soft synths sound blijft matig.

SycoIllness

Stamgast
welke fx of harware effecten passen het beste op een bijv lead synth voor de stijl hardcore hardstyle schranzzz?

wow, wat een herrie moet dat zijn, hardcorehardstyleschranzzz....

bij schranz hoor ik soms een minimale lead, dat kan gewoon met 2 oscs en dan detunen.

hardcore zou ik opteren voor een 3 osc patch met een octaaf tussen de ocs en 1 met een envelope op de pitch van een osc.

evt unison. en dan distortion ofzo...

oja hardware: Thermionic Culture Vulture, Metasonix spul ;)
goedkoper: sherman V2, proco distortion pedalen, boss distortion pedalen
soft: mss iets van Camel Audio??

Het blijft natuurlijk het basisgeluid wat goed moet zijn. Maar Lexicon en TC Electronic maken leuke instap apparaten die ook nog eens erg goed klinken.

welke fx of harware effecten passen het beste op een bijv lead synth voor de stijl hardcore hardstyle schranzzz?

Vanalles, maar het belangrijkste is dat je leert omgaan met je software en geluidsleer zodat je er zelf een vet geluid van kan maken. Gebruik de lfo's, chorus effect, stapel verschillende leadsynths voor een voller geluid.

Het is niet 123 op te lossen met een effectje of en extra pluginnetje.

Makkelijker is het om gewoon een hardware synth the kopen die gelijk al goed klinkt ipv dat je uren bezig bent om je vsti'tje intern te routen. Synths zoals een roland jp 8080 of een access virus.

Wil je toch softwarematig blijven, probeer eens de superwave p8: http://home.btconnect.com/christopherg/main.htm
Soort van GRATIS jp8080 vsti ;)

Is de jp 8080 echt zo goed want hij ziet er van bediening nogal lastig uit. In verhouding tot de access virus. Zelf heb ik hier een novation nova staan maar die is ook niet je van het.
En Uhhh respect voor je plaatjes [ under my skin] Lekkere plaatjes om mee te openen.

Greetz Jules

Is de jp 8080 echt zo goed want hij ziet er van bediening nogal lastig uit. In verhouding tot de access virus.
Haha, wat? Nee joh, die 8080 is stukken eenvoudiger dan een Virus. Been there, done that, je hoeft vrijwel geen enkele keer in menu'tjes te duiken en de modulatiematrix is ook heel simpel.

Zelf heb ik hier een novation nova staan maar die is ook niet je van het.
Dan moet je voor de grap eens horen wat dione daar uittovert.

Maar laat anders eens een stukje van wat je gemaakt hebt horen, dan kun je misschien gerichter advies krijgen dan "koop deze VST". Het is niet altijd zo dat dat het probleem oplost.

gooi gewoon je hele boel de trap af en zet er een microfoon bij dan:dubbel:

Das nog niet eens zon gek idee. Voor all you guys: probeer eens wat met microfoons te doen! ik heb laatst een opgenomen synth door een gitaarversterkertje gejaagd eerst het linkerkanaal met een microfoon in de badkamer en voor het rechterkanaal diezelfde mike in de hal. Dat plus het originele signaal en ik was verbaasd hoeveel dat toevoegde! Geluid was veel dieper qua dynamiek en ook beter gedefinieerd in de mix terwijl het allemaal qua volume gelijk bleef!

wat bedoel je met "matig" ?!?
Wil je iets meer analoog, dan werkt bijv de Lexicom MX200 preset 17 wel goed op je aux send....

Als ik hardcore hardstyle schranzzz tracks maak gebruik ik altijd een analoge compressor of ervoor te zorgen dat ieder instrument duidelijk naar boven komt. Dit merk je met name in de hoge tonen.

wat is dat in godsnaam, schranzzz. moet denken aan ranzig of aan een of andere schans voor sportieve hobbyisten.

enlight me

:confused:

Is Schrnrrrranz nou met 1 of 3 Zzzz'sss?
En is dat nou omdat het een duitse/oostenrijkse legacy heeft? en dus eigenlijk verkapte SKIhut hardcore is?!? :D Schranzzzzzzz is net zo als Jumpstyleeeee een deformatie van hardcore die flirt met Trance en Techno. Oftewel pitch je tranceplaat richting 150, zet er een quadrabuzzfuzz onder en plaats een clap op iedere kick i.p.v. van alleen 2 en 4.... (oh ja en geen OHH op de offbeats....) Ohw bijna vergeten, vooral goed quantiserenmet 8e trioelen omdat einz zwei mars gefulh... te krijgen...

Of is dat te kort door de bocht?

:dubbel:

HEHEHE,

beetje kort door de bocht, maar wel kern van waarheid !

LOL

Is Schrnrrrranz nou met 1 of 3 Zzzz'sss?
En is dat nou omdat het een duitse/oostenrijkse legacy heeft? en dus eigenlijk verkapte SKIhut hardcore is?!? :D Schranzzzzzzz is net zo als Jumpstyleeeee een deformatie van hardcore die flirt met Trance en Techno. Oftewel pitch je tranceplaat richting 150, zet er een quadrabuzzfuzz onder en plaats een clap op iedere kick i.p.v. van alleen 2 en 4.... (oh ja en geen OHH op de offbeats....) Ohw bijna vergeten, vooral goed quantiserenmet 8e trioelen omdat einz zwei mars gefulh... te krijgen...

Of is dat te kort door de bocht?

De schranz die ik luister 'flirt' niet . . . raphie

Laatst gewijzigd:
Back