Mpc 500 Vragen

Als je een MPC m.b.v. een USB-kabel met de computer verbindt, wordt de CF-card gewoon gezien als lokale vaste schijf. Je kunt samples maken op je pc en deze via usb makkelijk in je MPC laden. In de handleiding staat over de USB-poort o.a.: "Slave connector x 1, USB MASS STORAGE CLASS support
(Windows 2000/ME/XP or later version, or Mac OS 9.x/10.x or later
version.) " Overigens zijn volgens Akai niet alle Compact Flash kaarten geschikt. Zo zou de kaart maximaal 2GB mogen zijn. In mijn MPC (2500) draait echter met succes een 4GB kaartje. (waar overigens nog lang geen 2GB op staat, dus misschien dat de problemen nog komen?)

Het bestandsformaat voor samples is wav. De mijne slikt in ieder geval 16 bit samples op 44,1 kHz.

MPC500 is helemaal geen toy omdat hij goedkopere of andere componenten gebruikt. Feit is wel dat de 500 de helft kost van de 1000 en ook nog eens op batterijen moet kunnen lopen, dus ja, het verschil zal ergens in moeten zitten. De feature set is bijna gelijk.

Als je voor de 1000 zou gaan, ga dan vooral het beeldscherm, JJ OS, 4 pads extra en de mogelijkheid om een HD in de bouwen. Of je die geluidskwaliteit tussen de 500 en 1000 echt gaat merken, ik betwijfel het. Je zit er niet met een oscilloscoop naar te kijken toch. Verder is de 500 ook geen multisampler, dus de kristalheldere met-natte-vinger-over-rand-van-glas-draaien sound zul je er niet mee opnemen.

Maar probeer het vooral uit. Een muziek shop moet ze allebei toch wel kunnen demonstreren?

thanks, daarom lijkt het me erg relaxt om op de computer alle samples voor te bereiden, en vervolgens in de mpc te laden ... om goede kwaliteit op te nemen gebruik andere machines. een mpc zou voor mij eerder een tool zijn om te jammen

Ben nog steeds aan het beraadslagen over mijn eerste instrument... de keuze voor sampler was al langer gemaakt en ik ging eerst voor de Korg ESX gaan. Wat mij echter wel begint tegen te houden is het feit dat de MPC 500 nieuwstaat 100 euro goedkoper is, naast het feit dat hij qua technische details meestal superieur is.

Ik heb het ook wel voor step sequencers, maar voor de prijs van een tweedehands MPC 500 kan ik evengoed ook een MFB drumdoos erbij kopen. (Tweedehands ESX mijd ik liever door vele verhalen over pots die verslijten.)

is het trouwens mogelijk om de pads van de MPC 500 als controller te gebruiken voor software?

Ja, dat is mogelijk aangzien de pads gewoon als midi noten de midi out, eh, out gestuurd worden.

Ik heb hem helaas niet meer, maar ik geloof niet dat de usb op de 500 ook als midi interface dient. Dus je zal het wel via echte midi kabels via een "echte" midi interface moeten spelen.

bedankt , ben wel nog aant twijfelene tusen een 500 en een 100 , maar een 1000 is aldirekt een 900 euros ;{

Koop hem dan 2e hands, die kan je al tussen de 500 en 600 krijgen!

Het is ook wat je zoekt he, een 500 is een meer een on-the-road-buddy waarmee je je ideeën snel kan uitwerken. Een 1000 is toch al meer een studio apparaat(vooral met het alternatieve JJ os), maar hij is ook compact en met een krachtkabeltje ook makkelijk mee te nemen. Doe het zelf ook vaak zat, handoek eromheen, hup in de rugzak :)

Succes met je keuze

ik moet wel toegeven, de 500 heeft ook studio mogelijkheden, ik gebruik hem zelf, zonder problemen met cubase. die samples van akai vind ik soms toch fijner dan die grooveagent in C5... en een paar oplaadbare batterijtjes, en je amuseert je uren in de trein:D

Back