Motu 8282MKII FW mono routing ??

Sander02

Gepokt en gemazeld
Hoi,

Heb sinds kort een motu 828MKII fw aan m'n PC hangen, werkt verder helemaal perfect, op 1 ding na..

Voorheen had ik een 2408MKII en kon ik i.c.m. Cool edit pro 2 mono routen naar alle 8 outputs of inputs, dit krijg ik niet voor elkaar met de 828 :confused:

Enige opties die ik krijg bij "Playback" en "Recording" devices zijn :

- Main outs
- Phones
- Analog
- SPDIF
- ADAT

Maar niet :

Analog 1/2
Analog 3/4
...

Dit is voor mij echt onhandig aangezien ik vaak met de multi-tracker wilde gaan werken in CP2 :( Iemand enig idee ?? Met de Cuemix console kom ik ook al niet verder.

In Cubase krijg ik de 8 outs wel tevoorschijn, maar dan moet ik in de Device setup telkens zelf een nieuwe Bus aanmaken met Analog 1/2 | 3/4 | etc wat ook opzich wel irritant is, waarom staan ze niet gewoon standaard in de lijst ??

niemand een idee ? zijn toch wel aardig wat motu-eigenaars op 't forum :) dacht ik.. 't is me nog steeds niet gelukt, heb ook geen idee wat het verder nog kan zijn.

Misschien dat de drivers van de 828 met CoolEdit pro2 niet compatible zijn? omdat Cubase geen enkel probleem heeft met mono-routing naar outputs..

Als ik het zo lees dan lijkt het er inderdaad op dat Cool Edit geen gebruik maakt van de ASIO drivers.

Je enige optie zou dan zijn om via de CueMix mappings aan te maken voor de mono kanalen zoals jij ze wilt hebben.

Cool edit heb ik geen verstand van, maar in cubase hoef je maar één keer in de device setup een lijst te maken met jou in en outs en die kun je opslaan als libary. Werkt super handig!

Ok, bedankt voor de reacties. Ik kan ook niks anders bedenken dan dat het probleem in de driver-sfeer zit..

In cubase was het inderdaad geen probleem, bij vst connections een template maken en die gebruiken..

1 sneaky ding trouwens in cubase, ik moest de outputs "omdraaien", ofwel, Analog 1 was rechts en Analog 2 was links terwijl dat in andere programma's andersom is !! ik pan-de in cubase naar links en m'n mixer kreeg rechts signaal binnen .. ehhh :D

Back