Versterker aansluiten op mixer?

Bruce21

Nieuwkomer
hallo ik ben nieuw hier op dit forum, mijn vraag is hoe kan ik mijn stereotoren aansluiten op mijn mixer? Ik heb mijn dynamische mic aangesloten op me mixer en kan daarmee opnemen, maar ik wil mijn stem geluid uit me boxen horen hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Alvast bedankt!
(ik heb een Phonic AM 120 mixer)

Euh....wat dacht je misschien van tulpstekkers?

main output van je mixer naar een input van je stereo?? (als die er tenminste opzit)

ja die zit erop maar me input van me stereo zit aangesloten op de output van me interne geluidskaart dus heb nu in me stereo aleen nog een output open staan. dus voor de duidelijkheid , ik kan nu gewoon muziek maken vanaf me computer en hoor het dus gewoon uit de boxen maar ik wil dus me mix aansluiten op me versterker en me versterker dus gewoon op me geluidskaart hoehet nu dus is . hoop dat julie me verder kunne helpen......

main output van je mixer in je geluidskaart...dan het signaal van je mixer routen naar de output van de geluidskaart....

main output van je mixer in je geluidskaart...dan het signaal van je mixer routen naar de output van de geluidskaart....

mischien een domme vraag maar met routen bedoel je aan de knoppen draaien tog?
Ik weet genoeg bedankt allemaal!!!!

ik bedoel, misschien moet je iets op je geluidskaart instellen, routen is het signaal leiden, naar de goede output van je geluidskaart....ik weet niet wat voor iets je hebt....

Dit lijkt mij de best manier:

Mixer main out -> Stereo toren in
Mixer 2tr out -> geluidskaart in
Geluidskaart out -> 2tr mixer in.

Vergeet niet het knopje "2tr to main" in te drukken als je de computer wilt horen en uit te zetten als je iets vanuit je mixer wilt opnemen in de computer (anders krijg je een "loop" / Feedback)

ik bedoel, misschien moet je iets op je geluidskaart instellen, routen is het signaal leiden, naar de goede output van je geluidskaart....ik weet niet wat voor iets je hebt....

het is gewoon een interne geluidskaart Realtek High Definition Audio ...
vanmiddag ff wat tulpstekkers halen, als ik het goed begrijp hoef ik nu dus aleen nog de main out van de mixer in de input van me geluidskaart en klaar....... owja en routen natuurlijk *D

Dit lijkt mij de best manier:

Mixer main out -> Stereo toren in
Mixer 2tr out -> geluidskaart in
Geluidskaart out -> 2tr mixer in.

Vergeet niet het knopje "2tr to main" in te drukken als je de computer wilt horen en uit te zetten als je iets vanuit je mixer wilt opnemen in de computer (anders krijg je een "loop" / Feedback)

ow sorry had dit nog ff niet gelezen bedankt man ik weet genoeg mensen !!!!

het is gewoon een interne geluidskaart Realtek High Definition Audio ...
vanmiddag ff wat tulpstekkers halen,

Als het een interne geluidskaart is zullen de in en outputs waarschijnlijk op mini jack zijn (?). In dat geval zul je iig 2 kabeltjes moeten hebben van 1x minijack (stereo) naar 2x tulp. En een kabel van 2x monojack naar 2x tulp om naar je stereo te gaan.

Als het een interne geluidskaart is zullen de in en outputs waarschijnlijk op mini jack zijn (?). In dat geval zul je iig 2 kabeltjes moeten hebben van 1x minijack (stereo) naar 2x tulp. En een kabel van 2x monojack naar 2x tulp om naar je stereo te gaan.

oke dan ! tanks meesha!!

Back