voor alle 80's fans out there

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Echt wel.

Weet je: ik krijg altijd een raar gevoel in mijn buik als ik jaren 80 site sen of programma's zie.

Tis toch dat deel van je waar je in opgegroeit bent. ( als je net als ronf de 30 bent )

Ik vraag me wel eens ag of 16-18 jarige van nu er zo ook over een jaar of 15 over denken......

Origineel geplaatst door bambamstudio
Echt wel.

Weet je: ik krijg altijd een raar gevoel in mijn buik als ik jaren 80 site sen of programma's zie.

Tis toch dat deel van je waar je in opgegroeit bent. ( als je net als ronf de 30 bent )

Ik vraag me wel eens ag of 16-18 jarige van nu er zo ook over een jaar of 15 over denken......

Arg ja ik ben ook 30 arrgg.....

Tja het blijft leuk he. Net als die LCD spelletjes van toen! Werelds. Ik denk dat het wel anders is als je in de jaren 90 opgegroeid bent, veel meer technologie (computers) enzo.. maja dat geld natuurlijk ook voor ons want stel dat je in de jaren 60 was opgegroeid.. love&peace!

Origineel geplaatst door bambamstudio
....zucht......

LOL!

Moet toegeven, heb er ook last van...'.
Heb al mijn 12" maxi-singles laatst met
de computer opgenomen tja, blijft toch een deel van je jeugd.

Opkomst van House meegemaakt,
en blijf die muziek , Electro, soul, House,
erg leuk vinden.

Heb trouwens laatst een mix van de wat snellere
jaren 80 nummers gemaakt, dus allemaal rond de 122bpm
Is er interesse om deze te uploaden?
Hij duurt nu ongeveer zo'n 28 minuten, dus te lang,
maar ik kan er een deel uitpakken....laat maar weten.

michael.

30 minuten achter je commodore 64 wachten tot dat bandje eindelijk ingeladen was. Miami Vice prime time op Woensdag avond bij Veronica. Geen 20,000 ellenlange reclameblokken per serie die al meteen na de leader (!) van een serie instarten. Aftitels werden nog helemaal afgedraaid. Roken was nog gewoon cool.

-- zucht --

Those were the days... =(

Oeps, volgens mij begin ik me nu echt oud te voelen.... www.vroeger.nl ;)

Origineel geplaatst door Arveyman
Arg ja ik ben ook 30 arrgg.....

Tja het blijft leuk he. Net als die LCD spelletjes van toen! Werelds. Ik denk dat het wel anders is als je in de jaren 90 opgegroeid bent, veel meer technologie (computers) enzo.. maja dat geld natuurlijk ook voor ons want stel dat je in de jaren 60 was opgegroeid.. love&peace!

De 90ies rule, man... The Prodigy/Super Mario/Mortal Kombat/The Simpsons/...
De jaren 90 hebben ballen,
de jaren 80 zijn gay :
Queen : Faggots
Village People : Super-Faggots
Michael Jackson : (???)
Walter Capiau : ...brrrrrrr...Hoger Lager...
Nicole en Hugo : Save me, please!!!

Ik vraag mij al een tijd af : hoe gaan we eigenlijk het huidige decenia noemen binnen een jaar of tien?
Iemand een idee?
... de ZeroTies ??? doet mij eerder denken aan choccollat!

Origineel geplaatst door oli303
De 90ies rule, man... The Prodigy/Super Mario/Mortal Kombat/The Simpsons/...

ehh ga is even na in welk decennium deze dingen die je opnoemt zijn begonnen??.. Juist!

:duivels: :duivels:

Origineel geplaatst door Arveyman
ehh ga is even na in welk decennium deze dingen die je opnoemt zijn begonnen??.. Juist!
:duivels: :duivels:
Er is wel een verschil tussen het decennium dat de dingen begonnen (en totaal onbekent waren) en het decennium dat de grijze massa ze leerde kennen...

Those wonderfull 80 ties

Those wonderfull 80 ties

Inderdaad Arvey...heel veel basics van de veelal niet orginele hedendaagse electronische muziek zijn gelegd in de vroege jaren tachtig.

Zijn we Kraftwerk vergeten ?

Of Poison van The Weatherman. Ik vind dat er allesinds toen heel wat meer orginaliteit aan de dag werd gelegd, toch wat electronische muziek betreft.

Fade to grey van Visage bijvoorbeeld of Vienna van Ultravox. Human League... Dit soort muziek is naar mijn mening aan een comeback toe en velen mogen al eens een poging wagen om dit bij wijze van test na te programeren om te weten te komen dat het veel verder gaat dan rechttoe rechtaan 16de 909 beatjes...(u weet wel... boem-shhh-boem-shhh-boem-shhhh)

Nog een paar heel mooie 80ties voorbeelden :

ABC
Eurythmics
OMD
Imagination (waaaaaw)
Franky Goes to...
Wally Badarou ( Massive sampelde hiervan...en een absolute must voor synthfreaks)

En nog te veel om op te noemen. Als je een beginnend synth muziekant bent en je jezelf een beetje ernstig neemt zijn de jaren tachtig echt wel de grot van Ali Baba en dus onderzoek waard. Kan alleen maar verrijkend zijn.

Aaaarggghhh

Aaaarggghhh

Was ik al vergeten :

Yazoo ! Duran Duran ! Spandau ballet ! Pump up the volume...

En Joy Devision dat later New Order werd...Blue Monday dat nog steeds gesampeld (very poor that is) word.

Fijne tijden waren dat, ik word er zowaar nostalgies van...tja wat wil u eind jaren zeventig kocht ik mijn eerste synth...een Roland SH 1001...ik begin zowaar te bleiren...help ik ben al oud!

Hoewel ik vind dat er best goeie techno,house, rave en andere goede popmuziekjes worden gemaakt, kan ik mij echt niet van de indruk ontdoen dat er een algehele verarming is onstaan.

Akkoorden, harmonie, melodie en arrangementen zijn in de probeersels van jongelui die met synths bezig zijn soms ver te zoeken. Dat is geen must op zich, maar het zegt veel. Dus graven en ontdekken in die wonderbaarlijke 80ties, 70ties, 60ties, 50ties, 40ties ! Je ziet wel hoe groot het Moby gemaakt heeft !

Of hebben we hier weeral een nieuw generatie konflikt Arv ?

Laatst gewijzigd:
Re: Those wonderfull 80 ties

Re: Those wonderfull 80 ties

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Wally Badarou ( Massive sampelde hiervan...en een absolute must voor synthfreaks)

Oe ja! :) Chief Inspector is wel een :okdan: nummertje inderdaad :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back