ableton dj-effecten

plug-in

Ingeburgerd
Ik ben al een tijdje aan het draaien met ableton maar er is iets aan de effecten dat me blijft sturen. Als ik via de sends een effect gebuik wordt bij sommige effecten het master signaal veel luider. Bestaat er hier een oplossing voor?

Een midi knop aan 2 parameters toewijzen, tegengesteld aan elkaar? Meer wet signal van een fx betekent dan een lager output volume.

kan iemand me dan een master limiter plug-in aanraden?
ik heb al wat gegoogled en ik vind er niet veel voor mac. Ik heb wel ergens gelezen dat er een master limiter van apple in je mac zit. klopt dit?

ik heb de volume van de return gewoon aangepast...

Volgens mij ligt het echt gewoon aan je wet/dry verhoudingen in send/return effecten. Als je insert effecten op een send/return gebruikt heb je gegarandeerd een boost in je volume, maar die moet je dus ook niet zo gebruiken (je moet niks, behalve lief zijn voor je moeder) Als je een send/return effect (zoals echo en reverb) een 100% wet mix geeft heb je nergens last van.

Insert effect; wet/dry wordt geregeld in het kanaal zelf, dus meer dry betekent altijd minder wet.

Send effect: oorspronkelijk volume van dry wordt niet aangepast, dus wordt wet er bij opgeteld.

En ja, sommige effecten zijn nou eenmaal luidruchtig, dus gewoon de volumeschuif omlaag, een limiter op je master lost dat probleem niet op (maar die heb je uiteindelijk toch wel nodig om drastische volumeverschillen te voorkomen).

Back