onzin.

Maar koop lekker een MPC 1000. Tuurlijk is die een slag beter, maar zo'n los battery pack meeslepen in de trein, dat is handig. Los van het feit dat de 1000 ook al weer groter is dan de 500.

mpc 500 note repeat

mpc 500 note repeat

Van wat ik over de mpc 500 hoor tot nu toe, blijkt het nog steeds de perfecte sampler te zijn.
Ik gebruik momenteel een akai mpd 32 en ben er niet zo tevreden over...
Dus ben ik aan het overwegen om een sampler te kopen.
De keuze ligt namelijk tussen de mpc 1000 en de 500.

Maar ik had nog even een vraagje om mijn vergelijking af te sluiten;

*Heeft de mpc 500 verschillende Time Divisions (1/4, 1/8 , 1/16, enz...) had in de Note Repeat functie ??

mvg

Jk

yep, dat heeft ie...

Loopt gelijkt met de timing correct settings.

Van wat ik over de mpc 500 hoor tot nu toe, blijkt het nog steeds de perfecte sampler te zijn.
Ik gebruik momenteel een akai mpd 32 en ben er niet zo tevreden over...
Dus ben ik aan het overwegen om een sampler te kopen.
De keuze ligt namelijk tussen de mpc 1000 en de 500.

Maar ik had nog even een vraagje om mijn vergelijking af te sluiten;

*Heeft de mpc 500 verschillende Time Divisions (1/4, 1/8 , 1/16, enz...) had in de Note Repeat functie ??

mvg

Jk

Als het niet noodzakelijk is dat de MPC op batterijen loopt, dan zal ik je de mpc1000 aanraden. Die is echt veel uitgebreider. Check de nieuwe JJ os 2XL.

zal ik dan maar?

ik zat zelf ook met die vraag, en heb de service manuals dus maar bekeken.

de 1000 en 2500 hebben nagenoeg de beste converters van analog devices (ad183x). vóór de ad converter zijn de enige actieve componenten ne5534 opamps. ooit door rupert neve ontworpen, en nog steeds veel gebruikt in high end gear.

de 500 heeft energiebesparende converters (tlv320aic van ti), gemaakt voor draagbare audio toys. beroerde specs. de opamps van de 500 zijn tl084's. ook energie zuinig. klinkt ongeveer even kut als de tl074 maar dan met meer ruis.

kortom: de 500 is een toy. en veel mpc60wankers zullen mij tegenspreken maar de 1000 en 2500 hebben topnotch componenten.

@funkEtechnician
voor een betere kwaliteit geluid kan je dus het beste de mpc1000 aanschaffen? heb je dit verschil tussen de machines ook aan den lijve ondervonden?

kan er iemand meer vertellen over de usb connectie? support deze ook midi?

begrijp ik het goed, kan je in je computer samples maken en deze via usb makkelijk in de mpc laden? al dan niet on the fly? of moet dit via de compact cards? hanteerd de mpc een eigen bestandsformaat voor audiosamples? is dit gemakkelijk te converteren op een computer?

Back