MPD24 of korg padcontroller voor live

The Wrecker

Ingeburgerd
Hallo had een vraagje

ik ben van plan om een midi pad controller te kopen maar ik weet niet welke het geschikte of meest handige is voor live sessions met ableton live ..

ik heb tot nu toe alleen de Korg pad controller uitgebrobeert in feedback, de pads zijn heel gevoelig en de touchpad is ook heel erg handig.

ik heb inmiddels een E-MU xboard 49 maar nu mis ik nog een pad conroller

iemand met Ervaring met akai mpd en de korg padcontroller??

ik heb vorige week beiden getest en ben voor de mpd 24 gegaan omdat die gewoon steviger aanvoelde en de pads steviger zijn.
En dat is niet onbelelangrijk als je op die knoppen gaat rammen.
De hoeveelheid knoppen en sliders bevallen mij wel. Die korg is leuk maar nogal plastic breekbaar aanvoelend.
De prijs is bijna htezelfde. Het extraatje van de x-y controller vind ik niet boeiend genoeg om dan toch voor de korg te gaan.

ik heb vorige week beiden getest en ben voor de mpd 24 gegaan omdat die gewoon steviger aanvoelde en de pads steviger zijn.
En dat is niet onbelelangrijk als je op die knoppen gaat rammen.
De hoeveelheid knoppen en sliders bevallen mij wel. Die korg is leuk maar nogal plastic breekbaar aanvoelend.
De prijs is bijna htezelfde. Het extraatje van de x-y controller vind ik niet boeiend genoeg om dan toch voor de korg te gaan.

oke dus voor ableton live is het dus beter las je een mpd 24 neemt maar met faders is het idd veel handiger maar ik dacht dat een korg veel meer opties want ik zie in heel veel live setups dat er gebruibt word gemaakt van de korg

ieders ervaring met apparatuur is nu eenmal persoonlijk, sommige vinden werken met software heerlijk, terwijl ik bijvoorbeeld daar zo min mogelijk van moet hebben.

Die korg is zeker niet slecht ofzo, maar als ik ze vergelijk ga ik voor de mpd.

ieders ervaring met apparatuur is nu eenmal persoonlijk, sommige vinden werken met software heerlijk, terwijl ik bijvoorbeeld daar zo min mogelijk van moet hebben.

Die korg is zeker niet slecht ofzo, maar als ik ze vergelijk ga ik voor de mpd.

maar die pads van beiden welke is beter dan? zijn ze alebei direct en gevoelig of vind e de ander beter ?

ik vind de mpd's steviger, groter en preciezer werken.
De korg durf ik niet hard op te rammen, bang dat er iets stukgaat. En aangezien je nogal enthousiast kan worden als je eenmaal bezig bent wil ik dat risico niet lopen ;)

Niel...

Werkt de MPD ook als je hem in de usb-poort van je akai sampler hebt?
Vroeg me af of dat ook werkte...

D.

Back