Depeche Mode Tour of the Universe 2009

Leuk dat je nog de moeite neemt om een berichtje van anderhalve maand geleden nu nog even te bekritiseren. Jammer alleen dat je me verkeerd begrepen hebt. Zoals ik probeer uit te leggen in de regel tussen haakjes eronder (die jij heel subtiel niet citeert), had ik het over de programmering. Tuurlijk zit ik niet te zeiken over dat DM niet kon komen; Dave Gahan werd geopereerd, wat konden zij daaraan doen...?! DUH!! In z'n volledigheid zei ik dus dit (dat "aardige oplossing" refereerde aan een voorafgaande opmerking van BlackEyed):
Aardige oplossing...? Ik zou me echt wel ontzettend genaaid voelen als ik Krezip (AARGH) kreeg ipv Depeche Mode... :erm: ...maar gelukkig ga ik niet. :P

(minder negatief: ik snap ook wel dat de organisatie op zo'n korte termijn geen alternatieven heeft; waarschijnlijk is Krezip dan nog relatief goed, maar het staat natuurlijk wel mijlenver van Depeche Mode af, qua sfeer en genre)
Nou ik het hier zo teruglees snap ik eerlijk gezegd niet eens hoe je erbij komt dat ik Depeche Mode bekritiseer. Dit is toch puur tegen de Pinkpoporganisatie gericht? :confused: (wat ik trouwens in het stuk tussen haakjes meteen ook weer relativeer) Sorry Fuse, maar ik ben van jou toch wel beter doordachte reacties gewend...

En het is vast zinloos en/of overdreven om tegen dit soort posts in te gaan; maar ik word toch niet graag voor 'ongelooflijk egocentrisch' uitgemaakt, dus toch maar een poging gewaagd...

Je zeurt gewoon over iets wat overmacht is. En dat betrek je op jezelf. Ergo egocentrisch.

Net zoiets als klagen als er net bij Utrecht een trein is omgeflikkert, machinist moet eruit worden gezaagd en jij via Arnhem om moet reizen en het een half uur langer duurt omdat NS hun boel niet op orde heeft.

En nu komtie.
Guttegut wat erg voor je zeg, nog een half uur langer in die trein zitten.

Nou, als treinen spontaan omflikkeren kun je best zeggen dat de NS de boel niet op orde heeft :D

Je zeurt gewoon over iets wat overmacht is. En dat betrek je op jezelf. Ergo egocentrisch.

Net zoiets als klagen als er net bij Utrecht een trein is omgeflikkert, machinist moet eruit worden gezaagd en jij via Arnhem om moet reizen en het een half uur langer duurt omdat NS hun boel niet op orde heeft.

En nu komtie.
Guttegut wat erg voor je zeg, nog een half uur langer in die trein zitten.

Klopt wederom niet. Om jouw vergelijking te gebruiken: ik bekritiseer niet dat de trein van Utrecht naar Den Bosch niet rijdt (waar de NS niets aan kan doen), ik bekritiseer dat de NS me omstuurt via Rotterdam (wat slechte informatie is, aangezien reizen via Arnhem veel korter zou zijn). Ofwel: ik vind de oplossing voor het probleem niet ideaal gevonden.

Concreet wat betreft Pinkpop: ik vind Krezip geen erg geschikte vervanging van Depeche Mode, aangezien het hele andere muziek is. In zekere zin had de organisatie daar misschien ook wel geen keus in, aangezien je natuurlijk een paar dagen van tevoren niet alles meer kunt regelen, laat staan wat afsluiters betreft. En zij zullen waarschijnlijk eerder kiezen voor een band die vergelijkbaar is qua populariteit/bekendheid, dan vergelijkbaar qua muziek. Maar toch, was ik erheen gegaan (en dat was dan vooral voor DM en Placebo geweest), dan had ik dit geen 'aardige oplossing' gevonden. Ik heb helemaal niets met Krezip en zou dus liever iets anders gehad hebben.

En ja, uiteraard betrek ik dat op mezelf. Anderen zullen Krezip misschien wel leuker vinden dan DM, of vinden het net zoiets, aangezien ze ook hits gehad hebben. Maar daar kan ik toch niets mee? Of spreek jij noooooooit voor jezelf, ook niet als je het over de line-up van een festival hebt?

Daarbij vraag ik me trouwens af hoezeer jou dit wel niet irriteert dat je er per se anderhalve maand later nog over moet beginnen... (maar da's eigenlijk een ander onderwerp)

Klopt wederom niet. Om jouw vergelijking te gebruiken: ik bekritiseer niet dat de trein van Utrecht naar Den Bosch niet rijdt (waar de NS niets aan kan doen), ik bekritiseer dat de NS me omstuurt via Rotterdam (wat slechte informatie is, aangezien reizen via Arnhem veel korter zou zijn). Ofwel: ik vind de oplossing voor het probleem niet ideaal gevonden.
En weer betrek je het op jezelf en geen woord over die machinist.
Wellicht dat je niet eens doorhebt hoe jezelf reageert iedere keer.
Vandaar ook die verlate reaktie. (En ik ben toch altijd de moraalridder dus dit kan er ook nog wel bij.)

DM is uniek en het is al lang weer fijn om te weten dat ze weer optreden.
Vergeet ook niet dat een kwaadaardige tumor niks is want als het tegenzit komt dat weer opspelen met alle gevolgen van dien.

Zowiezo al die reakties in de trand van 'vroeger waren ze toch beter' lezen we hier ook constant. En dat heeft een reden. Als je in je piek van je leven bent dan maak je de vetste shit. En als die piek voorbij is dan wordt het ook minder. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het niet goed zou kunnen zijn. Je kan ook genieten van wat er is zonder je druk te maken over wat er niet meer is (wat er was). En dan hoeven we die oervervelende zelfde zeurdiscussies ook niet meer te voeren. (Wat toch niet lukt want mensen zeuren hier maar wat al te graag (wat ik hier nu ook doe) over alles wat ze niet zint).

Jamaar-jamaar-jamaar - ik héb het toch ook helemaal niet over DM in die reactie? Dave Gahan lag in het ziekenhuis en dus kon DM niet, da's gewoon een feit. Waar ík het over had, was dat ik vond dat Pinkpop geen goede keus voor een vervanger had gemaakt. Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik daarmee een oordeel uitspreek over dat DM niet kan komen...?! :confused: En natuurlijk was dit alles bijzonder vervelend voor Gahan, alsook voor de rest van de band. Maar moet dat dan elke post gezegd worden?

Ik vind trouwens niet dat DM vroeger veel beter was; Playing the angel is echt vet! :okdan: (Sounds of the universe ken ik nog niet)

Crashende treinen, vierkante wielen, kapotte bovenleiding en "defect materieel" zijn allemaal "standaard" problemen die horen bij treinvervoer. Moet de NS dus een snellere, handigere en betere oplossing en snellere reactie op kunnen hebben. Behoorlijk kwalijk te nemen inderdaad als het een half uur (onzin, bij dat soort dingen vaak uur tot anderhalf op z'n minst) extra kost omdat ze hun zaken niet op orde hebben (en dat is absoluut het geval!!!).

Net als de bekende "wij kunnen er niks aan doen, Prorail heeft de boel niet op tijd in orde op dat traject!". Hopeloos, klant van NS heeft geen zak met Prorail te maken, 't is het probleem van de NS om hun "leveranciers" achterna te zitten danwel kritisch te kiezen/behandelen.

Da's even los van de Depeche Mode discussie uiteraard. Hadden ze misschien beter andere vervanger voor kunnen neerzetten die er meer op lijkt maar aan de andere kant.. vaak zijn er op een festival met 20+ artiesten GEEN vervangers bij een afwezige!!!

Crashende treinen, vierkante wielen, kapotte bovenleiding en "defect materieel" zijn allemaal "standaard" problemen die horen bij treinvervoer. Moet de NS dus een snellere, handigere en betere oplossing en snellere reactie op kunnen hebben. Behoorlijk kwalijk te nemen inderdaad als het een half uur (onzin, bij dat soort dingen vaak uur tot anderhalf op z'n minst) extra kost omdat ze hun zaken niet op orde hebben (en dat is absoluut het geval!!!).

Net als de bekende "wij kunnen er niks aan doen, Prorail heeft de boel niet op tijd in orde op dat traject!". Hopeloos, klant van NS heeft geen zak met Prorail te maken, 't is het probleem van de NS om hun "leveranciers" achterna te zitten danwel kritisch te kiezen/behandelen.

Weer geen woord over de machinist. Die gast die z'n kabine niet meer uit durft te gaan omdat hij vorig jaar al door tuig in elkaar was gemept maar toch gewoon z'n werk bleef doen. Hij had ook een of ander suf kantoorbaantje kunnen krijgen om daar weg te kwijnen maar daar had hij helemaal geen zin in.
Nog 7 jaar doorploeteren en dan met pensioen.
En laat nou net die dag de alarmering van de spoorwegovergang (achterstallig onderhoud) het niet meer doen zodat die vrachtwagen geschept werd door de trein en 300 meegesleurd werd.
Er dan door de brandweer uitgezaagd worden en met rugkneuzingen in het ziekenhuis belanden, geopereerd worden, 6 maanden revalideren en daarna nog maar 60% lichaamsfuncties overhouden.

En jij maakt je druk om een half uur vertraging? Dat je door die andere trein te pakken een of ander iemand tegenkomt die ook van synths houdt en je een verdomd gezellig half uurtje kan ouwenelen over een SE-1?

Goed - ik denk dat we allemaal ons zegje wel gedaan hebben; de neutrale lezer moge nu zelf uitmaken hoe het volgens hem/haar zit, wat mij betreft.

Terug naar DM: de tweede single van het nieuwe album is wel erg vet! Wrong vond ik niet heel bijzonder (leuk, maar niet super), maar Peace vind ik echt heel erg gaaf. Ook ontzettend rijk aan klanken en dingetjes - toch maar 's met wat meer spoed dat album gaan proberen te bemachtigen! :)

Ik vind DM geen zak aan, weet niet precies waarom, maar misschien door de zeikerige teksten en het poppy zijn terwijl ze ondertussen "cool" willen overkomen met hun zonnebrillen en leren kleding...
Maar ik zou ze goed willen vinden misschien... het lukt niet... ik vind Front 242 wel heel goed, waarom DM dan niet? :confused:

Smaak? :)

Overigens heb ik ook helemaal niets met hun imago; die beelden in Amerikaanse sferen met dat typische zwart-wit van Corbijn, en alles even deprimerend-dreigend... Dat is wat mij betreft absoluut niet de uitstraling van de muziek (waar de clip van Enjoy the silence dan weer veel beter bij past); maar gelukkig kan ik ernaar luisteren zonder constant de foto's uit de boekjes te hoeven kijken. ;)

Ik ben ook niet zo kapot van hun imago, het blijven 3 lelijke oude mannen die maar niet hip willen worden hoe hard ze het ook proberen.

Maar goed, de muziek is en blijft briljant.

Ik wilde wel, maar kon geen kaarten meer krijgen ... had graag vooraan op het veld gestaan!

Voor mij wordt het februari volgend jaar...

Volledige nieuwe playlist ? ... of gebruikten ze dezelfde basis ?

Ik vind bv. wrong (met bijhorende freaky clip) toch alweer een stapje hoger,.. maar heb het ondertussen wel gehad met het "personal Jesus"-stuff .

... ik vind Front 242 wel heel goed, waarom DM dan niet? :confused:

Ik meen te denken dat er in hun muziek niets "analoog-destructiefs" of chaotisch terug te vinden is,... vandaar misschien ?

.. het was eerst ook mijn ding niet omdat het soms allemaal zo rhytmisch proper loopt,.. maar ik heb ze na enige concerten toch beter leren apprecieren door ook naar hun albums te luisteren, waarop veel onbekende nummers staan, waar de zwarte afgrond nooit ver weg is. Deze halen nooit het grote publiek natuurlijk.

Hun laatste "wrong" gaat voor mij alvast de betere richting uit, zowel wat de tekst als de sound betreft.

Het argument dat het grijze oude mannetjes zijn die met hun imago worstelen, doet voor mij helemaal niet terzake, ... want als jezelf op je 80-ste nog geniet vanachter je keyboards, en anoniem op deze site nummers post, kan het niemand geen moer schelen wie of wat je bent,.. zolanf de nummers maar klinken.

Back